Hvordan blir livet for en 2 tået killing

hejsa

vi har lige fået en superdejlig 4-5 uger gammel killing ind ude på internatet, den er rigtig lækker og er vildt langhåret. men den har en skavank som jeg aldrig har set før og derfor er jeg nysgerrig.
den er født med kun 2 tæer på højre forben, dvs den har kun en tå og så den tå der sidder bagerst(hvad den så lige kaldes)
hvordan vil livet for sådan en kat blive, vil den kunne begå sig på “normal” vis el er der en masse hensyn der skal tages til den

den er jo ikke så gammel og er meget bange, så det er svært at sige hvordan den helt præcist begår sig, men umiddelbart ser det ud som om den tumler rundt og ikke rigtig ka finde ordentligt fodfæste.
jeg tænker osse på at en kat jo bruger sine forpoter og klør ret meget, så det må da være svært for den

Jeg har haft en killing med sammenvoksede tær - på den ene bagpote -ked - var meget i tvivl om jeg skulle lade den aflive - HULK - SUK (en opdrætters lod)

Men jeg tog mig sammen og den først-kommende killingekøber ville selvfølgelig ha ham (efter billedet) og måtte så spørge dem om de havde lyst til at få en hadicappet kat -blåblå

Efter lidt snak frem og tilbage, besluttede de at tage ham.

Da han var ca. et år fik han fjernet neglen på tåen/tæerne, da den generede ham. Til nov. bliver han 5 år og lever et fedt liv med sine to tær på sin ene bagpote -forelsket

Så jeg er helt sikker på, at den lille killing vil få et fedt liv - trods sit handicap, men få dyrlægen til at vurdere den - måske skal neglen fjernes når den bliver ældre

Du får lige et par billeder af Gugger’s Nevada - som nu hedder Victor :slight_smile:

Forfå tæer eller ej…han er SÅ dejlig den bette ski’
Havde han polydaktyle forfædre?
Jeg kan ikke lade være med at tænke om det er en polydaktyli der er gået kludder i.
Men helt og aldeles bedårende er han.
Brita

Hæhæhæ Britta

Jeg tror ski’ ikke der er mere poly i ham, end der er i de øvrige linier jeg har sat sammen i tidens løb.

Men jeg fik oplyst (efter at kuldet var født - hmmm) at der var sammenvoksede tæ’r bag ud i fars linie - (det var en købt parring). . . . -shhhh

Og JA - han var gudeskøn -forelsket - og lever nu et fedt liv sammen med en rød Britte-dreng

Det var blot en tanke -lyside
Men hans fut er så som meget andet noget der hører fortiden til (læs: hans aner) uanset om det er polydaktyli eller en defekt…og fin er han fisme -forelsket
Dyr er som oftest gode til indordne sig.
Brita

Enig -thumbs

Tamkatten er et af de mest tilpasningsdygtige dyr i verden. Den tilpasser sig. Men hold øje - måske egner den sig ikke til udelivet på egen hånd… det kan I nå at vurdere inden den blir 12 uger

KH

nu har jeg så idag brugt en del tid på den bette lækre misling og det er osse galt på den anden forpote, der er der dog 2 tæer. umiddelbart ser det ud somom den klarer sig ganske fint og balancen er iorden, den klatre dog ikke så meget rundt som de andre killinger den går sammen med.

Jeg tror osse at han kan få et godt liv, måske lidt “beskyttet” så han enten bliver indekat eller med en løbegård -thumbs

Jeg tror også den vil klare sig helt fint, og den har jo altid været vant til det, så jeg tror ikke den vil have problemer. Hvor ser den dejlig ud -forelsket -forelsket

Øhhhhh - har du set et billede af killingen ??? Det ville jeg da også gerne :smiley:

Ha ha ha, nej det var jo Victor, der var den dejlige -xxrotflmao

jeg skal forsøge at få et billede af den imorgen, men det er svært at se dens forpoter pga af den er en pelsklump af rang, den er ca 4-5 uger gammel og har allerede en ret lang pels