Hvor sover du?

Jeg hørte P4 her til formiddag, som jeg elsker her om lørdagen, så har vi balladen. Sikke jeg fik grint. Men samtidig så kunne min mand godt se hvad jeg mente med hans snorken. Jeg sover for mig selv for jeg kan ikke holde det larm ud når jeg sover og vågner mange gange med et sæt for der fanges en større torsk i land.

De fortalte det var stort tabu her hjemme og sige jeg sover i et kammer for mig selv. Jeg tænkte det kunne være sjovt at høre hvad i mener om det her ind :slight_smile:

Hvor sover i henne :?

Jeg sover sammen med min mand - men gerne med dynen rundt om hovedet, for han kan også godt snorke lidt i perioder. Det er dog ikke slemt, og som sagt kun i perioder.
Er en af os syge og hoster, snotter, hakker vælger jeg med det samme et andet værelse. For hvorfor skal vi begge have ødelagt nattesøvnen?

Jeg sover faktisk bedst ved siden af Søren, men en gang ímellem er det da skønt at fylde det hele selv.

Ved siden af min mand som snorker.
Vi har aftalt, at jeg puffer til ham, hvis han larmer for meget … sååååå han får nogle “kærlige” spark i løbet af natten :sover:

jeg sov også for mig selv - for min x pruttede hele natten og jeg vågneede af lugten…

det gad jeg ikke ret længe :slight_smile:

Ham søvn eksperten (som var vældig sjov ) Han sagde det ikke var sundt at få sin søvn forstyrret på den måde med alt det vi skal yde i dag. Det var ikke kun snorken der ødelagde søvn men også folks forskellighed for hvis en var A mennesker så havde de anden søvn rytme en B menneske

Man for bedre energi ved at sove for sig selv.

Jeg har ikke det problem da jeg bor alene.
Men jeggodt for stå en af af et par går et andet sted hend at sove fordi de ikke kan holde ud at høre på partnerens snorken.

Officielt sover jeg i min seng ved siden af Sejr de får timer jeg sover. Og det nyder jeg. :smiley:
Men jeg har dag og perioder hvor enten jeg eller Sejr rykker ind i gæsteværelset for vores begges skyld.
Når Sejr har haft nogle hård dage, så snorker han så højt at huset ryster , så kan jeg ikke ligge ved siden af ham.
Andre gange er det mig der viser ham hensyn når jeg har mine nætter hvor jeg vandre for smerter.

Nu har min mand ikke så mange morgenvagter mere, men da han havde, gik han som regel i seng allerede kl. 20, så jeg er vant til at snige mig i seng i mørke.:godnat: Og så snart jeg har lagt mig, plejer der at lande 5 kg kat på mine fødder = Keanu, der springer ned fra klatretræet for at sove i arm. :love2:

Jeg vågner ikke af, at manden står tidligt op, så det plejer ikke at være et problem at sove sammen - og han plejer sjældent at snorke værre end at det kan afhjælpes med ørepropper :wink: - men da han selv er meget hys med at få sin nattesøvn, lægger han sig af og til ind i gæsteværelset, bl.a. for at undgå at blive vækket af katte. Hvis han har fri eller møder sent kan han også somme tider lægge sig derind, fordi han ikke gider høre på min clockradio, som jeg altid har til at køre mindst en halv time, inden jeg står op. :slight_smile:

Det kan altså også være ‘omvendt’…

Jeg måtte da helt opgive at sove sammen med en X, da hun begyndte at snorke seriøst voldsomt meget - jeg sov simpelthen i et andet rum…
Det komiske var, at hun var stjernetosset over at jeg gjorde hende opmærksom på det og så nægtede hun det ovenikøbet!.. … Så optog jeg det jo bare en nat… og SÅ !! :smiley:

… Skulle jeg så bare bide det i mig? Nej tak! Søvn er squ vigtigt!

For mig selv. Dels har vi altid haft forskellige sovetider - han er nattevagt. Men - og det er det vigtigste. Han snorker - meget højt og når han ikke gør det, snakker, griner, råber og skriger han i søvne. Indianerhyl, der vækker mig selv nu - to værelser væk… Ofte med tilhørende spark og fagter. Jeg har prøvet at få en albue i ansigtet med fuld skrue mens vi begge sov, det er mindre behageligt… så nej tak… han er selvfølgelig frygtelig ked af sådan at være voldelig :wink: - men han kan jo ikke gøre for at han drømmer så livligt… Kattene sover også altid hos mig, sikkert af samme grund.
Et sidespring. Jeg har arbejdet på plejehjem i mange år, med beboere, der er fra en tid, hvor “man” bare ikke sov hver for sig. Og mange af de gamle damer der er blevet enker har tøvende indrømmet at vel savner de deres mænd. Men de har altså ikke fået en hel nattesøvn i alle de år de var gift, og det er nu rart at få… :uha:
Endnu et sidespring: Jeg læste engang en undersøgelse, hvor man havde testet søvnkvaliteten hos folk der sov henholdsvis alene og sammen med partneren. (de samme mennesker, forstås - først med og uden så partner). Det viste sig at sov man alene sov man altså bedre. Dybere. Det gjaldt også de mennesker, der påstod at de nærmest slet ikke kunne sove uden deres mand/kone/ kæreste. De troede de sov bedst sammen - men faktisk sov de bedst alene :gruble:

[QUOTE=Battlestar;833980]jeg sov også for mig selv - for min x pruttede hele natten og jeg vågneede af lugten…

det gad jeg ikke ret længe :)[/QUOTE]

Du havde simpelthen vundet i lotteriet med ham dér X! :D:D

Jeg fylder så meget som overhovedet muligt i højre side af sengen plus hovedenden af venstre side, og mini fylder i resten af venstre side. :smiley:

Jeg sover i dobbeltsengen, sammen med min mand.

Han snorker (og påstår at det gør jeg også, men det har jeg da aldrig hørt,
så han må være fuld af løwn!) men hvis han falder i søvn først og ligger
dumt, så det er RIGTIG højt, så skubber jeg til ham og beder ham lægge sig
om på siden, og så går det :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;834049] (og påstår at det gør jeg også, men det har jeg da aldrig hørt,
så han må være fuld af løwn!) [/QUOTE]

Kender det godt, sådan havde jeg det også… Indtil jeg desværre begyndte at vågne af at der var en der snorkede … Og jeg var alene :ups:

Det må have været katten! :tihi:

Det er min undskyldning…

Lidt sjov nu kører jeg lastbil og kører med køletrailer den larmer også men den sover jeg så godt til, men min mands snorken og vores genboes hund det kan jeg bare ikke sove til

Jeg sover ved siden af ham, selvom han snorker en del…
men jeg sover ikke alligevel, så det går ud på et…
Han mener, jeg ikke kan sove, hvis hans snorken ikke er der…

Mon om man kan opfinde en snorkendæmper… :stuck_out_tongue: så det ikke er så højt…

[QUOTE=velfa;834065]Det må have været katten! :tihi:

Det er min undskyldning…[/QUOTE]

Jamen selvfølgelig, det kan da ikke være andre :høhø: (Mini snorker faktisk engang imellem.)

[QUOTE=DK Zaphy;834099]Jeg sover ved siden af ham, selvom han snorker en del…
men jeg sover ikke alligevel, så det går ud på et…
Han mener, jeg ikke kan sove, hvis hans snorken ikke er der…

Mon om man kan opfinde en snorkendæmper… :stuck_out_tongue: så det ikke er så højt…[/QUOTE]

Kan man egentlig ikke blive opereret for det?

Jeg ved det faktisk ikke