Hvor mange meter stof til et burgardin?

Er der nogen af jer, der lige ved det? Det skal være til et dobbeltbur :slight_smile:

Ca. 4 meter a 150 centimeters bredde - hvis det altså skal hænge strakt og ikke rynket.

Mit regnestykke:
Undergardin: 90 x 150
Tag: 80 x 150
Bagstykke: 85 x 150
Sidestykker: 2 styk a 85 x 75

…og så har man lige et par småstykker til overs til en lille pude eller noget i den stil :thumbup:

EDIT: Nåh yes…jeg er så vant til selv at bruge et matchende fleecetæppe som bund at jeg slet ikke har regnet den med, men hvis man vil sy bunden i samme stof, skal der ligge 2 ekstra meter med i regnestykket - og et stykke pladevat eller lignende.

Hvis vi mødes i stof og stil imorgen skal jeg gerne hjælpe dig
Til et dobbeltgardin med alt til…bagstykker, forhæng dobbelttop med udhæng, bund i dobbeltstof og matchende nullerputseng går der henved 10 meter
Jeg mener bestemt det stof (creme/råhvis satin i en lææækker kvalitet) som Sien gry gav mig (så jeg kunne få overskudet til min hittekattekonto) var 10 meter og der blev der et fuldt ud dobbeltgardin af det med tilhørende nullerputseng.
Det sidste gardin jeg har syet var i sølv nervøst velour og sølvvelour med mønster på og jeg mener bestemt der var 4 meter af det ene stof og 6 meter af det andet OG der blev 2 senge i str M/L
En af dem kan ses i nullerputkollektionstråden…det er vist nok no. 1

Jeg tror, vi syr efter tyske mål, for jeg kan forstå, at der kan være forskel på målene rundt omkring, og det er nok nemmere at sy det, så det passer til tyske bure og så tilpasse til danske bure, end det er at gøre det omvendt.

Tak for tilbuddet Brita :slight_smile: Vi er ude ved svigerforældrene syd for Århus ved 9:45-tiden i morgen, så lidt kaffedrikning, og så skal vi lige i Maxizoo i både Egå og Tilst, og derefter kører vi i Stof & Stil med svigermor - som ikke helt har forstået konceptet burgardiner (de udstiller jo kun hunde), så det passer nok meget godt, at vi er derude ved frokosttid - håber jeg :slight_smile:

+…ups det var lige ouna…hun er fåmælt idag :tihi:
vi sidder og deler en isvaffel :ups:
vi kan sagtens sige halv 1 eller 1 hvis det passer Jer bedre.
Bare svendstrup også kan…mig er det ligemeget…jeg har kun 12-13 minutter derud :rock:

Jeg tror 12:15 - 12:30 er meget passende :slight_smile:

:ok: det siger vi så
skal jeg tage et burgardin med eller dele af et så I kan se hvordan?

Jeg er slet ikke misundelig på jeres planer…og for en gangs skyld er det faktisk ikke så længe siden jeg var i Stof & Stil :ups:

[quote=kamikaze;176644]:ok: det siger vi så
skal jeg tage et burgardin med eller dele af et så I kan se hvordan?[/quote]

Det må du egentlig gerne. Vi tager også selv det med, vi har lånt til Grindsted, men det er rart nok at se lidt forskelligt :slight_smile:

Heheh, KatteGaletræf i Stof & Stil :smiley:

Det KAN OGSÅ hurtigt blive en vane.
At være på stoffer kan være en afhængighed der også omfatter fleece, brokade, satin og bomuld :tihi:
Fik forøvrigt overdraget 20 fleecetæpper i rigtig god kvalitet iaftes til studiekredsmødet i Herning.
AnneK det søde væsen havde købt 20 tæpper mig da hun havde set de var på tilbud i Føtex til langt undere havldelen af prisen. Så jegdrog hjem med en stooor kasse fyyldt med fleecetæper i alverdens farver om mønstre Og nogle med små mariehøns på :ups: I KAN TRO de er nutte :wehuu:
Der var også tæpper med bamser på i lyserød :thumbup:
De vil blive lavet til nullerputsenge der kan købes i Middelfart den sidste week-end i juni.
Imorgen skal jeg primært have pladevat…ellers bliver nullerputsengene jo flade :fløjte:
Regner med at have 25-30 nullerputsenge, 20 transportkasssetæpper, 5 burgardiner og 5 terapitæpper med hver dag

