Hvor meget skal en killing spise?

Nu har jeg lige et spørgsmål ang. kost.
Vores kat Zeus på efterhånden 14 uger, spiser som en sindsyg. Man skulle tro at han aldrig havde fået noget at spise, han æder rub og stub på sin tallerken, og når han er færdig med hans, jamen så kan han da bare gå over til Apollo og spise resten af hans. Hver gang vi går ud i køkkenet sidder og han snakker og vil have mad, IGEN! Vi er blevet nødt til at dele hans madportioner op over 2 gange om dagen, og begge katte har fri benyttelse af tørkost, når det andet mad ikke er der. Jeg vil skyde på at de får omkring 50 g vådmad om dagen. (Apollo får mindre, da han altid kun spiser halvdelen af sin portioner og lader resten stå)
Hvor meget mad skal en killing have, og hvorfor bliver Zeus ved med at være sulten, er han overhovedet sulten?

Killinger skal have alt det at spise, de overhovedet vil have.

Hvad fodrer du med:? Supermarkedsfoder bliver de hurtigere sultne af end foder fra dyrehandleren.

Jeg har fået noget oppe ved dyrlægen, men ingen af dem vil have det, så er gået over til kitekat som er et stort hit hos begge! Men jeg har også overvejet bare at give ham når ham står, men synes bare hans mave er blevet lidt vommet, han er godt i stand, og jeg vil heller ikke overfodre ham. Men altså bare give ham når han vil? Og eventuel lave portionerne større, eller? :slight_smile:

Giv ham et ordentligt killingetørfoder, der står fremme hele tiden. Drop KiteKat - brug hellere LUX, hvis du vil bruge supermarkedsvådmad. Du kan også finde godt killingevådfoder hos www.mysterycoons.dk - Feline Porta 21 er godt, både voksen- og killingefoder. FP findes også som tørfoder.

Jeg kan ikke se noget som helst foder inde på det link du gav mig? :slight_smile:

Det er fordi, du skal trykke på Petshop, når du er kommet ind på siden :slight_smile: