Hvor mange penge bruger I på katte?

[quote=Jette - og burmeserne!;299902]Uha, jeg ved ikke helt hvor mange penge jeg bruger på mine 3 katte - kun at det er mange.
Og jeg må sige, at efter jeg har opdaget Zoo plus, er det blevet til endnu flere!:smiley: Der er altid liiige en yndig katteseng, noget særlig lækker vådfoder, noget sjovt legetøj jeg "kommer til " at bestille, nu jeg er i gang. Og så glæder jeg mig som et lille barn, når pakkerne fra Zoo plus kommer.
Nå, det var et lille sidespring. Jeg tror jeg bruger ca 1000 kr om måneden-uden de uforudsete dyrlægeregninger.
Og, som I andre skriver, får jeg for langt mere end 1000 kr katte-kærlighed tilbage.:hjerte:
Hilsen Jette.[/quote]

Haha, ja jeg troede også at Zooplus skulle være med til, at man sparede penge - men nej, jeg finder også altid liiige et eller andet sjovt og sødt vi skal prøve, eller tilbud på vådfoder, tørfoder osv osv. Seneste indkøb var for en uge siden - fik en mail fra dem, om at jeg fik 5 % rabat, hvis jeg udfyldte et spørgeskema, så det skulle jeg da bruge og straks ind og købe 4 kg RC og et par poser Perfect Fit… 350 kr blev det til :høhø: Og ja, jeg havde sådan set masser af foder herhjemme i forvejen, vi manglede ikke noget lige nu.

Men hvad gør man ikke, for at glæde sine kære små -engel

Jeg mangler en ‘stikker hovedet i busken’ smiley:tihi: for jeg tør ikke tænke på, hvor meget jeg reelt bruger om året…jeg plejer at sige 3000 om mdr. bare til foder…meeeen den holder altså ikke, for jeg ligger 2000 kr hver den første hos dyrlægen til tør og vådfoder…deroveni kommer så, hvad jeg køber af vådfoder, kød og godbider andre steder:S…NIKS, jeg nægter at tænke på det og vælger bare at sige…de er hver eneste krone værd:wehuu::wehuu:

løsligt regnet bruger jeg på 2 katte ca 1000 kr pr måned - uden uforudsete dyrlægeregninger, legetøj osv.
heldigvis!!! (desværre) spiser den ene kun royal canin - elllers ville beløbet være meget størrere.

men som mange af jer andre undvære jeg gerne ferierejser, biografture og anden luksus for den glæde pg fornøjelse kattene giver :slight_smile:

[quote=Jette - og burmeserne!;299902]Uha, jeg ved ikke helt hvor mange penge jeg bruger på mine 3 katte - kun at det er mange.
Og jeg må sige, at efter jeg har opdaget Zoo plus, er det blevet til endnu flere!:smiley: Der er altid liiige en yndig katteseng, noget særlig lækker vådfoder, noget sjovt legetøj jeg "kommer til " at bestille, nu jeg er i gang. Og så glæder jeg mig som et lille barn, når pakkerne fra Zoo plus kommer.
Nå, det var et lille sidespring. Jeg tror jeg bruger ca 1000 kr om måneden-uden de uforudsete dyrlægeregninger.
Og, som I andre skriver, får jeg for langt mere end 1000 kr katte-kærlighed tilbage.:hjerte:
Hilsen Jette.[/quote]

Ja, du har helt ret i det med Zoo plus.
Man er jo næsten som et lille barn i en slikbutik, og så ellers bare gå og vente på at pakkerne kommer…:smiley:

:fin:Vi har haft missebarnet Hailey siden 18. oktober, og vi har indtil nu brugt på den anden side af 20.000 kr på det projekt.

Jo - det er oktober i år, jeg mener :smiley:

Men hvad gør det, når det er alle pengene værd?

Det har jeg aldrig gjort op :høhø:
Men jeg ved normalt ( er jeg jo ikke) så har jeg ellers ikke noget shoppegen, lige til det kommet til mine misser, der kan jeg til gengæld godt fyre en pæn sjat af :skadefryd:
Elsker at købe legetøj eller andre nyttige ting til dem :yah:

Et ca slag på tasken er at vi bruger 3500 kr pr måned.

Mit bedste bud er:

Mange

Jeg aner det ikke og jeg tæller ikke sammen. Jeg bruger det, der er nødvendigt og er der flere penge tilbage, bruger jeg også nogen, der er unødvendige :tihi::tihi:

Men kattene har det godt, vi får allesammen mad på bordet og regningerne bliver betalt - og så kan jeg ikke forlange mere :thumbup:

Ved jeg ikke, men de er nok de mest kostbare juveler vi har :høhø:

Victoria koster 21,60 euro for 12 dage + 15,60 euro for 12 dage + tørkost og andet råkost som hun ikke burde spise :høhø:

Drengene er ikke så dyre igen, udover at Nunuu har en uvane med at skade øjet, og det er altså rigtig dyrt :høhø:

Nej, jeg vil ikke regne på det, for det ændre ikke noget alligevel :slight_smile:

Misserne koster det som de koster og sådanne er det bare :slight_smile:

Jeg har brugt 7000,- på mine 2 i år, så det er ca 600 pr måned hvori det årlige dyrlæge check (1000,-) er medregnet. Jeg har været heldig, for indtil videre har der ikke været nogen uforudsete dyrlægebesøg i 2009. 2008 var derimod et dyrt katteår, men glæderne med de små firbenede kan jo ikke gøres op i penge :slight_smile:

Ud over de 2 kattes købspris, så har jeg brugt 20.000+ siden den føste blev anskaffet i september '08 (den næste i september '09). Nogle af tingene er selvfølgelig noget, der ikke skal købes igen, f.eks. sterilisation og kradsetræ.
Men dyre er de da…
Seneste køb var vådfoder til 2 måneder til en værdi af 500 kr. (250 kr. pr. måned).
Og vi har et lille luksusproblem med, at tørfoderet består af James Wellbeloved, Acana og … Ziwipeak. Ziwipeak koster alene 117 kr. pr. måned at fodre med. De andre svinger med evt. tilbud, valuta, samkøb osv., 150 kr. pr. måned er nok ikke helt ved siden af.
Af kattegrus køber jeg den støv/parfume-frie variant af Premiere til 129 kr. for 12 kg., men jeg har ikke lige styr på, hvor længe sådan en holder. Ca. en måned, vil jeg gætte på.
Råfoder er ikke medberegnet, det er med i mit eget madbudget.
Så et eller andet sted omkring 650 kr. pr. måned alene i kattefoder og grus til 2 katte her på matriklen er nok ikke helt ved siden af.
Det kunne egentlig være sjovt at leve et udførligt budget for kattene alene. Lige nu er de kun en del af mit eget udførlige budget.

pivnu
Lige et off-topic spørgsmål: Hvad er Ziwipeak og hvor køber du det?

:slight_smile:

Jeg håber ikke jeg bruger mere end 1500 kr. om måneden!! Det har jeg nemlig ikke råd til!

Tror måske bare godt det kunne være tilfældet.

Vi bruger ca en pose grus på to uger: 2400 kr. året
5 kg foder om måneden: 3600 kr. året
Godbidder, vitaminer, zoolac osv. ca. 100 kr. om måneden: 1200 kr. året
Legetøj, senge, tæpper, træer, shampoo osv.: 1000 kr.
Dyrlæge, faste regninger: 1200 kr. året
Dyrlæge, akutte regninger: 2500 kr. året
Medlem Jyrak: 300 kr. året
Udstillinger: 900 kr. året (regner jeg med! Har kun været afsted en gang endnu.)
Studiekredsmøder: 200 kr. året ( :slight_smile: og der udover kommer selvfølgelig hvis der er lotteri :slight_smile: )

Næhh, det var faktisk ikke så slem! ca. 1100 kr om måneden!!! Fedt!

:hjerte::hjerte::hjerte:

Jeg har aldrig regnet på det :slight_smile:

Men hvis det var et økomisk spørgsmål om, hvem af os der skulle have mad - så faldt valget på Silke.

:høhø:

[quote=Camilla;300398]pivnu
Lige et off-topic spørgsmål: Hvad er Ziwipeak[/quote]

http://www.ziwipeak.com/dnk/home.shtml

Lad os bare sige, at vi kommer op og runder de 40.000 kr. i år alt inklusive.

Regnearket er ikke helt opdateret, men når det bliver det, så skal jeg da gerne poste det, så man kan se de forskellige poster.

Vi har 6 katte.

Ziwipeak er et 85% kød-produkt. Jeg bruger selv primært lamme-versionen, der består af lufttørret lammekød. Dvs. at det er det nærmeste vi kommer råfodring - uden at råfodre. Det er lige så nemt at udfodre som tørfoder. Jeg bruger det kun som supplement, men det har været en god hjælp at at vænne især min gamle kat til råfodring. Jeg synes selv, at fedt-indholdet er for højt og analysen for mangelfuld til at fodre alene med Ziwipeak - og derudover koster det 90 kr. for 400 g. (over 200 kr. pr. kg). Men det fungerer fantastisk godt sammen med de andre produkter, jeg har valgt at fodre med (i forholdet 1:6), og mine slim ultrakorthårskatte har kun godt af lidt ekstra fedt og protein.
Det kan købes i bl.a. Porcani/Roskilde, MaxiZoo/Glostrup og MaxiZoo/Aalborg, så vidt jeg husker. Jeg har købt mit sidste parti på www.diaetfutter24.de , hvor der skal købes min. 6 poser (a 400 g.), før det kan betale sig.

Tak for det :slight_smile: Det ser spændende ud, måske vi skal prøve det. Mine katte er bare helt utrolig kræsne :høhø:

[quote=pivnu;300460]Ziwipeak er et 85% kød-produkt. Jeg bruger selv primært lamme-versionen, der består af lufttørret lammekød. Dvs. at det er det nærmeste vi kommer råfodring - uden at råfodre. Det er lige så nemt at udfodre som tørfoder. Jeg bruger det kun som supplement, men det har været en god hjælp at at vænne især min gamle kat til råfodring. Jeg synes selv, at fedt-indholdet er for højt og analysen for mangelfuld til at fodre alene med Ziwipeak - og derudover koster det 90 kr. for 400 g. (over 200 kr. pr. kg). Men det fungerer fantastisk godt sammen med de andre produkter, jeg har valgt at fodre med (i forholdet 1:6), og mine slim ultrakorthårskatte har kun godt af lidt ekstra fedt og protein.
Det kan købes i bl.a. Porcani/Roskilde, MaxiZoo/Glostrup og MaxiZoo/Aalborg, så vidt jeg husker. Jeg har købt mit sidste parti på www.diaetfutter24.de , hvor der skal købes min. 6 poser (a 400 g.), før det kan betale sig.[/quote]

Jeg tror da lige jeg vil forbi Bonnie i Silkeborg en af dagene, det ser ud til de også forhandler det. Kan se man også kan få det som vådfoder. Tror vi skal prøve begge dele.

Mine katte vil normalt kun have RC, så er på jagt efter andet de kan lide… Vil gerne have de får lidt forskelligt :slight_smile:

Ja, variation er godt. Om ikke andet, så fordi at man altså en dag kan være nødt til at skulle skifte.
Dåsefoderet (lammevarianten) havde jeg lidt svært ved at få til at glide ned, mens tørfoderet blev spist fra dag 1. Men prøv dig frem - bare lad være med at købe for stort ind første gang :wink:
Og som sagt; tag dig i agt for fedtindholdet. Hvis din kat bliver glad for det, bør du sandsynligvis ikke lade det stå alene frit fremme, som vi gør med alm. tørfoder. Det skal enten opmåles eller blandes.