Undskyld hvis dette har været oppe og vende mange gange før.
Men er der nogle som ved, hvor meget strøm sådan en drinkwell sluger?
jeg overvejer den igen, men “frygter det værste” på el-regningen.
Misserne har jo fået en vandsten u haven, så de havde frisk løbende vand der ude. - Det ville jeg også gerne give dem inde - Især fordi Diamond ikke vil drikke af skål længere, men kun af løbende vand i badekaret. Og tit glemmer vi at slukke, og så står vandet bare der og drypper…
Men ok, slet ikke sikkert sådan en ville kunne blive en succe, men det er da værd at prøve, hvis den ikke æder alt strøm fra naboerne. :klapper:
Strengt taget kan jeg ikke svare på det - alene fordi jeg har Petmate :D:D Men ærligt er svaret nok nogenlunde det samme som for Petmate’n (og jeres vandsten), nemlig at du aldrig opdager det
Dengang BBC Prime i mine øjne var værd at se, så jeg bl.a. et haverenoveringsprogram, hvor der blev lavet en meget stor vandting, som krævede 6 pumper, hver dag, hele tiden. Ejeren fik oplyst, at de pumpers daglige elforbrug svarede ca. til en hårtørrer
[quote=Temple Bar;235072]Strengt taget kan jeg ikke svare på det - alene fordi jeg har Petmate :D:D Men ærligt er svaret nok nogenlunde det samme som for Petmate’n (og jeres vandsten), nemlig at du aldrig opdager det
Dengang BBC Prime i mine øjne var værd at se, så jeg bl.a. et haverenoveringsprogram, hvor der blev lavet en meget stor vandting, som krævede 6 pumper, hver dag, hele tiden. Ejeren fik oplyst, at de pumpers daglige elforbrug svarede ca. til en hårtørrer :)[/quote]
Ahhhh se det lyder jo dejligt. - Ind til videre kommer dern tættere og tættere på min indkøbs kurv.
Drinkwellens strømforbrug drukner herhjemme i alt det andet elektroniske hejs vi har tilsluttet.
Jeg prøvede lige at søge på hvor mange watt motoren er på og der står den er på 2 watt, så du skal finde den pris du giver pr kilo watt time - så ved du hvad din drinkwell koster at “drive”.
[quote=Dorthe Andersen;235104]Drinkwellens strømforbrug drukner herhjemme i alt det andet elektroniske hejs vi har tilsluttet.
Jeg prøvede lige at søge på hvor mange watt motoren er på og der står den er på 2 watt, så du skal finde den pris du giver pr kilo watt time - så ved du hvad din drinkwell koster at “drive”.[/quote]
Fedt, det vil jeg straks prøve at undersøge. - Tusinde mange tak for hjælpen.
Jeg har sådan en måler, der viser hvor meget el, man bruger på hver enkelt elartikle man har .
Den hedder en “Spar meter” den viser 48-50 kr om året på min , den er godt nok et par år gammel altså måleren, elprisen stiger jo plus der er forskel på prisen, på el, alt efter hvor i landet man bor.
Så hvis du regner med 55-60 kr for et år, er det ikke helt ved siden af
[quote=Kaja;243005]Jeg har sådan en måler, der viser hvor meget el, man bruger på hver enkelt elartikle man har .
Den hedder en “Spar meter” den viser 48-50 kr om året på min , den er godt nok et par år gammel altså måleren, elprisen stiger jo plus der er forskel på prisen, på el, alt efter hvor i landet man bor.
Så hvis du regner med 55-60 kr for et år, er det ikke helt ved siden af :)[/quote]
Tusinde tak for dit svar også.
Ja, så kan jeg godt se, at den ikke er en der sluger ALT, som jeg frygtede.
Ah, rolig nu! At hans strømforsyning kan yde 600 watt er heldigvis langt fra lig med, at den BRUGER 600 watt Strømforsyningen skal være rigeligt kraftig til at kunne levere strøm, hvis computeren i f.eks. et spil virkelig skal spille med musklerne, men det gør den jo heldigvis ikke hele tiden (heller ikke selvom han spiller hele tiden). Grafikkort, CPU mv. drosler ned, når der ikke er brug for 100% ydelse, og selvom de kørte fuld hammer hele tiden, så tror jeg stadig ikke, at de kommer op på 600 watt, for man sætter altid en rigeligt stor strømforsyning i for en sikkerheds skyld.