Hvordan er der nu med 11 koden ? regler for farve og hjælp

Hejsa

jeg har jo den skønneste lille fladsnude på omkring de 6 uger.

Hun havde som nyfødt et meget utydelig ghostmarkings af blocedtabby, og det er jo klart nok da begge forældre er 22 (blochedtabby) men som hun er vokset til er det forsvundet og jeg mente egentlig hun var alm smoke.

Men i faderens stamtavle ligger der på mor fs 11 og tænker om den lille trold er det, da jeg syntes hun bliver mere og mere sølv længere ud i hårene og mindre og mindre farvet, hvad er jeres bud. Er hun fs eller mon fs 11

Her er lidt billeder

MVH
Gitte

Ingen anelse om farve - men hvor er hun dog KÆR!

Kan du ikke plukke et par hår af og så sammenligne med FIFe’s billeder af hvor meget/lidt der skal være hvidt af inhibitor-genet? :slight_smile: (findes i den generelle standard)

Hvis hun er sølv vil mit bud være at hun er fs 22 62

Men hun har bere slet ingen bloched aftegn med cirklerne mere ej heller ned langs ryggen som da hun var mindre.

Opdrætteren til farmand som har arbejdet med 11 koden kommer og ser hende når hun er de 9 uger, men ville gerne søge stamtavle nu.Men må nok væbne mig med tålmodighed, sølv er jeg slet ikke itvivl om, det er så tydelig på hende allerede da hun var kun 1 døgn gammel

MVH
Gitte

ups, har skrevet forkert, hun er jo gs eller gs 11, da hun er blåcreme ss

MVH
Gitte

Eva kan du mon hjælpe med et link ? Kan simpelthen ikke hitte det nogen steder nu :wink:

MVH
Gitte

Jeg tror ikke umiddelbart at hun er gs 11, men enten gs eller gs 22.
Vi har tidligere haft en fs 11 hunkat, og hun var altså meget mere lys.
Hun fik blandt sine killinger to ds 11 og en as 11, jeg skal se om jeg kan finde
nogle billeder af dem til sammenligning.

Her er vores tidligere hunkat, som var fs 11, hvor hun ligger med sine killinger.
Killingen som ligger nr. 2 fra højre er ds 11.

Og her den ene ds 11 sammen med en fs søster:

Og til sidst en as 11, her ca. 7-8 uger gammel:

Som du kan se, er de meget mere lyse i ansigtet som små, når de er s 11 end bare s.

[QUOTE=GitteS;676452]Eva kan du mon hjælpe med et link ? Kan simpelthen ikke hitte det nogen steder nu :wink:

MVH
Gitte[/QUOTE]

Jo da :slight_smile: det er da lige her, nederst på s. 29

Tusind tak skal I have, tror mere og mere på hun er gs og så har lidt ghostmarks og skal det gå helt galt så må hun til farvebedømmelse i Vorbasse ss Men tak for links og ikke mindst billederne

MVH
Gitte