Hvordan er det nu med Iams hairball

Min Isis har et stykke tid haft en noget lind afføring, og det vil ikke rigtig forsvinde helt, selvom jeg giver hende kogte ris, A38 og hvad man nu ellers kan give dem i sådan en situation. Det forsvinder en tid, men kommer så igen, uden jeg rigtig kan sætte en finger på, hvad det er hun ikke kan tåle - hvis noget. Så var det jeg tænkte på, om det ikke er Iams Hairball I kloge hoveder anbefaler til den slags, for at få maven helt i orden igen?

Hun er vant til at få en blanding af James Welbeloved med lam, og Porta 21 med and og ris. Derudover får hun dagligt råt kød af forskellig slags, og en dåse Porta 21 i ny og næ.

Hun er helt som hun plejer, og går også kun på bakken en enkelt gang eller to i døgnet, men det er som sagt noget lind. Ikke sådan splatagtig, men bestemt heller ikke normal konsistens.

jeg bruger det 50-50% med FP21 GF eller and/ris - jeg har ikke set blød mave siden jeg startede

Mente nok det var Iams Hairball, men ville lige være helt sikker, inden jeg bestiller det. Tak Battlestar :thumbup:

Jeg tænker lidt, om du udfordrer hendes mave for meget ved at give så forskelligartet foder? Nogle mener jo ikke, man må give både tørt og råt på skift. Det er der så godt nok masser af katte, der altså fungerer rigtig fint på, at bedømme herinde fra, men måske hun har en lidt sart mave?
Så jeg ville da nok overveje at prøve at tilte til en af siderne; enten kun våd+råt eller også kun tørt+vådt.
Men ellers jo, så er det Iams Hairball, der anbefales.

tjek lige med en smagsprøve inden du bestiller… for der er nogle katte der ikke kan lide den

[QUOTE=pivnu;546242]Jeg tænker lidt, om du udfordrer hendes mave for meget ved at give så forskelligartet foder? Nogle mener jo ikke, man må give både tørt og råt på skift. Det er der så godt nok masser af katte, der altså fungerer rigtig fint på, at bedømme herinde fra, men måske hun har en lidt sart mave?
Så jeg ville da nok overveje at prøve at tilte til en af siderne; enten kun våd+råt eller også kun tørt+vådt.
Men ellers jo, så er det Iams Hairball, der anbefales.[/QUOTE]

Hun har nu altid fået den blanding, uden problemer, og det samme har Bastian. Men jeg skal da ikke udelukke at hun er blevet mere sart på sine “gamle” dage. Hun bliver i øvrigt 5 år i juni, så gammel er hun jo da ikke endnu :slight_smile:

Jeg har i øvrigt skippet dåsemaden det sidste stykke tid, for at se om det ville hjælpe. Men desværre har det ikke gjort en forskel. Nu bestiller jeg i hvert fald Iams, og blander det i deres foder, og så håber jeg det vil kunne gøre det.

Tror næppe det bliver noget problem. Det vil kun være Bastian der måske vil være tilbageholdende. Isis er absolut ikke kræsen, og slet ikke efter hun blev neutraliseret :tihi: