Hvor sygt er dette?

Jeg synes ikke, at det er hverken sygt eller respektløst. Jo, hvis man decideret slår dyret ihjel bare for at få det udstoppet, men hvis man får udstoppet/mumificeret et kæledyr, der er død af sig selv, så ser jeg intet galt i det.

Det er ikke noget, jeg selv ville vælge dog…

Jeg er faktisk ikke så afvisende med tanken. Men jeg har jo også syge interesser. G
Og samler på makabre ting.

Jeg kan dog ikke komme på hvem af mine det skulle være. Måske fordi at jeg har en forestilling om, at hvis jeg skulle have en udstoppet ilder, så skulle den være vildtfarvet. Og sådan en farve jeg har ikke mere. G

Jeg kunne sagtens forestille mig at have en smuk vildtfarvet ilder på en træknude stående i vinduet, eller på en reol i køkkenet.

Ja Barky - du kunne sikkert slippe af sted med det:-)

Jeg må så til gengæld erkende, at jeg er slem facineret af at man kan udstoppe dyr. Ganske som jeg er fascineret af skrumpehoveder:-)

Som indianerne sagde: Hvis du elsker noget, så slip det fri. Elsker det dig, så finder det tilbage igen.

KH[/quote]

SMUKT SAGT…meget smukt…:hjerte:

Ja, jeg tror også snart at jeg har overvejet alt hvad man kan bruge døde dyr til.
Dissektion har jeg været igennem et par gange med ildere.
Jeg har en opskrift på at koge kraniet frit fra kød, fedt osv…
Jeg har diverse testikler og livmødre på glas.
Jeg har faktisk allerede et kranie. G
Doneret til forskning - tjek.
Begravet - tjek.

Dog “mangler” jeg et opbundet skelet, en udstoppet ilder og en urne.
(gnækker lidt og jeg har lige 3 ildere tilbage… Muahaha… :P)

Ej, det er pjat… Jeg er ikke afvisende. Men dem jeg har tilbage er ikke dem jeg vil have stående. Skal jeg have et udstoppet dyr stående ville det blive pga min biologi interesse, samt æstetisk. Så om det var et kæledyr eller ej er iogforsig ligemeget, alt afhængig af hvor knyttet jeg var til dyret.

Nej tak heller ikke noget jeg vil gøre…

Sådan et par varme katte hunde skind tøffler er da af fortrække… >.< Hellere lade ens dyr blive nyttig :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ej, nu stopper jeg… Min humor er alt for sort lol

[quote=lenschow;390688]Ja Barky - du kunne sikkert slippe af sted med det:-)

Jeg må så til gengæld erkende, at jeg er slem facineret af at man kan udstoppe dyr. Ganske som jeg er fascineret af skrumpehoveder:-)[/quote]

Jeg ved da ikke lige hvis skrumpehoved, jeg kunne tænke mig at ha’ hængende på min stuevæg.
Det ville helt sikkert give mig mareridt hver eneste nat (hjælp)!!

:uha:

[quote=bazan;390810]Sådan et par varme katte hunde skind tøffler er da af fortrække… >.< Hellere lade ens dyr blive nyttig :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ej, nu stopper jeg… Min humor er alt for sort lol[/quote]

Jeg tænker at der kan blive et par fine støvkoste ud af de langpelsede haler… (min humor er også en anelse sort… Måske sortsmoke.? :tihi:)

Jeg havde en gammel legekammerat, som jeg kan huske havde en hvid kat udstoppet på deres boghylde…det er ca. 20-25 år siden. Det var vist morens gamle huskat der stod der…:what:
Det var meget makabert og jeg synes ikke om ideén.

Er der virkelig nogle i DK stadig, der får deres kælesyr udstoppet? Kender I nogle?