Hvor mange penge brugte du (din husstand) på fyrværkeri i år?

Jeg køber aldrig fyrværkeri og har aldrig gjort det. Er vokset op med at den slags var “forbudt”, da vi boede i et hus med stråtag. Måske derfor er jeg temmeligt utryg ved det. Og sikkert også fordi jeg har boet i et “slemt” boligbyggeri, hvor store kanonslag blev smidt ind i opgange og under biler. Jeg hadede det :mad:

Jeg nyder dog alligevel at se “showet” på afstand hver nytårsaften (udsigten til de nærmeste byer), så tak til dem, der gider ofre lidt på det :thumbup:

Meget atypisk brugte vi ikke en krone på fyrværkeri i 2009 :slight_smile:
Vi (jeg) plejer ellers at bruge et par tusinde kroner på store raketter og batterier.

Vi droppede det pga økonomi og dobbeltmoral…

Jeg er VILD med fyrværkeri, VILD med at skyde det af og VILD med at se på det.
Samtidig har jeg ondt af de dyr, der skal opleve skrækken ved det. Vores egne katte er ligeglade, men de fritlevende dyr må være rædselsslagne.
Og jeg bryder mig jo heller ikke om den forurening fyrværkeri medfører.

Ikk’ så meget som en bøjet 5-øre :smiley:

En kombination af nærighed og respekt for den risiko, der altid er, gør at det er mange år siden, jeg har ofret penge på den slags. Andres indkøb er mindst lige så fine at kigge på som mine egne :slight_smile:

[quote=PiaR;316719]
Samtidig har jeg ondt af de dyr, der skal opleve skrækken ved det. Vores egne katte er ligeglade, men de fritlevende dyr må være rædselsslagne.
Og jeg bryder mig jo heller ikke om den forurening fyrværkeri medfører.[/quote]

Meget enig :slight_smile: Jeg tænker også altid på, hvordan dyrene - vilde som tamme - mon oplever det -what

Ikke en krone da vi er i et sommerhus område hvor det er forbudt :thumbup:

Vi kunne dog både høre og se at andre ikke respekterede reglen, men det har jo ikke noget med mig at gøre :slight_smile:

Ikke så meget som en krone. Vi bor i en lejlighed med god udsigt så jeg nyder at andre køber sig fattige i fyrverkeri :slight_smile:

Ikke en krone for fejrede slet ikke nytår. Jeg kiggede heller ikke på de andres fyrværkeri.

Min kæreste har ikke købt noget - om han var ude at se de andres ved jeg ikke, da han var til fest i Aabenraa.

Meget atypisk for os, så har vi i år brugt lidt penge på fyrværkeri. Ungerne fik hver en lille pose med knaldperler, hundepropper og stjernekastere. Og vi købte en lille sampak med nogle raketter, fontæner, sole og et enkelt batteri.

Vi plejer aldrig at købe noget, for vi kan fra vores grund se ind til både Ulstrup, Langå og Torup. Men nu er et par af ungerne ved at være så store, så de bliver simpelthen nødt til at lære hvordan man omgåes sådan nogen ting, inden de i teenageårene selv skal prøve kræfter med det.

Vi har intet købt! Det gør vi aldrig, af flere grunde. Det koster penge vi ikke har til sådan noget, det forurener og så flot er det alligevel ikke. Efter min mening!

Helt enig :thumbup::thumbup: Den slags lærer de bedst hjemmefra og det er naivt at tro, de ikke i det mindste vil forsøge sig med det, når de fester med kammeraterne.

Vi køber ikke fyrværkeri og har aldrig gjort det. Jeg har alle dage været utryg ved fyrværkeri og kan ikke li’ at være ude i det. Jeg syntes også det er synd for de fritlevende dyr som må være skræmt for vid og sans -what

Men jeg må indrømme at jeg syntes det er smukt at se på :ups:

Ikke en rød reje ! …Og har aldrig gjort det :slight_smile:

Vi plejer ikke at købe noget da dem vi er sammen med plejer at have rigeligt. Men da vi skulle være alene i år, købte vi nogle knaldperler, stjerne kastere og en blandet pose. Ialt for 69,-

Jeg har aldrig brugt penge på fyrværkeri.
Børnenes far havde dog købt noget og var ude og fyre af med ungerne. Jeg stod lunt og trygt i vinduet imens :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;316747]Jeg har aldrig brugt penge på fyrværkeri.
Børnenes far havde dog købt noget og var ude og fyre af med ungerne. Jeg stod lunt og trygt i vinduet imens :-)[/quote]

Det var præcist sådan det forgik da vore poder var børn. Poul gik ud med dem og de fyrede af og MED briller på…selvom det var i yngre bronzealder, så var brillerne opfundet. DÈT gør så også de har fået et normalt forhold til fyrværkeri og har respekten idag hvor de er 31 og 33 år og jeg er STENSIKKER på de, den dag DE bliver fædre vil være lige så gode til at give deres børn en fornuftig indfaldsvinkel til fyrværkeriets fare og risiko.
Da de var børn fik de lov at købe for deres egne penge og vi var med dem og da de blev ældre og selv kunne var de heldigvis ovre den alder hvor det var spændende og interessant.
Jeg tænker HVERT eneste år på NÅR klokken bliver 23 og til den er 1 …TÆNK hvor mange mennesker og dyr man kunne hjælpe for de penge der bliver fyret op i himmelen…og efter min mening…til ingens verdens nytte.
Det ER smukt, men omsonst i min verden

[quote=kamikaze;316758]
Jeg tænker HVERT eneste år på NÅR klokken bliver 23 og til den er 1 …TÆNK hvor mange mennesker og dyr man kunne hjælpe for de penge der bliver fyret op i himmelen…og efter min mening…til ingens verdens nytte.
Det ER smukt, men omsonst i min verden[/quote]

Jo, men som vi sad og talte om i aftes, bruges der jo “ligegyldige” penge altid, men på ting som vi hver især finder meningsfyldte.

Jeg kunne ikke drømme om at bruge 100 kr på en raket - til gengæld bruger jeg gerne 10.000 kr på en ny hankat.
Spørg flertallet af Danmarks befolkning om, hvem de finder mest tosset :tihi:

:fin::fin::fin:

Jeg køber aldrig fyrværkeri, jeg gidz ikke at sætte ild til mine penge.

:høhø:

Men hvis alle havde det sådan, var der ikke meget at se til Nytårsaften.

Hørte i Nyhederne i går, at der var solgt krudt og kugler for 80 millioner kroner !?

-what-what

Finanskrise - hvor ??

:slight_smile:

Ikke en krone - har aldrig købt fyrværkeri.

Det vildeste jeg har været med til er stjernekastere :tihi: …de flyver bare så dårligt :cool:

Jeg har aldrig brugt en krone på fyrværkeri, men Paulo køber raketter hvertår her i DK, for i Frankrig kan man slet ikke købe fyrværkeri. Der er det Militæret der affyrer til Nytår og større begivenheder.
Jeg bryder mig ikke meget om det, har stor respekt og er ret bange for raketterne.

Pigerne får stjernekastere som de synes er rigtig spændende, og de har selvfølgelig sikkerhedsbriller på, ja det har vi alle når vi bevæger os udendørs nytårsaften.

Jeg køber aldrig fyrværkeri, jeg gidz ikke at sætte ild til mine penge.

:høhø:

Men hvis alle havde det sådan, var der ikke meget at se til Nytårsaften.

Hørte i Nyhederne i går, at der var solgt krudt og kugler for 80 millioner kroner !?

-what-what

Finanskrise - hvor ??

:)[/quote]

Jeg gider kun krudt, når jeg laver det selv :slight_smile: