Hvor mange katte pr bur?

Altså jeg ved godt at der må være 3 katte pr bur på en udstilling, men … hvis man nu f. eks har 4 katte med og derfor har …1 dobbeltbur + 1 enkeltbur… må man så putte alle fire katte fysisk ind i det samme bur?

Det er pt et hypotetisk spørgsmål, men hvis/når jeg på et tidspunkt får min ønskede PEB… så skal den jo da helst ikke isoleres fra de tre jeg plejer at slæbe med mig… og må man så det? Eller skal jeg til at ælle-bælle-vælge en af dem fra hver gang?

Du kan vel også have dem to og to ?

Der må max være 3 katte i et dobbeltbur, så hvorfor ikke sætte dem sammen 2 og 2.

Ja, og hvis man ikke MÅ putte dem sammen så bli’r det jo også løsningen. Jeg tænkte bare at når det nu er bunkekatte og de ville elske at være 4 i bunken… om det så var tilladt, så længe katten havde den “officielle” burplads også?

Nu er det som sagt et tænkt eksempel lige nu. Altså bortset fra hvis jeg skulle ha’ Adelie med til Fredericia - for jeg ved ikke lige hvem der skulle “tvangsindlægges” til hende. Og det er også synd at hun skal sidde helt alene. Så hun ender nok med at blive hjemme… nu må vi først se hvordan hun overhovedet ta’r racefremvisningen i Plantorama :slight_smile:
Men det er jo ikke fordi det myldrer med CRX på udstillinger (i al fald hvis Bøwes-klanen ikke er med :wink: ) og så ville hun jo faktisk ha’ en chance selvom hun er lidt godt i stand og hendes hovedfacon ikke er 100% optimal…

du har vel også den mulighed at bede klubben om at slå 2 dobbeltbure sammen?
så ville alle kattene kunne være sammen uden at du overtræder nogle regler :slight_smile:

[QUOTE=cæsar;776661]du har vel også den mulighed at bede klubben om at slå 2 dobbeltbure sammen?
så ville alle kattene kunne være sammen uden at du overtræder nogle regler :-)[/QUOTE]

KAN de det, altså sådan rent fysisk? (jeg prøver at se burene for mig og hænger de ikke sammen sådan … som 1 dobbeltbur og så to endevægge?

[QUOTE=cæsar;776661]du har vel også den mulighed at bede klubben om at slå 2 dobbeltbure sammen?
så ville alle kattene kunne være sammen uden at du overtræder nogle regler :-)[/QUOTE]

Det kan da ikke lade sig gøre??

Ja det kan det, jeg har set gjort :slight_smile:

endevæggen er som udgangspunkt kun sat fast på bagvæggen, ellers kan buret ikke slåes sammen. Det er forholdsvis simple at gøre :slight_smile:

[QUOTE=cæsar;776666]Ja det kan det, jeg har set gjort :slight_smile:

endevæggen er som udgangspunkt kun sat fast på bagvæggen, ellers kan buret ikke slåes sammen. Det er forholdsvis simple at gøre :-)[/QUOTE]

Det kan lade sig gøre på dyrskuet ( Roskilde) da de bure vi plejer at låne er nogle meget gamle hvor “man” kan gøre det … og de er så senere samlet med strips.

De bure man ellers bruger på udstillinger kan man ikke lave det med.

Men… jeg deler da ikke tremmer med naboen? Der er to endevægge? (i Brædstrup med sådan en anti-strinteplade imellem)

Altså jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre, og det ville jo være rigtig smart med ET giga-langt bur… men det er bare lige om det er teknisk muligt. OG så selvfølgelig om det i så fald overholder reglerne. Hvilket jeg vil mene det burde gøre, men regler er jo somme tider spøjse :wink:

Nå det er jo ikke aktuelt forløbig, men hvis og såfremt… så skal jeg jo lave mine burgardiner om LOL

[QUOTE=Jenny;776691]Ellers må du have 2 sturdi show shelters, som du kan tage med på show - det kan åbnes i enderne, og holdes sammen af 2 hængekøjer :stuck_out_tongue:

Er ikke klar over, om det giver huller, de kan hoppe ud af, men Cæsar og Ann K, mener jeg det var, gjorde det en gang på et TICA show, så deres katte kunne gå sammen :D[/QUOTE]

Nemlig… og det var faktisk ganske holdbart - selv da Brian (hvem ellers) gav sig til at udforske det hele en smule :slight_smile: Hvis man vi være mere sikker, så kan man sikkert sagtens finde noget som kan holde det endnu bedre sammen…

Kan du ikke ha’ dem 2 x 2 ? Selv mine små katte + tissebakke og madskåle´+ hyggepude fylder da rigeligt med 2 i hvert bur!

Cats og Conni

[QUOTE=TrekkieGrrrl;776648]Altså jeg ved godt at der må være 3 katte pr bur på en udstilling, men … hvis man nu f. eks har 4 katte med og derfor har …1 dobbeltbur + 1 enkeltbur… må man så putte alle fire katte fysisk ind i det samme bur?

Det er pt et hypotetisk spørgsmål, men hvis/når jeg på et tidspunkt får min ønskede PEB… så skal den jo da helst ikke isoleres fra de tre jeg plejer at slæbe med mig… og må man så det? Eller skal jeg til at ælle-bælle-vælge en af dem fra hver gang?[/QUOTE]

Medmindre du skriver at du vil have de tre ud af fire i samme bur, så får du automatisk tildelt to dobbeltbure og ingen vil ligge alene. Hvis du nu må “nøjes” med et dobbeltbur til tre katte, så må det være fordi du selv beder om det eller? Jeg har aldrig kun fået et dobbeltbur når jeg har tilmeldt tre katte, heller ikke dengang der var rigtig mange udstillere.

Med fire vil du få tildelt to dobbeltbure og ingen behøver ligge alene.

Næh Lisbeth’s 3 katte fylder ikke meget i et dobbeltbur, når de ligger, som de lå, da jeg så dem :tihi:

De ligger jo lag på lag :wink:

[QUOTE=DK Blackangel;776759]Næh Lisbeth’s 3 katte fylder ikke meget i et dobbeltbur, når de ligger, som de lå, da jeg så dem :tihi:

De ligger jo lag på lag ;)[/QUOTE]

Jeps og der kan sagtens være en mere i bunken :wink:

Jeg har altid bedt om at de alle tre deler bur, jeg har ikke noget at bruge et ekstra enkeltbur til :slight_smile: De VIL jo ligge i bunke med hinanden,

Men altså man MÅ ikke putte kat # 4 ind i buret til de tre andre selvom man har et enkeltbur den “officielt” hører til i?

For så vidt ikke, men jeg tvivler på at nogen direkte kommer efter dig medmindre situationen udvikler sig ubehageligt for kattene. Jeg er ret sikker på at regelen først og fremmest er der for at sikre at klubberne SKAL levere ordentlig burplads til kattene, så ingen kommer til at sidde klemt. Og netop med din race ved de fleste vist godt, at jo flere i bunken, desto bedre :slight_smile: Derimod tror jeg ikke at f.eks. 4 briter i samme bur ville være nær så komfortabelt!
VH
Susanne

[QUOTE=Dorte Birkedal;776668]Det kan lade sig gøre på dyrskuet ( Roskilde) da de bure vi plejer at låne er nogle meget gamle hvor “man” kan gøre det … og de er så senere samlet med strips.

De bure man ellers bruger på udstillinger kan man ikke lave det med.[/QUOTE]

Jeg har nu da set det gjort… MEN jeg tror det er noget værre bøvl, og synes i hvert fald ikke det skal være noget klubben skal bøvle med, fordi man har lidt ønsker udover det normale :slight_smile: