Hvordan f..... virker den symaskine?!

Har aldrig påstået at jeg var en ørn til håndarbejde, og slet ikke hvis det involverer maskiner … jeg kan liiiige styre broderigarn og korssting, men jeg kan dælenhylme IKKE få den møg-maskine til at sy! :doh: altså, strengt taget ved jeg jo slet ikke, om møget overhovedet virker - har haft den i årevis, men aldrig brugt den - har dog en grum mistanke om, at det nok bare er fjolset her, der ikke kan hitte ud af at tråde eller indstille den korrekt (og jeg har ingen brugsanvisning, den er pist forsvundet …)!

Såeh, jeg tror sgi ikke Bowie får syet gardiner til søndag :argh:

Jeg kan høre at du har det på sammen måde som jeg.:slight_smile:
Jeg har brugt min et par enkelte gange og der har jeg så sat min mand til at styre den :høhø:
jeg bliver simpelthen så hidsig når den ikke vil som jeg vil :thumbdown:
Hilsen lisbeth

Jamen Sødeste Camilla… hvorfor finder du nu også lige pludselig på sådan noget underligt noget??? :smiley:
Du skulle have fortalt mig hvad du havde planlagt - nu kan jeg ikke rigtig nå at hjælpe dig… med mindre du er hjemme i morgen formiddag før jeg går i skole eller sent i morgen aften når jeg kommer hjem fra undervisning… Skal du have et lynkursus?
Det må da være muligt, at få sådan en lille symaskine til at fungere…

:inlove::hjerte::thumbup:

JA TAK! Lynkursus modtages med åbne arme :smiley: I morgen aften ville være perfekt (jeg er ikke hjemme formiddag)! - og jeg ved virkelig ikke hvorfra jeg fik den tåbelige idé, at jeg da sagtens kunne snedkere sådan et sæt burgardiner … men nu ved I hvorfor jeg har bestilt en Sturdie :tihi: - har dog først råd (eller noget) til november, så jeg bliver nødt til at have gardiner inden -surrender

Jeg kan være hos dig i morgen aften kl ca 21.30… jeg sagde jo det ville blive sent! :slight_smile:
Jeg har fri fra skole kl ca 21 - skal så køre fra Albertslund…
Er det for sent?
Ellers kan vi måske finde ud af et eller andet inden jeg skal møde kl 16.00…

Det er ikke for sent for mig - jeg har tevandet klar, når du kommer! Og det tager næppe mere end 15 min. fra Albertslund på den tid af aftenen. Du er dælme en -engel

Okay… vi har en aftale :slight_smile:

Wheeeee! Der er håb forude for, at Bowie kan undgå de meget umandige lyslilla gardiner … meeeeen, jeg tør ikke satse 100% på det, det kan jo være at maskinen bare ikke virker! Tak Ann :hjerte:

Om ikke andet, så har jeg da noget han vil kunne låne!!!
Lyslilla… Camilla, for filan da!!! :venter: :klapper:

Lyse lilla er da smuk :rock:

Min mor´s Charlie ville elske det han elsker alt hvad der lilla. Han kan jo ikke gøre ved at han er lidt fimset :klapper:

Her er alle burgardiner grønne , og de er syet af min mor. Da jeg to gange har brændt hendes symaskiner af. Så jeg må ikke låne af hende mere:ked:
Det kan jeg nu ikke forstår -engel
Men jeg er nu ikke ked af det , da jeg hader at sy.

Noël, jeg synes også at lyslilla er fint - det passer perfekt til mine burmesere, og kunne også gå til aby’erne (selvom en vildtfarvet ikke passer helt til lilla …) - men når jeg nu har fået en stor, maskulin kat, så ser det helt galt ud i lyslilla :tihi: Så der er købt navyblåt stof til de kommende burgardiner, som jeg altså er spændt på om bliver til noget! :smiley:

Dét kommer vist meget an på øjnene der ser!!! :høhø:

Lilla er ligesom lyserød/pink i alle nuancer en af mine yndlingsaversioner!!!
Når man tænker på, hvor mange sæt jeg efterhånden har lavet, så er det lidt imponerende, at jeg kun har lavet tre lilla sæt og to i pink/lyserød :slight_smile:

Men jeg har da en lyserød daseseng, som vil passe fint i størrelsen til Bowie :thumbup:

[quote=Ann K;452716]
Men jeg har da en lyserød daseseng, som vil passe fint i størrelsen til Bowie :thumbup:[/quote]

:dummeslag:

Godt nok skal han kastreres lige om snart, men lyserød … nej! :klapper:

Godt nok skal han kastreres lige om snart, men lyserød … nej! :klapper:[/quote]

Okæh… godt ord igen :stuck_out_tongue:
Den er ellers lavet i lækkert blødt babyvelour…

[quote=Ann K;452721]Okæh… godt ord igen :stuck_out_tongue:
Den er ellers lavet i lækkert blødt babyvelour…[/quote]
Det skulle da slet ikke undre mig om kræet faktisk ville elske den :muhaha: :slem: :muhaha: :slem: :muhaha: - uanset vores fordomme :stuck_out_tongue:

(Nej, jeg er generelt heller ikke vild med lyserød. ;))

[quote=Ann K;452721]Okæh… godt ord igen :stuck_out_tongue:
Den er ellers lavet i lækkert blødt babyvelour…[/quote]

Og er det så nu du tilføjer, at det er den, der også har en broderet krone og teksten Princess (eller hvad det nu var, der stod på dem) …? onde, onde dame - forsøger at mental-kastrere mit ‘lille’ ungdyr!

Ann R. - ja, gu’ vil kræet da elske den - men han vil garanteret også blive smidt på porten af Baby, som ville elske den endnu mere :smiley:

Pink og lyserødt er nu heller ikke lige mig.:blegne:
Og kunne ikke forstille mine bamser i et lysrød burgardin. Tror min Spike dreng ville sende mig dræber øjne hvis jeg ville placere ham i det. Og navnet Spike forpligter også til en anden farve en pink/lysrød.:klapper:
Lilla kan jeg godt lide.
Grønt kan jeg ikke leve uden.:rock:
Eller så er jeg til jord farver og gylden/bronze/orange farver

Sådan til en anden god gang, så har Inge ‘Cæsar’ totalt tjek på brug af symaskiner! Jeg er helt vild med, at vi sådan kan trække på hverandres færdigheder :ok:

Jeg vil gerne lægge hus til en “store fællessyning” en dag, hvor vi hver især deler styrker og svagheder: Selv er jeg ikke så rutineret, men lange lige-ud-kedelige sømme kan jeg. At pille noget mislykket op gør jeg også gerne.
Så kan de tekniske genier more sig med de avancerede detaljer, og ind i mellem bestiller vi fra det pizzeria-cum-altro, som kjøwenhavnerne gennem flere år har kåret som byens bedste - jeg konstaterer bare, at det er pizza som i Rom, intet mindre, intet bedre.

Let’s go sewing!

[quote=MiSi;452738]
Let’s go sewing![/quote]

God idé - jeg kunne nemlig godt tænke mig at lære at sy på dyret, om ikke andet, så i hvert fald så jeg kan lægge bukser op, så de passer til mine korte ben og så’en :slight_smile:

Jeg kan ikke sy en sk*d lige eller andet, men jeg kan få min oldgamle symaskine (der vist i øvrigt er ældre end mig) lokket til at virke… Ærgeligt I bor på øen, det kunne være super hyggeligt med sådan en sy-aften. :slight_smile:

Camilla - Held og lykke med gardinerne… :ok: