Hvor længe kan jeg trække den ? årlige vaccination

Misserne skulle egentlig have deres årlige vaccination den 25 januar siger kortet fra dr dyr. Dvs ikke deres årlige da de kun bliver vaccineret hvert 2. år. Men Shrek skal først til juni. Da jeg skal tage fri fra arbejde hver gang de skal til dr dyr og det har de alle været i løbet af det sidste ½ år pga småting - kunne det være rart hvis jeg kunne samle dem alle til 1 årligt eftersyn/vaccination.
Men hvor længe kan jeg trække vaccinationen til dem der skulle i januar ?? Misserne er kun ude i løbegård og der kommer meget sjældent katte forbi derude.

Jeg har nogle gange trukket nogle af mine katte for at samle, selv mine udstillingskatte men selvfølgelig indenfor perioden for udstillingsvacc. Så jeg ville sagtens kunne finde på, også som i dit tilfælde, at samle - f.eks. i marts, så nogle får lidt senere mens 1 får lidt tidligere. Det er jo ikke sådan at vaccinen holder op med at virke lige på dagen for vacc. dato og når du ikke udstiller og/eller dine katte kommer ud, ville jeg ikke være nervøs.

Nu ved jeg ikke hvad jeg ville gøre hvis jeg havde flere katte.

Men sidste gang der trak jeg den 2 måneder med Mini, og det er der ikke sket noget ved.

Sparta og Mitzi kommer til dyrlæge sammen.

Ved ikke om der sker noget ved at give juni katten vaccinen et par måneder før.

Jeg mener sagtens at du kan samle det hele til et besøg, gerne et sted imellem januar og juni :slight_smile:

Er der vaccineret ved 12 og 16 uger og året efter sker der ikke nogert ved trække vaccinen. Hver andet år er mere end rigeligt derefter. Undead hver anden gang kattesygevaccinen - den kan have nogle kedelige bivirkninger i form af aflejring i nyrerne

Nå, kan ikke lige trykke enig med Lis, men jeg er enig med Lis.

Jeg giver mine et årligt tjek, men dem der ikke udstilles, bliver ikke vaccineret årligt mod kattesyge.

Og du kan sagtens skubbe det nogle måneder frem eller tilbage… Har jeg gjort flere gange. Også med udstillingskattene. Katten skal have en gyldig vaccine (for at komme på udstilling), men ikke partout vaccineres på årsdagen :slight_smile:

Jeg har også haft trukket i den ene ende og fremskudt i den anden - simpelthen for at samle dem. Det er også bedre for min pengepung, da der er mændgerabat.
Vi skal forøvrigt i morgen.

Jeg er lige gået over til årlige tjek og kun vaccine hvert andet år. Når min dyrlæge kommer tilbage skal jeg lige tale med hende om er skal være hvert andet eller hvert 2 1/2 år.

Jeg vaccinerer hvert halvandet år - overvejer at sige hvert andet. De har alle deres basis og de er alle over 2 år

Ifølge min forsikring skal katten vaccineres 1 gang om året, hvorfor jeg er punktlig på området.

Men ellers. Så ville jeg ikke være nervøs for at rykke vacciner frem eller tilbage, eller, at vaccinere hver andet år hvis katten er indekat.

Den dag forsikringer og dyrlæger kan vise mig hvorfor skal jeg nok vaccinere hvert år :slight_smile:

Ifølge min forsikring (Dyrekassen) er vaccination kun nødvendig hvert 2. år og også iflg min dr dyr :slight_smile: Derfor bliver misserne kun vacc hvert 2. år.
Jeg har besluttet at flyttet nogen frem og Shrek lidt tilbage så det bliver i april mdr hvor jeg alligevel har nogle fridage.

Ja vi er også i dyrekassen -:slight_smile:

Mine bliver vaccineret ca. hvert 2. eller 3. år i samråd med min dyrlæge fordi mine katte går i indhegnet have og ikke har kontakt med fremmede katte. De har selvfølgelig basisvaccinerne fra de var killlinger. Jeg mener sagtens at du kan “samle” deres vaccine, så du sparer i konsultationen.

Nu har jeg fået deres rigtige datoer på sidste vaccine.
Feline 25 jan 09
Perle 25 jan 09
Zuma 10 feb 10
Shrek sep 10

Så jeg har har planer om at flytte Feline og Perle’s til april mdr og Shrek og Zuma’s til september mdr.
Det betyder at Zuma får et ½ år tidligere, men Shrek’s skal gerne være omkring september da det er hans 1. vaccine efter hans killinge vacciner.
Så kan jeg samle dem fra år 2013 til f.eks i juli mdr.

Tør jeg flytte Perle og Feline’s helt til september så jeg kan tage dem alle 4 på en gang fra i år??dvs der går 2 år og 7mdr mellem vaccinen på Feline og Perle.

Tine - Man anbefaler at gøre det ved 2-3 års mellemrum, så jeg turde i hvert fald godt vente til september :slight_smile: