Hvor sælger man bøger?

Ja, altså jeg ved godt, at der findes et salgsforum herinde, og diverse salgssider på nettet :wink:

Men findes der et sted specifikt til bøger? Jeg har en bunke fagbøger fra min uddannelse, og godt nok er de gamle, men nogle af dem er klassikere, som sikkert stadig er gangbare.

Findes der et sted, hvor man kan komme af med dem? Jeg kvier mig lidt ved bare smide dem i skraldespanden, for der er bøger for mange 1000 kr, men jeg gider ikke have dem stående længere.

Hvad med genbrugser? Tager de mon imod sådan noget? Hvis bare nogen kan få noget ud af det, så vil jeg være glad :slight_smile:

Jeg er faktisk ikke helt klar over om du som sælger kan sælge igennem denne side men det er i hvert fald her mine bekendte køber brugte bøger. Prøv og se om du ikke kan sælge her igennem.

Jane det ser ud til at bruger af sitet godt kan sælge bøger hvis du går ind under brugete bøger.

Der er også http://bogbasen.dk/ og http://bogorm.dk/

[QUOTE=Troldegaarden;536036]Jeg er faktisk ikke helt klar over om du som sælger kan sælge igennem denne side men det er i hvert fald her mine bekendte køber brugte bøger. Prøv og se om du ikke kan sælge her igennem.

Man kan sagtens sælge gennem pensum.dk, man skal bare huske at oprette en bruger. Jeg har selv solgt og købt bøger igennem denne side.

Jeg kan se, at der er masser af de samme bøger til salg til meget lave priser, så det er måske omsonst?

Nå, det må jeg lige tænke lidt over, om jeg gider bruge en masse tid på, men tak for svar!

[QUOTE=En forhenværende bruger;536128]Jeg kan se, at der er masser af de samme bøger til salg til meget lave priser, så det er måske omsonst?

Nå, det må jeg lige tænke lidt over, om jeg gider bruge en masse tid på, men tak for svar![/QUOTE]

Problemet med at sælge bøger over nettet som privatperson, er prisen på portoen…de fleste gider ikke betale op til 70 kroner for at få sendt en bog de måske skal gi’ 20-30 kroner for…

Men i genbrugsbutikker vil de sikkert gerne modtage dem hvis alternativet er, at du vil smide dem ud.

Pensum er den jeg kender bedst og har brugt mest - ellers så et opslag på det nærmeste studiested? Jeg ved ikke lige hvilken udd. dine fagbøger er relevant for og om der er noget i nærheden? Men hos os ryger fagbøgerne da alligevel til en 2-300 kr/bog :slight_smile: