Hvordan er Olivers kattegrus?

Jeg kunne godt tænke mig at prøve noget nyt kattegrus og er faldet over olivers. Jeg vil derfor gerne spørge om der er nogle af jer der bruger det? Og hvis i bruger det er det godt? Er det hårdt klumpende? Er det drøjt i brug?

vi bruger det og det er meget drøjt i brug. Det klumber helt ekstremt. Også som opdrætter kan man jo købe store partier hjem og spare en hel del -thumbs

Tak for dit svar Sine gry. Jeg faldt for at man når man køber 3 x 10 kg for bragt det gratis til hoveddør.

Er det billigere end extrem - som jo er supergodt - men også extrem dyrt…

JEg ved ikke hvad extrem koster men det koster 300 kr. for 30 kg og frakt lige til døren.

http://www.olivers.dk/ESEShop.aspx

mht til extreme classic koster 30 kg + leveret direkte til døren fra zooplus.de = 270,60 kroner. Det synes jeg nu er billigt.

Jamen ~Prinsesse~ her hvor jeg bor bliver det sendt til med post danmark og de tager ikke pakker der vejer mere end 20 kg (tit og ofte brokker de sig over pakker der vejer 15 kg) så jeg kan desværre ikke benytte mig af det tilbud. Jeg har ikke bil og bor 30 min gang fra nærmeste offentlige transport så jeg er afhængig af at det kan leveres lige til døren.

Gælder der ikke samme regler for Post Danmark forsendelser over hele landet :? De skal da levere det, der bliver sendt - uden hensyn til vægten… Bl.a. derfor kommer pakkeposten med bil :slight_smile:

For øvrigt bliver alle leverancer fra Zooplus leveret med Post Danmark i hele landet - derfor undrer jeg mig.

Jo jeg ville også mene der var ens regler, men første gang jeg købte noget hos zooplus var det på 23 kg og der fik jeg at vide af postmanden at post danmark kun leverede pakker op til 20 kilo. Når jeg bestiller grus nu vejer de 15 kg og der får jeg tit en lille sur bemærkning med om at det vel var lettere at købe det i butikker - altså lettere for posten.

Det står der faktisk også på deres hjemmeside - men det må og skal kun være et mål pr. pakke og ikke en totalvægt for leveringen. Hvis man bestiller f.eks. 10 poser grus fra Zooplus får man det heller ikke altsammen i samme pakke (er jeg overbevist om, jeg har aldrig selv prøvet, men masser af andre har).

Lad dem mukke alt det, de vil - de har ingen ret til at nægte at levere f.eks. 10 poser grus eller foder, sålænge hver pakke overholder deres mål, som sandsynligvis er standardiseret inden for Europa.

Nej det leveres i flere pakker, som regel 2 poser kattesand i en papkasse mener jeg, og det må være 3o kilo for jeg bestiller 15 kilo poser EC.

Olivers er okay, men har været meget svingende i kvalitet - og så er det vores erfaring at gruset for hurtigt kommer til at lugte af prut, også selvom de er fjernet -rulleøjne

altså jeg fik de 30 kg leveret lige til døren. Det var min mor der tog imod, så ved ikke om det er Postdanmark der leverer, for zooplus sender jo med DHL, er det ikke fragtmænd?

Zooplus sender officielt med DHL i Tyskland, men DHL ejer Deutsche Post og det er reelt dem, der benyttes - og derfor overdrages pakken til Post Danmark ved grænsen.

nåh okay :slight_smile: men vi fik leveret lige til døren med postdanmark så:)

Der er ingen regel om hvor meget pakkerne må veje. Det er kun private mennesker der ikke må sende for mere end 20 kg. Når man bestiller fra en virksomhed må den veje det den vil. Postdanmark skal stoppe med at pive :slight_smile: