Hvor tit giver i loppe behandling

Kom lige til at tænke på en sjov ting:
Hvor tit giver folk loppe behandling.
Efter en veninde for års tid siden fik slået ind i hoved på mig hvor tåbelig det egentlig var at give loppe behandling hver eneste måned ,når mine katte var inden for og kun havde adgang til en altan og korte gå ture. Prøvede jeg at lade vær at give loppebehandling men checke kattene grundigt efter hver gang vi havde været ude i snor og holde øje med om de kløede sig og stikprøve checke en gang imellem. Efter udstil checker jeg altid kattene grundigt igennem(lopper KAN jo snige sig ind). Dette har givet mig et år uden jeg har brugt loppe kur. Brugte en her for nogle uger siden da jeg så noget sort hoppede i en krukke men som pist forsvandt og jeg så gik i panik og fik behandlet…og intet har set til siden. Men har været loppefri over et år alligevel.

Hvormange af jer forebyggende behandler og hvormange behandler når der er mistanke om loppe på besøg.

Ved der er forskel på at have altan katte og katte med hele haven/stor løbegård, så tager forbehold for dette i afstemningen.

hver 4. tirsdag pga. en i min klasse der sender dem ud… ellers er jeg sikker på at først mig og dernæst mine hamstere som de første har loppebid (åh jo katte- og hundelopper går på nogle hamstere!)… kattene går der lidt længere tid med - jeg har faktisk aldrig set en loppe på dem, selvom jeg har misset en behandling… og det er nok fordi at jeg reagerer så voldsomt på bidende selv (og lopperne ELSKER mig), at jeg får behandlet før de springer videre…

noo har skrevet forkert skrev afgang til have ikke adgang kan det virkelig ikke rettes :ups::ups:

Er nødt til at spørge sender loppekur eller lopper ud ?

hun sender lopper ud… pisse irriterende - og jo vi ved det er hende, for vi har sjovt nok INGEN problemer når vi er i praktik forskellige steder eller holder sommerferie…

og lopperne springer på mig, som om jeg var en hund med et skilt om halsen der sagde “kom og spis mig” :S

Det er godt nok lang tid siden at mine katte har haft lopper. Ingen af mine nuværende katte har nogensinde haft lopper.

De er også 100% indekatte.

Efter behov + 1-2 uger før udstilling af den udstillede kat som gennemkæmmes lige inden afgang så forvildede lopper ikke vælger den dag at starte et nyt angreb.

[QUOTE=PiaB;862255]hun sender lopper ud… pisse irriterende - og jo vi ved det er hende, for vi har sjovt nok INGEN problemer når vi er i praktik forskellige steder eller holder sommerferie…

og lopperne springer på mig, som om jeg var en hund med et skilt om halsen der sagde “kom og spis mig” :S[/QUOTE]
Kender problemet mit blod er også sindsygt sødt. Jeg kan også se der er lopper skræmmende hurtigt også derfor jeg ikke giver behandling da jeg ville opdage det sindsyg hurtigt. Fik en masse mygge stik her for noget tid siden da jeg var ude i haven og vi har en å i vores have, men har været i hvidløgs kur med masse hvidløg i maden og har faktisk ikke fået flere stik siden måske var det en mulighed ved ikke om f.eks hvidløg pulver kunne virke forebyggende mod lopper er ret effektivt(lige pt) mod myg. Så vidt jeg husker stopper man vist med at stinke af hvidløg efter noget tid.

Kunne man ikke groft sagt bede dyrenes beskyttelse snakke med hende må da nærme sig misrygt hvis hendes dyr har så mange lopper og hun ikke behandler og det som det lyder ikke bare er en loppe hist og her. Er da synd for dyrene at gå i konstant loppeplage og lopper er jo ret “lette” at behandle hvis man gør en reel indsats.

Mine får ikke fast loppekur, men ser jeg en loppe, eller har en mistanke om det, ja så får de i 3-4 måneder, så skulle de være væk igen, hvis der var nogen.
Men jeg ser sjældent lopper hos dem.

næ jeg tror bestemt ikke hendes gårdkatte og hund har det værre end alle andre katte og hunde rundt om i landet, som har lopper …
og hun gider ikke bruge penge eller tid på at få dem alle “indfanget” for at kunne give dem, som hun så pænt kalder det… “De generer jo ikke hende”…
og eftersom mine katte er ude på mine forældre græsplæne mindst 1-2 gange i måneden her om sommerne (og Unni leger med mine forældres jagthund), så er det bestemt ikke dumt at forebygge med behandling, da de har ret mange flåter i området - ja selv i deres græsplæne, som jo ligger op og ned af deres skov (flåterne sidder konsekvent på deres hund, hvis de er få dage for sent ude med behandling)…

har EN gang prøvet en flåt på min kat - jeg har ikke lyst til at prøve det igen :slight_smile:

Tror ikke det er mere synd for dem end det er for alle andre katte og hunde, som ikke har en ejer til at behandle dem for lopper :slight_smile:
hun “forsvarer” sig med, at hun ikke kan indfange kattene og behandle dem…

jeg behandler nu gerne mine - når jeg er hjemme ved mine forældre er kattene jo ude i deres ude"bur", som oftest står på græsplænen ind mod skoven (mellem hus og skov er der en lille skøn græs-plet :D)… og der er MANGE flåter hos de gamle. Deres hund får flåter få dage efter, den sku have haft behandling :uha: de skal bare misse den med to-tre dage, så sidder flåterne på hunden…
så jeg forebygger altid, når jeg ved kattene kan komme ud :slight_smile: jeg skal ikke lukke dem derud uden at være passende beskyttet mod de tingester :ups:

Mine får hvis jeg ser de har lopper. Ved mistanke sprøjter jeg hele huset i stedet for…

Da jeg i sidste uge var ude og hente Fiona 1+2 (hittekatte), så jeg en loppe på mig selv og panikkede fuldstændigt. Hele huset blev behandlet, tøjet taget af inden jeg kom ind osv.
Kattene er kæmmet dagligt og jeg har intet fundet.

Før en udstilling får de katte der skal med en capstar. Fast rutine og der slækkes ikke på det. Skal lige siges jeg endnu ikke har fundet nogle lopper

Jeg har svaret andet, da mine katte aldrig har haft tegn på lopper og dermed aldrig har fået en loppekur.
De går i øvrigt ud i indhegnet have og i de sammenlagt over 10 år jeg har haft kat i indhegnet have, har der aldrig været lopper - end ikke da vi også havde høns og kaniner.

Lige da jeg flyttede hjemmefra og fik kat, fik den lopper - den havde måske haft det med da jeg fik den, uden at jeg var obs på det.

Jeg giver ikke mine fast, kun hvis jeg ser lopper får de en gang Advantage.
Og det er over 2 år siden jeg sidst har givet dem en enkelt gang.:slight_smile:

I mange år gav vi hver 6 uge loppekur… men vi har nu prøvet noget helt andet - og giver kun vores hund loppekur hver 5 uge.

I snart 2 år har vi været loppefri ved kun at give hunden loppekur - og vi foretrækker helst at lade være med at give de kemikalier til kattene medmindre de har fået lopper :smiley:

Jeg giver ved mistanke og naturligvis ved angreb :wink:
Da misserne gik frit havde jeg ét voldsomt angreb, hvor vi alle gik i en kemikalie-verden i et par dage. Det tog dem, og efterfølgende har jeg vel givet nakkedryp ca en gang om året… Har ikke haft lopper siden på trods af kattene stadig gik tur med mig :slight_smile:
Flåter har Tino dog haft en del af :slight_smile: men han er også en rigtig “kratlusker” :smiley:

Efter at mine indekatte for halvandet år siden fik lopper, svor jeg, at jeg ville behandle forebyggende, for det var dæleme en kedelig omgang. Men det blev både for dyrt og for besværligt med tre katte, så jeg behandlede i de seks måneder, der anbefales, og stoppede så. Og der har (7-9-13!) ikke været tegn på lopper igen siden.

Giver kun ved tegn eller mistanke om lopper. De fik sidst da jeg tog Mulle ind, hun var fuld af lopper.

Jeg svarede ‘andet’, da mine katte har adgang til indhegnet have og aldrig får loppekur, da de ikke har haft lopper (endnu). :slight_smile:

Da jeg boede på landet, synes jeg at jeg kan huske, at de tre katte på gården ÉN enkelt gang fik en loppekur, da jeg havde en svag mistanke om, at de måske havde raget lopper til sig. De var virkelig ikke plaget af lopper - jeg troede faktisk, at en fritgående kat på landet hele tiden og konstant ville få lopper, men åbenbart ikke…
Til gengæld var der masser af flåter, men de blev nu bare ‘afmonteret’ manuelt. :slight_smile:

Vi bor på landet og mine katte og hunden får loppekur hver måned. " Leo " har allergi og har det slemt med lopper. Desværre har vi også besøgende vilde katte og det betyder, at hvis vi spinger over, bare et par dage, så er de der igen.
Vi købte for et par måneder siden et “NATUPRODUKT” der hedder " Spot On", fordi jeg synes det var voldsomt med alle de kemikalier. DET HJÆLPER IKKE! Selv om vi nu har brugt Frontline i 2 måneder igen, kan vi ikke få bugt med de sidste. Så det skal vi ikke prøve igen. Kan nogen give navn på hvad man sprøjter huset med?