Hvordan er det nu lige med importer og udstilling?

Jeg er næsten sikker på, at vi får en lille skønhed hjem fra det store udland her om 1½-2 måneder, og jeg er med på, at transfer samt originalstamtavle skal indsendes til min klubs stamtavlesekretær.

Men hvordan er det nu lige det er med udstillinger? Der er kommet nogle nye regler inden for det sidste års tid, og jeg synes ikke lige, at jeg kan finde det nogen steder. Må man udstille, inden man har fået ny stamtavle retur fra FD?

Mon ikke reglen om at blot skrive “er søgt” i feltet for LO nummeret stadigvæk gælder ? :slight_smile:

Hvorfor skulle man ikke måtte det?
Om ikke andet, så kan killingen vel gå ind under Open Doors politikken, forudsat at den kommer fra et forbund, der er omfattet af dette - med mindre selvfølgelig der err tale om en udenlandsk FIFeklub…

Men ellers har jeg da i de tilfælde, hvor det har været nødvendigt, altid bare skrevet at stamtavlen er søgt… Klubben har så tjekket hos stambogssekretæren (tror jeg det er?)…

Hmmm… Hvordan er det så lige, at de nye regler er? :gruble: Jeg ved, at der er noget, der er ændret i forhold til, da vi fik vores tyske skovkat hjem - men da ventede vi selvfølgelig også længe på originalstamtavlen, og da måtte vi ikke udstille ham i mellemtiden, men der er et eller andet der, der er ændret :?

Nå, men jeg håber selvfølgelig ikke, at der bliver ventetid på stamtavlen denne gang - selvom man kan jo aldrig vide, selv FD har jo lange ventetider på stamtavler.

Det er besluttet at man kan udstille sålænge man har en bekræftigelse på at der er søgt en stamtavle i kattens oprindelige klub…om det så kun gælder for FIFe katte ved jeg ikke…men kan da lige prøve at finde det til dig.

Fandt det i et FU referat fra 6. juni 2010 :
e. [FONT=Times New Roman,Times New Roman][SIZE=3]Beslutning: [/SIZE][/FONT]Samtlige katte (undt huskatte) der udstilles på danske udstillinger, skal have stamtavle fra FD eller anden FIFe organisation eller have registreringsbevis (fra andre organisationer). Er man ikke i besiddelse af stamtavle/registreringsbevis, skal det dokumenteres af udstillerens organisation, at der er søgt registrering på katten.

[QUOTE=milos mor;735351]Fandt det i et FU referat fra 6. juni 2010 :
e. [FONT=Times New Roman,Times New Roman][SIZE=3]Beslutning: [/SIZE][/FONT]Samtlige katte (undt huskatte) der udstilles på danske udstillinger, skal have stamtavle fra FD eller anden FIFe organisation eller have registreringsbevis (fra andre organisationer). Er man ikke i besiddelse af stamtavle/registreringsbevis, skal det dokumenteres af udstillerens organisation, at der er søgt registrering på katten.
[/QUOTE]

Jeg ved ikke, om jeg tolker rigtigt eller forkert, men vil det sige, at en transfer er nok som registreringsbevis, hvis der skulle være ventetid på stamtavlen?

Jeg vil mene at man kan udstille såfremt man har dokumentation fra opdrætterens klub om at stamtavlen er søgt, og at du dermed også kan udstille med en tranfer i hånden.

OK, tak Inge, det var lige det, jeg ledte efter :slight_smile: Ikke at jeg håber, at vi kommer i den situation, men man ved jo aldrig.

[QUOTE=En forhenværende bruger;735342]
Nå, men jeg håber selvfølgelig ikke, at der bliver ventetid på stamtavlen denne gang - selvom man kan jo aldrig vide, selv FD har jo lange ventetider på stamtavler.[/QUOTE]

Sakset fra FDs side:

Ventetider hos stambogsfører pr. 16.10.11:
Stamtavler: 8 dage
Importer: 14 dage

(og fortæl så om den import!!)

Hvis de 14 dage for import er rigtigt, så burde jeg få min FD tavle på Kiwi inden ugens udgang

[QUOTE=PiaR;735568]Sakset fra FDs side:

Ventetider hos stambogsfører pr. 16.10.11:
Stamtavler: 8 dage
Importer: 14 dage
[/QUOTE]

Jeg synes bare ikke helt, at de ventetider matcher det, som man hører rundt omkring.

[QUOTE=PiaR;735568]
(og fortæl så om den import!!)[/QUOTE]

:høhø:

Er det importen eller stamtavlen/registrering du venter på :?

Jeg udstiller import d. 4. december. Har opgivet hans CFA reg. nr. samt henvist til “open doors”.

Han er oprindeligt registreret i CFA og vi har blå slip. Nu har vi så rekvireret 5 generationers stamtavle på ham til brug ved ansøgning om import til Fife. Den skulle snart være på trapperne og så kan vi sende ind til Fife vedr. import til dette forbund.

[QUOTE=Wijelo;735591]Er det importen eller stamtavlen/registrering du venter på :?
[/QUOTE]

Jeg venter ikke på noget, jeg forhører mig bare om reglerne :slight_smile:

[QUOTE=En forhenværende bruger;735576]Jeg synes bare ikke helt, at de ventetider matcher det, som man hører rundt omkring.
[/QUOTE]
Næh - for de tider der tager ikke højde for at du først skal indsende til din klubs stambogssekretær, som skal sende til FD, som skal bruge mindst den opgivne tid, som skal sende tilbage til hovedklubben, som skal sende tilbage til dig… Det der er ren produktionstid hos FD i de tilfælde hvor alt er iorden ved modtagelsen, uden selve ekspeditionstiden frem og tilbage. Så der skal lægges lidt til, til “omkartering”.
VH
Susanne

[QUOTE=Wijelo;735591]

Han er oprindeligt registreret i CFA og vi har blå slip. Nu har vi så rekvireret 5 generationers stamtavle på ham til brug ved ansøgning om import til Fife. Den skulle snart være på trapperne og så kan vi sende ind til Fife vedr. import til dette forbund.[/QUOTE]

Blå slip? Du skal have en transfer - den er ikke blå - men grøn og oprætteren skal signere bagpå.Sidder just med ensådan i hænderne

:høhø: Har lige talt med min partner - katten blev ved købet registret direkte i vores navn - så alt skulle være ok. Det er bare mig og farver :tihi: Om den er blå eller grøn har jeg vist stadig ikke styr på. Men ingen transfer kun ren registrering direkte i CFA i vores navn.