Hvor mange af jer bruger Dropbox? og til hvad?

Hvor mange herinde burger Dropbox og til hvad?

Jeg bruger Dropbox, og bruger den primært til at dele billeder med andre. Dropbox er også god til at gemme dokumentfiler på, hvis man fx sidder og skriver en ansøgning og skal have fat i sine kopier af eksamenspapir så er det blot ind på dropbox og hente dem frem.
Den erstatter på en måde USB nøglen.

Og hvis man er flere om at dele den samme Dropbox, så hvis jeg fx putter noget i min dropbox, så kommer der en lille “piiiing” box op på min kærestes pc der fortæller at nu er fil ditdat blevet lagt i boxen af mig :slight_smile:

Jeg bruger Dropbox.
Min fladskærmsmobil synkroniserer automatisk med Dropbox, så der tages backup af mine billeder.

Jeg bruger også Dropbox som backup til filer.

Jeg bruger den da jeg kan putte billeder og dokumenter fra min stationære PC , og så bruge dem på min bærbare, men den kan jo bruges til mange andre ting

, eks- vis fik vi alle billeder taget til en konfirmation, sendt med dropbox

Cats og Conni

Jeg bruger den arbejdsmæssigt til at dele filer med samarbejdspartnere.
Min datter har brugt det til at lægge afleveringer og eksamensoplæg på, så hun er sikker på, at de ikke forsvinder, hvis der pludselig skulle ske noget med den bærbare.

Jeg bruger primært til projekt skrivning på uni:)
Det er nemmere at dele dokumenter med gruppen på den måde, end f.eks. mail fordi, dropbox automatisk opdatere dokumenterne efterhånden som der ændres i dem.
Men jeg bruger det også, hvis jeg af en eller anden grund sidder og laver et eller andet på kærestens computer, som jeg skal bruge andre steder:)

Jeg bruger den til dokumenter jeg bruger både flere steder. (Stationær, bærbar, iPhone) Månedsbudgettet, f.eks.

Jeg bruger den mest som en nem måde at få billeder fra mit mobiltelefon-kamera og ned på computeren. Mobilen synkroniserer med Dropbox og vups så er de der :slight_smile:

Så har jeg også nogle e-bøger og sådan noget liggende der, så jeg kan læse dem både fra mobilen og min tablet uden at de fylder på selve apparatet før den skal bruges :slight_smile:

Og endelig bruger jeg den som udvekslingsfolder med en jeg er i gang med et 3D projekt sammen med. Vi udveksler både billeder af det vi har lavet og selve modellerne :slight_smile:

Jeg har også brugt Dropbox meget i forbindelse med projekter på uni.
Desuden har jeg i en periode haft min privatøkonomi/budget liggende der, så kæresten for det første kunne følge med, og så det var nemt at tilgå forskellige steder fra. Men nu har jeg et arbejde, der er så hysteriske omkring datasikkerhed (en bank), at de har Dropbox totalt blokeret på firewall’en. Så havde jeg rykket budgettet over på Google Docs og accepterede den lidt mindre funktionalitet der til gengæld for at have adgang igen… indtil Google Docs så blev til Google Drive og ligeledes blev blokeret på arbejdets firewall.
Tsk! :stuck_out_tongue:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;887393]Jeg bruger den mest som en nem måde at få billeder fra mit mobiltelefon-kamera og ned på computeren. Mobilen synkroniserer med Dropbox og vups så er de der :slight_smile:
[/QUOTE]

Nu er Mac født med den slags kommunikation - billeder (Og kalender, adressebog, og foretrukne websider) dukker automatisk op, hvis man har indstillet det til det (photostream), så det tænkte jeg ikke lige på. Men selvfølgelig - klart!

Jeg har dropbox, da jeg har modtaget store mængder billeder på den måde indimellem. Nemmere når man bare kan lægge en hel mappe op ad gangen.

Mht andre dokumenter, som f.eks. ansøgninger, referater etc., så bruger jeg stadig bare mig mail, det er nemmere og har brugt den som sådan i mange år, uden at bruge bare halvdelen af min plads :slight_smile:

[QUOTE=Eife;887403]Jeg har dropbox, da jeg har modtaget store mængder billeder på den måde indimellem. Nemmere når man bare kan lægge en hel mappe op ad gangen.

Mht andre dokumenter, som f.eks. ansøgninger, referater etc., så bruger jeg stadig bare mig mail, det er nemmere og har brugt den som sådan i mange år, uden at bruge bare halvdelen af min plads :)[/QUOTE]

Altså du sender dokumenterne til dig selv?

Det har jeg aldrig tænkt på, men det er da ellers smart :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;887527]Altså du sender dokumenterne til dig selv?

Det har jeg aldrig tænkt på, men det er da ellers smart :-)[/QUOTE]

Jep :slight_smile: Eller ved jeg har dem hvis jeg har sendt dem til andre…
Det er meget praktisk når man som jeg i årevis ikke rigtig havde en ordentlig computer selv, og derfor brugte f.eks. uni’s meget. Sådan en USB pen er alt for nem at glemme i computeren, når man er mig :tihi:

Jeg har dropbox og bruger den mest til fildeling :slight_smile: Jeg har brugt den da jeg skrev en eksamensopgave sammen med Blabl. Så lagde vi bare dokumenterne ind løbende imens vi skrev :thumbup: Jeg bruger den også til billeddeling imellem mig og f.eks. mine forældre, så slipper vi fra at sende mails hele tiden :slight_smile: Jeg har også en mappe med filer vedr. skoleopgaver m.m., så kan jeg bare logge mig på i skolen og printe ud der :smiley: Synes at det er rigtig godt at have dropbox, da jeg altid glemmer min usb når jeg skal bruge den :ups: :tihi:

Jeg brugte Dropbox i forbindelse med min venindes polterabend i sin tid - der var flere deltagere med billeder fra dagen, og vi samlede det hele i dropbox, og lavede så et album med billederne som en gave til brylluppet! :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;887527]Altså du sender dokumenterne til dig selv?

Det har jeg aldrig tænkt på, men det er da ellers smart :-)[/QUOTE]

Du behøver såmænd ikke trykke send…

Det bruger jeg også Eva…mig og USB stik er en ret skidt kombination…