Jeg har ind til videre syet side og baggardinerne med løbegange både oppe og nede hvori der er trukket spiralsnore, men fik et fif i Hornslet og det har jeg så taget til mig. Nogle store kroge…der kan købes i Jysk.
Har ikke nået at sy et gardin på den måde med gardinbænselrynkebånd og kroge, men jeg kan da vise dig hvordan de ser ud så I ved hvad I skal gå efter.
Det ville være enormt hygsomt med et KG-stof-træf.
Går der ikke en bus fra Randers, Tina?..du er jo proff. i gardiner så du kunne også fortælle Jane og svigermekanikken hvordan du laver dem. Jo flere input desto bedre er de rustet til kommende syninger -høhø

Jeg vil ikke love noget men…jeg har lige haft fat i brormand der er til noget speedway sammen med vor fader. Har overtalt brormand til at låne fars bil med hjem bagefter, nu kræver det så lige en enorm stor portion overtalelse for at lokke ham med forbi Stof & Stil i morgen…jeg er begyndt mine forsøg. Så hvis det går, dukker jeg nok også op :ok:

[quote=kamikaze;176660]Jeg har ind til videre syet side og baggardinerne med løbegange både oppe og nede hvori der er trukket spiralsnore, men fik et fif i Hornslet og det har jeg så taget til mig. Nogle store kroge…der kan købes i Jysk.
Har ikke nået at sy et gardin på den måde med gardinbænselrynkebånd og kroge, men jeg kan da vise dig hvordan de ser ud så I ved hvad I skal gå efter.
[/quote]

Det er sådan jeg syer de fleste af mine burgardiner, med rynkebånd og de store fem-finger kroge fra Jysk (IKEA holdt desværre op med at sælge tre-finger kroge der passede lidt bedre i størrelsen). Jeg synes de er så nemme at hænge op med krogene, men jeg har da hørt andre der er uenige :tihi:

FEDT :ok: Tina…bare sig til lillebrormand han har at makke ret. Det er en storesøsters ret at bestemme :rock:

Jeg er ved at fedte for et smut i MaxiZoo også…og så afslutte dagen i Bazar Vest…der er en butik der sælger de mest fantastiske sari-stoffer med pailletter, broderier m.m. og jeg har lovet mig selv at der skal laves lange gardiner foran altandøren i mit nye soveværelse af noget af det stof…muligvis får jeg et hjertetilfælde når jeg får meterprisen at vide (den har jeg nemlig ikke turdet forhøre mig om endnu :ups:)

ORV flere stoffer :besvimer: jeg ender med at drukne i stoffer, for jeg ejer ikke mådeholdenhed når det gælder silke, bomuld, satin, velour, brokade, jaquard og stof :tihi:
Skal vi aftale vi ses foran stof og stil kl. 12.30?..så har Jane også 15 minutter at løbe på -høhø

[quote=kamikaze;176723]ORV flere stoffer :besvimer: jeg ender med at drukne i stoffer, for jeg ejer ikke mådeholdenhed når det gælder silke, bomuld, satin, velour, brokade, jaquard og stof :tihi:
Skal vi aftale vi ses foran stof og stil kl. 12.30?..så har Jane også 15 minutter at løbe på -høhø[/quote]

Heller ingen mådeholdenhed her…undtagen den økonomiske der nogengange dunker mig i hovedet. Og jeg skal nok lige passe lidt på her op til min flytning.

12.30 siger vi…så må vi se om jeg har held med mit psykiske pres på lillebror :tihi:

Jane - Og sy dem måske lidt længere end til tyske mål. Jeg syede nemlig mine grønne efter tyske mål - men de var altså for korte i længden (Top, bund og bagstykke) til katteklubbens bure her i søndags. For ja, det er nemmere at have dem lidt for store/lange end for små/korte :slight_smile:

og jeg er da også misundelig!!

Gulp…det blev et dyrt stofmisbrugertræf -høhø

Men hyggeligt…og jeg har ikke købt noget jeg ikke havde brug for…næsten -engel

Jeg er såååå misundelig :slight_smile: