Hvor tit skifter du foder?

Jeg deler skåle med kattene - eller rettere sagt, så bruger de mine. De bliver vasket op hver dag.

Foderet har jeg nu aldrig tænkt på. Nyt foder bliver fyldt i ny skål, foder fra den gamle skål ud over - og så plejer det egentlig bare at være det :slight_smile:

mvh. tina

Utroligt at din kat egentlig gider at spise det når det har stået så længe. Det står gerne og mister smagen eller hvad man siger. Og de fleste gider ikke røre det. Du skal nok lade være at give ham så meget af gangen.

Jeg hælder op og skifter efter behov - det er en vurderingssag.

Ofte kan tørkost stå i 3 dage, men mine får jo også råt, så tørkosten er ikke ret spændende i forvejen. Jeg fodrer også med vådt. og det får aldrig lov at stå - hverken råt eller vådt. Det spiser de med det samme - også sover de ni timer mindst:-)

[quote=Eva K;265447]Dorthe - Wow, godt du har et system :slight_smile: Ellers var det da ikke til at finde ud af :slight_smile:
Er det dog godt at give så mange rejer hver dag? Altså, så vidt jeg ved er rejer noget der anbefales kun at bruges som godbider en sjælden gang imellem? :)[/quote]

Jo, men 150g. rejer til 29 katte, er faktisk ikke mange.

Og jeg har desværre en kat der pure nægter at spise noget, hvis ikke den har fået rejer…

Kitekat bruger jeg ikke mere, for det var gamlingen (Manfred) der absolut ikke spiste noget, hvis ikke han først lige kunne få 5-8 af kitekats (giftige) bidder…

Og modsat hvad man skulle tro, så tager det altså ikke så lang tid at fodre her i huset. Max 10 minutter pr. gang, og det er da ikke meget, når det (dengang) var 29 katte…

Jeg fylder tørfoder op i nye skåle hver morgen og så får de vådmad 1-2 gange om dagen. De skåle skiftes hver gang.

Dagligt, de spiser ca en skål tørkost hver i døgnet… de vaskes af et par gange om ugen.

Så får de vådfoder, de skåle vaskes af efter hvert måltid.

Vandskålen vaskes hver eller hver anden dag, men skylles mindst en gang dagligt.

Med 3 katte i huset der alle er yndere af ad libitum fodring, bliver det til mindst 3 x dagligt. (tørfoder) Til aften suppleres med vådfoder. Friskt vand 4-5 gange dagligt.
Alle skåle/tallerkener bliver vasket hver dag.

Jeg hælder ikke mere op end hvad min spiser dagligt. Vandet bliver skiftet 1-2 gange dagligt. Vandskålen bliver vasket ren hver gang jeg skifter vand og madskålen får en tur en gang hver 3. dag eller sådan noget. Alt efter hvor meget jeg lige synes den trænger. Desuden får Sophia vådmad og andet godt i en separat skål som fjernes og rengøres efter at hun er færdig med at spise. Min bliver fodret med Hills og får ligeledes Hills vådmad.

Jeg stiller kun tørfoder frem nogle gange om dagen. Årsagen er, at Tjalfe er på diæt kost, og samtidig en grovæder, så Emil får ikke et ben til jorden. Vådfoder får de en smule af hver morgen. Skålen bliver skyllet med det samme, og vandskålen bliver skiftet nogle gange om dagen.