Hvor lang tid efter fødselen kan en hunkat blive drægtig igen?

Hej jeg har lige et spørgsmål, som i nok allerede har læst i overskriften :slight_smile: Tak for hjælpen på forhånd :slight_smile:

Svaret er: Når hun går i løbetid.
Det kan være få dage efter fødslen - eller 1 år.

Dagen efter, såfremt hun går i løb og har adgang til en hankat!´
Det tidligste jeg har hørt om, var en hunkat, der gik i løb tre dage efter killingernes fødsel…
Mange opdrættere giver af samme årsag deres hunner p-piller allerede dagen efter fødsel - man kan nemlig risikre at hunkatten glemmer alt om killinger og heller vil på hankattejagt, eller at hun mister mælken… Ingen af delele er specielt ønskværdige…

[QUOTE=Ann K;589925]Dagen efter, såfremt hun går i løb og har adgang til en hankat!´
Det tidligste jeg har hørt om, var en hunkat, der gik i løb tre dage efter killingernes fødsel…
Mange opdrættere giver af samme årsag deres hunner p-piller allerede dagen efter fødsel - man kan nemlig risikre at hunkatten glemmer alt om killinger og heller vil på hankattejagt, eller at hun mister mælken… Ingen af delele er specielt ønskværdige…[/QUOTE]

Mister mælken, hvordan kan det lige lade sig gøre :?

Mælken stimuleres ved, at killingerne sutter.
Hvis løbetidshormoner tager over, og hunkatten derfor interesserer mere for at blive parret, er det ikke sikkert killingerne får lov at sutte, og så forsvinder mælken.

[QUOTE=dkkorat;589932]Mælken stimuleres ved, at killingerne sutter.
Hvis løbetidshormoner tager over, og hunkatten derfor interesserer mere for at blive parret, er det ikke sikkert killingerne får lov at sutte, og så forsvinder mælken.[/QUOTE]

Tak :slight_smile: