Hvor tit tager du til dyrelæge?

Hvis man tænker bort fra når der er “sket” noget - hvor tit tager du så til dyrelæge med dine katte?

Vi mennesker får jo chek hos tandlægen 1-2 gange årligt og teknisk set burde alle jo også gå til sundhedschek 1-2 gange årligt hos egen læge.

Hvor tit skal katte chekkes? Hvor tit tager du til dyrelæge med dine missere?

Jeg er afsted med mine 1 gang om året, og selvfølgelig hvis jeg synes noget er galt :slight_smile:

Jeg har dog haft en vildkat, der var så ked af at blive indfanget for at komme til dyrlægen, at han kun var afsted i yderste nødstilfælde, og så havde jeg en til at komme og vaccinere ham en gang om året.

En gang om året og når jeg ellers synes, det er nødvendigt :slight_smile:

Lige det er der nu ikke udbredt enighed om …

Ideelt set synes jeg, det bør komme an på den enkelte kat.
Men ældre katte bør checkes lidt oftere end de yngre for at fange aldersproblemerne i opløbet.
Vores ældste kat Emma, som snart fylder 16 år, er til dyrlæge adskillige gange om året, fordi hun får kiropraktik for sin slidgigt i ryg og hofte.

NP

Jeg mener katte bør have sundhedstjek ca 1 gang årligt (det mener jeg så ikke mennesker behøves, da vi kan sige til, hvis vi føler noget er galt).
Men for den yngre kat behøver man ikke tage det helt så nøje med 1 gang om året.

Vi får en årlig status på hele Banden… og tager så ellers kun afsted når vi mener det er nødvendigt.

Ud over dette ene årlige samlede besøg er Aske afsted fire gange årligt pgr ekstra blodprøver for tjek af reguleringen af hans hyperthyroidisme og Jarl er afsted ca hver tredje uge for akupunkturbehandlinger og specialmassage…

Vi tager normal hver år, men Morgan er afsted hver 3 md. for han har været lidt syg efter flytning, men vi tro det har været lidt stress af det.

Hvis man ser bort fra hvis der er “sket noget”, akut sygdom eller dyrlægebesøg i forbindelse med neutralisering/øremærkning, så er der ingen af mine katte der har prøvet at være til dyrlæge.

Og dyrlægebesøg udover i forb. med neutralisering, har indtil videre begrænset sig til “hvis der er sket noget”, nemlig få gange hvor Ziggy er blevet bidt og antibiotika har været nødvendigt for at slå infektionen ned.

ALDRIG!

  • jeg tager til DYRLÆGEN:-) og det gør jeg i det omfang der er behov for det - og hellere en gang for meget end for lidt.

Jeg tar’ selvfølgelig til dyrlæge hvis det er nødvendig …Men nu er mine stribede tøzer nogle robuste krabater, så det er sjældent vi besøger en dyrlæge udenfor den årlige kontrol.

Jeg tager til det almindelige sundhedseftersyn en gang om året.

Jeg tager dem med til det almindelige sundhedseftersyn en gang om året.

Altså hvis der ikke sker noget uventet så kommer de afsted 1 gang om året … ikke som Brazil der har været hos dyrlægen 5 gange inden for det sidste år…

  1. gang med sår på indersiden af forbenet og limet
  2. gang med samme sår (dagen efter) da limet ikke holdt, syet med 12 sting.
  3. alm synhedseftersyn og vaccine
  4. ordnet tænder, fik trukket 2 ud
  5. gang fik fjernet en klo på bagbenet da den var flækket og der var betændelse i poten (kloen er kommet igen og ser normal ud)

/Dorte

1 gang årligt, men vi er så heldige at dyrlægen kigger ind, så vi ikke skal ud og køre. Dette gør han også ved vaccination af killingerne 1 gang, hvilket er super dejligt da det spare os og kattene for utrolig meget stress:thumbup:.
Ved anden vac. skal de dog afsted da de også bliver neutraliseret ved denne lejlighed.:slight_smile:

Ellers er det ved behov, igen hvis det ikke er noget der er meget alvorligt, så kommer han her og de katte der ikke bryder sig om at køre bil kan slippe for at blive stresset (Lotus og Kiwi):rock:

Sidst vi havde behov for at han kom akut, havde Lotus fået en stak gulvbrædder ned over næsen og havde vejrtrækningsbesvær:(. Hun bryder sig bestemt ikke om at køre bil og med vejrtrækningsbesvær får hun det jo ikke bedre af det. Derfor tog vi chancen og han kom her, dog med den tanke at hun jo evt. måtte derud afligevel. Heldigvis var det noget han kunne klare hjemme og Lotus kom hurtigt på højkant igen:rock:

Hos mig er kattene hos dyrlægen 1 gang årligt til vaccination og almindeligt check.
Derudover er der naturligvis “det løse” - i sidste uge var Chili afsted for at få “some work done”. :høhø: Hun fik lavet en lille øjenoperation, på grund af noget indadvendt øjenkant, som irriterede øjnene meget.
Når jeg siger lille, mener jeg så ikke prisen - 3000,00 kr var hvad det beløb sig til-what.
Nå, men havregrød smager jo også meget godt.:S

Hilsen Jette.

Jeg tager altså ikke til et årligt lægeeftersyn. Jeg tager afsted når jeg er syg og det kræver lægebehandling, ellers ikke.

Det er det samme med mine katte - dvs. på nær når de skal have deres årlige vaccination.

[quote=Rikke H;288653]Jeg tager altså ikke til et årligt lægeeftersyn. Jeg tager afsted når jeg er syg og det kræver lægebehandling, ellers ikke.

Det er det samme med mine katte - dvs. på nær når de skal have deres årlige vaccination.[/quote]

Fuldt vaccinerede katte der ikke udstilles, bliver ikke vaccineret årligt - og ej heller altid med fuld vaccination. En sådan hun vil blive opvaccineret i forbindelse med hun skal parres

Bianca kommer til sundhedstjek en gang om året og så selvføldig hvis der opstår problemmer.

Mine katte har en fast dato for årlige vaccinationer og sundhedstjek, og vi får et lille brev med posten når det er ved at være tid.

Jeg har så i modsætning til Alice fået nogle rigtige pjok. Så vi rander til dyrlæge ca hver 2 - 3 måned. Så er det øjnbetændelse, så er det en kat der har hoppet lidt for langt ned og ikke fik vendt sig i luften, så er det fordi de har dårlig mave så er det tænderne så kaster de op… osv osv osv… Men hold op hvor ville jeg ikke undvære det :slight_smile: Min dyrlæge siger også at det er så dejligt at se os, for kattene er jo bare så søde så hun kan ikke undvære dem længere tid af gangen :smiley:

[quote=Bamse;288714]Mine katte har en fast dato for årlige vaccinationer og sundhedstjek, og vi får et lille brev med posten når det er ved at være tid.

Jeg har så i modsætning til Alice fået nogle rigtige pjok. Så vi rander til dyrlæge ca hver 2 - 3 måned. Så er det øjnbetændelse, så er det en kat der har hoppet lidt for langt ned og ikke fik vendt sig i luften, så er det fordi de har dårlig mave så er det tænderne så kaster de op… osv osv osv… Men hold op hvor ville jeg ikke undvære det :slight_smile: Min dyrlæge siger også at det er så dejligt at se os, for kattene er jo bare så søde så hun kan ikke undvære dem længere tid af gangen :D[/quote]

LOL!

Det lyder til at i betaler hendes sommerferie hvert år :stuck_out_tongue: :tihi:

Jeg håber du ved det er ment på den kærligste måde - jeg morer mig naturligvis ikke over at der noget galt med misserne.