Hvor tit giver i loppe behandling

[QUOTE=Farmor;862310]Vi bor på landet og mine katte og hunden får loppekur hver måned. " Leo " har allergi og har det slemt med lopper. Desværre har vi også besøgende vilde katte og det betyder, at hvis vi spinger over, bare et par dage, så er de der igen.
Vi købte for et par måneder siden et “NATUPRODUKT” der hedder " Spot On", fordi jeg synes det var voldsomt med alle de kemikalier. DET HJÆLPER IKKE! Selv om vi nu har brugt Frontline i 2 måneder igen, kan vi ikke få bugt med de sidste. Så det skal vi ikke prøve igen. Kan nogen give navn på hvad man sprøjter huset med?[/QUOTE]

Kan anbefale at i bruger Advantage til kattene i stedet for Frontline. Søger du lidt rundt herinde vil du finde en del tråde hvor folk skriver at Frontline ikke virker ordenligt.

Inden for de sidste år har vi givet Advantage 2 gange i en 3 måneders periode da vi opdagede lopper. Selvom vi har løbegård og hundene kommer med ud og gå, så er det ikke der vi får lopperne fra. Den ene gang havde min mor haft sin hund med (og hun havde haft besøg af min søster hvis dyr har lopper), og den anden gang havde vi haft kattefolk på besøg :frowning:

Der kommer en flåt engang imellem, men der er så få at jeg ikke vil behandle kattene og hundene for det.

Før udstilling gives der Capstar.
Og vores enlige fritløber får Frontline Combo da han er flåtfanger af rang :slight_smile:

MIne 3 katte er alle fritgående katte, og jeg loppebehandler altid. de får en indsprøjtning hver ½ år hos dyrlægen, og det holder lopperne godt væk. Min mor bliver angrebet bare en loppe ser hende, og siden vi begyndte på at få dem sprøjtet, så har hun ikke en eneste gang fået et loppebid hos os. Det fungerer rigtigt godt hos os. 1. gang sammen ved vaccination i april og så igen en tur afsted i oktober.

Aldrig. Jeg vil se kræene først, før jeg griber til gift og det er ikke sket endnu… Men de kommer jo heller ikke ud, bortset fra altanan.

Jeg fatter heller ikke den med at give “forebyggende” - IMO er det netop sådan der udvikles resistens, så produkterne pludselig ikke virker længere - og hvad gør man så :?

Måske man skulle give forebyggende antibiotika … katten kan jo gå hen og blive syg :gruble:

Jeg behandler kun hvis der er lopper - sidst jeg havde lopper var for 9 år siden. Mine kommer i indhegnet have.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;862356]Jeg fatter heller ikke den med at give “forebyggende” - IMO er det netop sådan der udvikles resistens, så produkterne pludselig ikke virker længere - og hvad gør man så :?

Måske man skulle give forebyggende antibiotika … katten kan jo gå hen og blive syg :gruble:[/QUOTE]

Lidt det samme som at give ormekur forebyggende …

Ja, okay, det er teoretisk også mit svar. Jeg har bare aldrig haft nogen endnu.

Jeg har ikke behandlet siden før 1998, kan ikke huske hvornår det var sidst, men det er rigtig mange år siden, nok en gang i 80’erne.

Har ikke haft behov og vil derfor ikke udsætte kattene for det.

Kattene er indekatte med adgang til lukket løbegård.

Jeg har valgt “andet” da jeg ikke synes der er andre der passer på mig
:slight_smile:

Jeg har svaret andet. Min kat er indekat men med adgang til altan (i sele og snor da den ikke er lukket og jeg deler den med min nabo) så han har ind til videre ikke haft lopper, og da jeg er modstander af unødvendig brug af kemikalier og andre præparater der kan forårsage imunitet fra fx. loppernes side så har han endnu aldrig fået en loppekur.

Jeg har dog gået og tænkt på at når den nye kommer og skal på udstillinger så skulle den have en Capstar inden udstilling så i tilfælde af noge så har jeg gjort noget for at sikre. Hjemme vil den nye kat være 100% indekat.

Tak skal du have for dit råd. Ja, jeg har været inde og undersøge og går helt sikkert over til Advantage. Selv på apoteket sagde de,at lopperne er blevet resistente overfor Frontline og alle har nu fået Capstar piller og så håber vi vi kan komme af med de små modbydelige - og i mine øjne nyttesløse? - insekter.

Det lyder da som en super ide`Lene. Hvad er det de får?

Jer der giver før udstillinger, er det samtlige udstillinger katten deltager på :?

Det var da faktisk et rigtig godt spørgsmål.

Det er Program Vet Inj. Det koster en lille smule mere end det til at give i nakken, men til gengæld skal jeg ikke huske at give det hver måned og det virker suverænt. For mig er det rigtig godt, for mine katte løber frit og kommer hjem med lopper hvis ikke jeg gør noget…

Jeg giver en capstar dagen før vi tager afsted. Er det en dobbeltudstilling gives der stadig kun en capstar.

Aldrig og dèt på trods af mine har en stor grøn have.
Vi har ikke haft lopper siden vi fik Chelsea og han blev 14 år her d. 14. maj.
De han havde fik jeg hurtigt kål på og det var så dèt.
For en del somre siden var der en del flåter og da jeg ikke vil dele seng og pudevår med den slags kravl, så fik mine dyr frontline ca. 2-3 gange i løbet af foråret7sommeren7efteråret. Vi har stadig flåter men det er ikke mange. Pillede en af ørekanten på Beloki igår og det er vist den 3. måske 4. jeg har set iår

Jeg behandler også kun hvis jeg ser lopper, og så fik de også sidst jeg havde hittekillinger (2 år siden), da hitterne havde lus…
Da jeg boede i lejlighed behandlede jeg ikke for lopper én eneste gang. Her mens vi har boet i rækkehus har jeg behandlet 2 gange (på snart 3 år) fordi jeg har set lopper, og det er fordi at jeg har været andre steder henne og set en loppe på mig! :uha: :høhø: Kattene har jeg heldigvis aldrig set en eneste på…

Mine katte fik behandling lige før og efter de flyttede fra internatet og til mig. De har ikke fået siden - så det er sådan ca 8½ år siden. De vil kun blive behandlet hvis der er bevis for loppe angreb. De er indekatte men har i tidligere boliger haft adgang til altan…

Jeg har haft min dagligdag i stalden hos heste, hunde og stald katte - disse har heller aldrig “smittet” os med noget :slight_smile: