Hvordan fodrer jeg fremover?

Jeg har 3 katte som fodres med hver sit foder. Han katten fodres med Hills indoor og Neutered. Saga, hun hus missen fodres med halvt indoor halvt Hills R/D da hun har en tendens til at blive lidt rund. Skov pigen fodres med hills R/D da hun skal tabe sig 1 kg. Jeg vejer alt mad og de bliver fodret sådan at jeg giver dem lidt hver anden time (desværre har jeg tid til det) og fjerner så maden igen (for ellers vil skov pigen spise af de andres mad). Det der så er tilbage i skålene kl. 18 for lov at blive stående frit fremme.
Men om et par uger får jeg en lille killing hjem. Den fodres med hills kitten og den skal jo helst ha mad adlibitum, men jeg ved at min skov pige vil kaste sig over killinge maden, hvilke jo absolut ikke vil være smart. Samtidig vil killingen kunne spise af det jeg lader stå fremme af de voksnes mad og jeg har læst at den absolut ikke må få R/D. Så hvad gør jeg? Kan jeg vænne killingen til at få mad i små potioner? Eller er det bedst at lade fodret stå fremme og så tage den store kamp senere med at Nuka skal tabe sig (på det tidspunkt kan det så dreje sig om 2-3 kg måske).

-pote -pote -pote -pote

Det er altid svært at have katte med forskelligt foderbehov! Det smarteste du kan gøre, er at lave en kasse, hvor hullet kun er stort nok til killingen og så have dens mad stående derinde. Kassen skal selvfølgelig være robust nok til, at de andre ikke kan vælte den. At den får lidt R/D gør ikke den store skade, så længe du bare er sikker på den får sit eget killingefoder. Og det lyder som om, at de andre katte nok skal sørge for at få deres mad! :slight_smile: Jeg ville bestemt ikke anbefale, at de overvægtige fik adgang til killingefoderet. Der er alt for mange følgesygdomme ved overvægt hos dyr, ligesom hos os mennesker.
Held og lykke med projektet og den lille ny killing! :slight_smile:

Måden vi gør det på her hjemme er at maden kun står fremme i de timer vi er hjemme… Om natten er maden også gemt væk…

Måske lyder det lidt hårdt, men ingen af dem er altså død af sult endnu og begge lever fint på den måde [bigloony]