Hvor tidligt kan graviditet konstateres?

Hvordan er det nu med henholdsvis scanning og røngten?
Hvor tidligt kan dyrlægen se evt. killinger?

Ca. 17 dage ved scanning - så kan man se hjertet, og ved ca. 3 uger kan man være heldig at kunne se fosterblæren på røntgen. For at se knogler skal de være noget ældre, ca. 6 uger ved scanning.
VH
Susanne

Hvis du kommer på det rigtige tidspunkt (og har den rigtige dyrlæge), kan du nøjes med en palpering.
Det har jeg gjort et par gange - hun skal dog være ca 4 uger henne - tiden må ikke svinge for meget, da det er på dette tidspunkt de ligger som “perler på snor”.

Tak Susanne :slight_smile:

Jeg lurede lidt på at få Snus tjekket i morgen, hvor vi skal til vacc mm med hele flokken.
Hun kan være 24 dage henne, hvis hun er gravid.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;859528]Hvis du kommer på det rigtige tidspunkt (og har den rigtige dyrlæge), kan du nøjes med en palpering.
Det har jeg gjort et par gange - hun skal dog være ca 4 uger henne - tiden må ikke svinge for meget, da det er på dette tidspunkt de ligger som “perler på snor”.[/QUOTE]

Det tvivler jeg på at vores dyrlæge kan.

• og hun er heller ikke så langt henne - hvis hun i det hele taget er med snuslinger.

[QUOTE=PiaR;859530]Tak Susanne :slight_smile:

Jeg lurede lidt på at få Snus tjekket i morgen, hvor vi skal til vacc mm med hele flokken.
Hun kan være 24 dage henne, hvis hun er gravid.[/QUOTE]
Så ville jeg klart vælge scanningen - hvis altså jeg bare MÅTTE vide det :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=PiaR;859531]Det tvivler jeg på at vores dyrlæge kan.

• og hun er heller ikke så langt henne - hvis hun i det hele taget er med snuslinger.[/QUOTE]

Stig mærkede på Fie sidst da hun var 18-19 dage henne - han kunne godt mærke drægtighed, men tippede forkert med antallet.
De gange han har mærket 4 uger henne, har han haft antallet med :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;859535]Stig mærkede på Fie sidst da hun var 18-19 dage henne - han kunne godt mærke drægtighed, men tippede forkert med antallet.
De gange han har mærket 4 uger henne, har han haft antallet med :-)[/QUOTE]
Men jeg tror altså også, at han er skrappere end gennemsnittet til det :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;859536]Men jeg tror altså også, at han er skrappere end gennemsnittet til det :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Det er han ganske givet - så jeg er glad for at bruge ham - det giver en god besparelse, når man er tilstrækkelig nysgerrig :tihi:

Jeg :kryds: :kryds: for snuslinger :slight_smile:

Orv. Må lige tilføje, at Lilo var begyndt at blive rund her.
Min dyrlæge mærkede også da Lilo skulle have killinger.

Han sagde der kommer nok ikke meget mere end en. Der kom 2 og en lille dødfødt en.