Hvor meget tigger jeres katte?

Jeg kan ikke gå ud i mit køkken uden end at især Saga hyyyyyler op efter vådfoder og løber mellem benene på mig. Det selv om de har fået et par timer før. De får som regel lidt morgen og aften, men intet fast. Ligesom der falder lidt tun, kød, rejer af - alt efter hvad jeg selv spiser. De har desuden tørfoder ad libitum.

Hvor meget tigger jeres katte?

Mine tigger faktisk sjældent.
Eller det vil sige, Waldo ELSKER kylling, og så er det lige meget hvordan det er lavet, om det er pålæg eller om det er hans tørrede kyllingegodbider.
Man kan ikke lave/spise noget med kylling uden Waldo farer op og tigger :tihi:
Og når han begynder kommer de andre og vil være med jo.

Hvis jeg ikke giver dem vådfoder til tiden om aftenen (kl. 22) så går Mikki rundt og Råwer fordi han mangler sin mad. Ellers er de faktisk ganske velopdragne, og selvom jeg fodrer dem lidt ved bordet nogle gange, tigger de ikke næste gang vi spiser :høhø:

Tigging er en helt vanlig ting i hverdagen vår,hver eneste gang man går ut på kjøkkenet. Når vi spiser kommer dem snikende innpå bordet ,og gjør først alt dem kan med bedene blikk. Nytter ikke det så prøver dem forsiktig å stjele. Nytter ikke det heller,så skriker dem.
Litt variert hvor aktive dem er for å få noe ut av tiggingen.
Enkelte kattunger har vært som sprettballer da dem ikke gir opp med det første,men kommer tilbake gang på gang mot maten :smiley:

Hvis man ikke ha en orientalsk katt tiggende, så må den heller ikke være med der det tilberedes/spisest mat :slight_smile:

Hehe Thelma, det lyder meget bekendt! Potterne kommer også ganske tæt på min tallerken hvis jeg kigger væk et øjeblik. Det kan jeg dog godt klare, men alt det hyleri hehe. Det kan jeg godt blive lidt tosset af ind imellem :smiley:

Tigger? Joeh altså… jeg er vist kommet til at vænne dem til at når jegkommer hjem fra arbejde (hvilket jo er “midt om natten”) så skal man ha’ en godbid. Gumlestang til Ozzy og Dreamies eller tørrede ting til de andre (Ozzy vil KUN ha’ gumlestænger og ostepasta…)

Såder har jeg tre katte rundt om mig med meget vedholdende tiggeri. Phumba værdsætter sin skønhedssøvn mere end en nattesnack, så hun er ikke med i koret, men hun møder til gengæld op når klokken er 19:30 for at få sin aftens-snack (en enkelt pose vådfoder eller en Gourmet Gold mousse som de får til deling) - OG fatter MAnden ikke med det samme hvad hun vil, så lægger hun sig i ansigtet på ham (hvis han ligger på sofaen, hvilket han typisk gør på det tidspunkt) og vasker ham i hele ansigtet, på en meget demonstrativ “rejs dig nu op, jeg er SULTEN!!!”-måde

Og selvfølgelig spiser Manden KUN kattemad - hvis man spørger kattene. Sjovt nok er det mest ham der er udsat for deres tiggerier ved spisetid, mens jeg næsten altid kan få lov at spise mig i fred - men så spiser jeg også ved et højere bord end ham (Ja vi spiser sådan lidt alternativt derhjemme)

Dette var nå mat til kattene,men det kunne godt føles slik noen ganger når vi skulle spise vår mat også :høhø:

[video]Facebook – Anmelden oder Registrieren

Mine tigger faktisk ikke. Men Isis kommer farende som et lyn, hvis hun høre jeg er ved at finde vådfoder frem. Når vi er færdige med at spise, kan de også godt finde på at hoppe og slikke tallerknerne rene :tihi: Men de venter altid til vi er helt færdige. De er skam velopdragne :tihi:

Herlig video. Måske skulle vi mennesker også begynde at knurre, når vi vil have vores mad i fred. :høhø:

[QUOTE=Thelma;695821]Dette var nå mat til kattene,men det kunne godt føles slik noen ganger når vi skulle spise vår mat også :høhø:

[video]Facebook – Anmelden oder Registrieren
Sød video!! :slight_smile:

Vores tigger ikke som sådan, når vi spiser… Eller…Missy kan være så frækt at stille sig på bagpoterne og kigge op (vi spiser ved sofabordet)
En enkelt gang kan de os finde på at hoppe op på bordet mens vi spiser, men det er fordi de må det normalt…

Missy har jo den vane, at hun tigger, når man går ud i køkkenet… Så “går” hun på køkkenskabene…

Hmmm… Altså al mad der står på spisebordet, er overhovedet ikke interessant.
Til gengæld er alt i frostposer kun til Bernie. Hvis du altså spørger Bernie :venter: Når der er kylling på spækbrædtet, så er de der begge med det samme, selvom jeg aldrig giver dem noget før jeg har skåret vores eget og sat det på pande eller i gryde…
Når klokken nærmer sig 22.00 (ja, hvem pokker har lært de katte klokken :?), så er der hyle-kor hver gang jeg nærmer mig køkkenet. De SKAL nemlig have tørfoder. Der bliver flettet ben (Læs: rende imellem mine/vores ben, så vi er ved at blive fældet), og skråååålet. Nu er jeg begyndt at skifte lidt med tidspunktet for tørfoder-fodringen, så skråleriet er blevet lidt bedre. :slight_smile:

Fars artigprinsesse Snehvide tigger naturligvis ikke, men hun kan godt finde på
“tilfældigvis” at slænge sig diskret ved siden af bordet, når vi spiser.

Mors uartighedskat Milly er en helt anden sag. Hun er ikke til at holde nede af bordet,
men hun opfatter vist også sig selv mere som menneske end som kat…

Jeg syns det er hyggelig når kattene holder oss med selskap på kjøkkenet jeg,selv om det er noen ganger litt slitsomt.:stuck_out_tongue:
Dem får alltid mat hos oss, MEN først når vi er ferdig med å spise selv.

Men dem er smarte,siden jeg er veldig strix,så går dem å innynder seg hos Nicholas nå 11 år i stedet,for han klarer jo aldri å si nei til dem :høhø::høhø:

FinnFrode, klart Milly bør få ha egen fast sitteplass og delta sammen med dere,når hun sitter så fint som det :tihi::hjerte:

Det er heller ikke så nøye med hva vi spiser,dem skal ha det likevel,noen ganger bare fordi det er så deilig i deres øyner å stjele maten våres :stuck_out_tongue:
Senest i går satt Pearl i fanget mitt å spiste kylling wok (jeg var ferdig med å spise). Da de andre kattene fikk sett hva Pearl gjorde,kom jo dem også. Da ble Pearl irritert og stjal med seg en broccoli og løp knurrende rundt i hele første etasje med de andre på slep :høhø: Tenk å forstyrre matroen hennes!!!
Broccolien var ikke like spennende når all wok sausen var vekk…

Har dere også merket dere at drektige katter tigger mest? 2 hele kyllinger har blitt til 2 halve denne uken,fordi en viss dame med god hjelp av venner er sååååååå sultne :engel2:

[video]http://s773.photobucket.com/albums/yy12/TineMou/?action=view&current=video-2011-10-01-12-58-26.mp4[/video]
Missy når hun tigger…

[QUOTE=DK Zaphy;695847][video]http://s773.photobucket.com/albums/yy12/TineMou/?action=view&current=video-2011-10-01-12-58-26.mp4[/video]
Missy når hun tigger…[/QUOTE]

Det var godt nok den mest lydløse og kontrollerede, men stadig ihærdig tiggen jeg har set til date :smiley:

Bernie har også et trick med at sætte sig så fin så fint, og når jeg så snakker til ham, så rykker han sig endnu mere sammen og sender mig et blik, så jeg ikke kan undgå at blive blød i knæene :slight_smile:

det er kun min nye dreng der tigger … og Tango, men nu er det Martin det går ud over…

[QUOTE=Bølle-missen;695852]Det var godt nok den mest lydløse og kontrollerede, men stadig ihærdig tiggen jeg har set til date :smiley:

Bernie har også et trick med at sætte sig så fin så fint, og når jeg så snakker til ham, så rykker han sig endnu mere sammen og sender mig et blik, så jeg ikke kan undgå at blive blød i knæene :)[/QUOTE]
Ja det larmer skam ikke… Hvis hun er ekstra ivrig, så hopper hun os imens.det ser lidt morsomt ud…

Tja Thea er normalt ikke slem, men her den sidste uge har hun fået skånekost af ris og kylling… Nu SKRIGER hun hver gang jeg åbner køleskabet, så højt og skingert at vi er ved at blive vanvittige. Jeg håber virkeligt det tager af når skånekosten er ovre og hun finder ud af at der ikke vanker mere gufgufsnaskemad og kun almindeligt lux.

Min simba har fundet ud af når jeg sætter MIG med maden i stuen kan han godt lade være med at tigge. Men går jeg i køkkenet kan jeg være sikker på at der er en det følger MIG lige i rumpen og hvis jwg ikke fatter det begynder han da også at mjave og hvis jeg stadig ikke fatter det ja så hænger han sig i mine bukser av for den da det gør nas

Jeg har kun én kat, der tigger hæmningsløst, og det er husets sværvægter, altædende Simba huskat.
Surin, husets tortie furie, tigger ikke - hun kommanderer højlydt, når jeg er i nærheden af køleskabet, for så vil hun have mælk i sin lille skål.
Skygge, næsten permanent indflyttet vildmis, tigger heller ikke - næ, han tager bare. Stikker en porte frem for at stjæle maden ud af min hånd.
De andre meget velopdragne katte tigger ikke. De sidder bare tålmodigt og venter på at få en bid - og det får de.

Og jeg har vel nærmest kun 1 der ikke tigger…chelsea er genetisk velopdraget…det må være hans perser-gener (det prøver jeg at bilde mig ind) :tihi:
Alle andre tigger så det er pinligt, flovt og dèt der er værre…altså NÅR der er almindelige mennesker på besøg (så dem undgår vi helst):høhø: