Hvor ofte drikker du alkohol?

Alkohol? En eller to snapse til en god frokost - efterhånden tre-fire år siden!
Og så foretrækker jeg en LYS øl frem for vin.

Champagne drikker jeg derimod altid, når lejlighed sig byder.

Jeg drikker meget meget sjældent. Tror det bliver til 1-2 gange på et år. Jeg kan simpelthen bedre lide smagen af en drink uden alkohol :tihi:

[quote=Dorthe Andersen;275932]Jeg drikker KUN, når det er upassende.

Det nager mig dog, at her i DK er det åbenbart aldrig upassende at alkohol er involveret, så jeg har faktisk ikke drukket alkohol i snart 10 år overhovedet. :høhø:[/quote]

Jeg tror de fleste ville synes det var upassende at møde op med sine katte på en udstilling i en stangstiv tilstand, så det var måske en idé ?? :muhaha:

[quote=alleos7;275929]Jamen Alice dog…

Det må da kunne udløse mellemste invalidepension eller noget…

Jeg eeeelsker øl. Det eneste jeg synes er træls ved øl, er at man bliver fuld af det, hvis man drikker det i de mængder jeg kunne have lyst til på en varm sommerdag.

Jeg kunne altså snildt drikke både 8 og 10 øl om dagen, hvis ikke det lige var fordi at jeg nok længe havde kastet op og gået under bordet inden.

Alt andet spiritus rører jeg ikke.[/quote]

Du siger da noget Dorte …Jeg sender skisme en ansøgning, og begrunder det med ALVORLIG sygdom i smagsløgene :høhø:

Men nej, jeg kan altså ikke ha’ smagen - Jeg tror jeg har drukket to øl igennem hele mit liv. Den ene gang efter en hærvejsmarch, hvor jeg var ved at dø af tørst. Anden gang er for få år siden, hvor jeg var med Carsten til julefrokost på Holmegård, og der simpelthen ikke var andet at skylle de marinerede sild ned med, for snaps rører jeg da slet ikke :slight_smile:

Der er ikke kedeligt hjemme hos os. :tihi:

Jeg synes ellers jeg har hørt, at dette eller var ganske passende i gamle dage og at gammel dansk var en fast del af udstillingsritualerne. :høhø:

I ny og næ:). Nogle gange vin til maden, eller en flaske Verdi eller Asti hvis man hygger med nogle venner. Øl kan jeg kun drikke nogle dage. Ofte drikker jeg dog lige så gerne sodavand eller vand i sig selv.

Men måske 1-2 gange pr md. - Det er blevet lidt oftere siden jeg startede på studiet med fredagsbar og fester osv… Der kan også sagtens gå flere måneder imellem alkoholen. Det varierer så også væsentligt med antallet af genstande… :tihi:

Aldrig - de seneste 5,5 år - og hvis jeg kunne drikke normalt så ville jeg gøre det hver dag og hele tiden! haha

Nå… jeg vil gerne udbringe en vase (jeg har brugt alle mine skåle:-))

KH

Jeg siger da sjældent nej tak til et glas rødvin eller en øl, hvis vi er i hyggeligt selskab. Og er vi til en fest, hvor sjusserne bydes, vil jeg da også gerne smage dem…:tihi:
Ellers har vi nu et yderst fornuftigt forhold til alkohol her i huset :slight_smile:

[quote=lenschow;276049]Aldrig - de seneste 5,5 år - og hvis jeg kunne drikke normalt så ville jeg gøre det hver dag og hele tiden! haha

Nå… jeg vil gerne udbringe en vase (jeg har brugt alle mine skåle:-))

KH[/quote]

Samme her - men jeg mener nu at have hørt, man gerne må skåle i cola og hyldeblomstsaft :wink:

NP

Hvad er ASTI :?
flere nævner det - er det med eller uden alkohol?

Hvordan smager det.
Surt eller sødt???

[quote=Mona Jensen;276059]Hvad er ASTI :?
flere nævner det - er det med eller uden alkohol?

Hvordan smager det.
Surt eller sødt???[/quote]

citeret fra wikipedia:

Asti (tidl. Asti spumante (“sprudlende Asti”)) er en mousserende vin fra provinsen Asti i Italien.

Vinen er sød, mousserende og har lavt alkoholindhold, gerne under 8%. Muskatdruen er normalt en ingrediens i Asti, og Asti lagret med kun muskatdruer kaldes Moscato d’Asti. Vinen egner sig udmærket til friske jordbær.

Vi drikker rødvin til maden hver aften. Det er vist noget nær den eneste “rigtige” last jeg har :slight_smile: Vi spiser sundt, ryger ikke, tager kosttilskud, sørger for at få vores søvn osv. osv.

[quote=Niels Peter;276057]Samme her - men jeg mener nu at have hørt, man gerne må skåle i cola og hyldeblomstsaft :wink:

NP[/quote]

I skal være så hjertelig velkommen her.
Jeg har lige lavet 8 flasker koncentreret hyldeblomstsaft…:savle:

Kommer til at tænke på, at min mand på et tidspunkt havde en elev
i 7. klasse, som fik serveret øl til middagsmaden hver dag. Ved en
skole-hjem-samtale kom de ind på “problemet”, som faderen straks
afviste med ordene: Min søn får serveret øl hjemme, så han kan lære at få
et fornuftigt og afslappet forhold til alkohol.

  1. klasse :besvimer:

meget, meget sjældent.

Øhhh, hvad er asti?

[quote=Charlotte Oeh.;276070]Kommer til at tænke på, at min mand på et tidspunkt havde en elev
i 7. klasse, som fik serveret øl til middagsmaden hver dag. Ved en
skole-hjem-samtale kom de ind på “problemet”, som faderen straks
afviste med ordene: Min søn får serveret øl hjemme, så han kan lære at få
et fornuftigt og afslappet forhold til alkohol.

  1. klasse :besvimer:[/quote]

Du godeste…:besvimer:
Det er ikke alle, der har stået forrest i køen, da hjernerne blev delt ud…

[quote=Lis Dahlstrøm;276074]meget, meget sjældent.

Øhhh, hvad er asti?[/quote]

citeret fra wikipedia:

Asti (tidl. Asti spumante (“sprudlende Asti”)) er en mousserende vin fra provinsen Asti i Italien.

Vinen er sød, mousserende og har lavt alkoholindhold, gerne under 8%. Muskatdruen er normalt en ingrediens i Asti, og Asti lagret med kun muskatdruer kaldes Moscato d’Asti. Vinen egner sig udmærket til friske jordbær.


Lidt oftere end de fleste her i tråden vist :wink:
Det er alligevel ikke mere end et par år siden at de fleste weekender gik med byture… Det er jeg så gået bortfra, men et par øl ryger der ofte ned i social sammenhæng… og en fest eller to pr månede bliver det også til i nogle perioder… Der afhænger lidt af hvad man bliver inviteret til… :slight_smile:

Uuuuh - jeg får det næsten helt … GOSH jeg er et frygteligt menneske -surrender :tihi:

Jeg kan godt finde på at tage en “fyraftens øl” når vi har knoklet lidt på. Hvis vi har øl i køleskabet, så tager vi også en gang imellem en øl til maden.

I weekenden (dog ikke hver weekend) sidder vi ofte med venner eller skønnne naboer, og nyder en øl sammen.

Skal jeg så i byen og drikke mig i hegnet, så tager jeg hellere Sommersby. Det “fylder” ikke så meget i maven, og jeg bliver ikke oppuset af det.

Rødvin KAN jeg drikke, men vi har været ret uheldig med rødvine, som var beske eller sure, så det skal gerne være en rigtig god rødvin, inden jeg drikker den.
Hvidvin vil jeg gerne have, men den skal helst være lidt sød og rund i smagen.

Gammel dansk, snaps, Jægermeister, 1enkelt og alle disse drikke rører jeg IKKE. De kan simpelthen ikke komme gennem mit halshul :fløjte:

Hmmm - jeg må være en ret slem pige, men okay - jeg indrømmer det gerne :tihi:

[quote=Eva K;276113]Lidt oftere end de fleste her i tråden vist :wink:
Det er alligevel ikke mere end et par år siden at de fleste weekender gik med byture… Det er jeg så gået bortfra, men et par øl ryger der ofte ned i social sammenhæng… og en fest eller to pr månede bliver det også til i nogle perioder… Der afhænger lidt af hvad man bliver inviteret til… :)[/quote]

Jaaaaa jeg er ikke helt alene :wehu: