Hvordan for jeg kattekillinger til at stoppe med at bide ledning

hej jeg kunne godt bruge nogle råd . jeg fik 5 kattekillinger af racen sermicer/main coon og er nu endelig fået de 4 afsat de er 12 uger den 14 januar

og så idag finder jeg ud af en eller flere af dem har gnavet i mine el/computer ledninger

så vil gerne høre hvordan lære jeg kattekillinger ikke bide i ledninger og de har meget legetøj og jeg leger med dem flere gange om dagen

jeg er ikke meget for at lade dem være i min lejlighed over alt når jeg sover . så over vejer meget hvad og om jeg skal lukke dem inde mens jeg ikke er hjemme eller sover .

håber der er nogen der ved noget mere og kan hjælpe mig . for er ikke meget for at lukke dem inde de sidste 9 dage inden de bliver hentet af deres nye ejer . jeg beholder selv en af dem og den skal jo os lære at være en god kat

beklager mine stavefejl og sammensætning af ord

torben

Smør ledningerne med camfercreme, hvis du har det :slight_smile:

det kunne min ikke lide :slight_smile:

Må vi se billeder af killingerne:? Blandingen Siameser og Maine Coon lyder interessant…

her er der et billede af hver det er ca 1 md gammel

Hvor er de dog kære :wehuu:

Velkommen til

Et råd kan jeg ikke give, da mine aldrig har spist ledninger, men er sikker på at her nok skal komme nogle gode råd.

ej hvor er de dejlige :wehuu: jeg må desværre sige som Henriette

velkommen til :slight_smile:

Sæt ledningerne ind til væggen med holdere, evt. i ledningspaneler eller gem dem væk i et computerskab.

Kamfercreme virker kun midlertidigt, og ikke på alle killinger, hvis de har vænnet sig til lugten.

Der findes noget som hedder BitterSpray. Det skulle være meget effektivt at smøre på, da hverken kat eller hund kan lide det.

Det er nogle rigtig søde killinger du har. For mig ligner de ikke blandingskillinger, men killinger af “racen” huskat. Det bliver de helt sikkert ikke mindre “fine” af - nærmest tværtimod.

Jeg smører mine ledninger ind i citronelle/citronolie, det kan købes i helsekost forretninger og matas. bla. og det hjælper. Katte hader lugten af citrus frugter.

Uha, det lyder bekendt… Min djævel er dog 4 år og gør det, når han bliver nervøs og der sker forandringer…

Jeg har haft ledninger tapet fast til væggen, hele mit tv-bord viklet ind i hønsenet, gemt alt væk af mobilopladere osv. Og alligevel har jeg brugt 1000-vis af kroner på at købe nye strømforsyninger/opladere/ledninger til højtalere osv.

Jeg ved ikke hvad man ellers kan gøre. Ziggy stoppede for en periode, men her i december, hvor der skete flere ting end normalt og vi havde logerende - ja så smuttede der ledninger igen.

Vi har prøvet kamfer, chili, citrus på ledningerne, men det bedste er altså at gøre dem utilgængelige.

Det har vi gjort (hvor muligt) med kabelbakker og ved at gemme ledningerne væk.

Jeg ville også sige orangeolie. De fleste katte kan ikke li’ lugten, det er ikke giftigt og vi synes ikke det lugter grimt. :ok:

kabelbakker og kabelrondeller… det er den skønsomme løsning

ellers - chiliolie… de skal ikke have ondt på tungen mange gange før de holder op…

du kan få nogle der er rigtig nasty stærke… det kurerer dem hurtigt - jeg havde en der ødelagde både ladere og stræmforsyninger ect… 2 gange med chili - så var han kureret for ALT hvad der hed ledninger

[quote=Battlestar;527627]kabelbakker og kabelrondeller… det er den skønsomme løsning

ellers - chiliolie… de skal ikke have ondt på tungen mange gange før de holder op…

du kan få nogle der er rigtig nasty stærke… det kurerer dem hurtigt - jeg havde en der ødelagde både ladere og stræmforsyninger ect… 2 gange med chili - så var han kureret for ALT hvad der hed ledninger[/quote]
At du kunne nænne det - ved du, hvor længe det gør ondt bagefter :uha:
Med kamfer- eller citrusolie er de advaret, inden de bider, og det er vel også mest fair.
Desuden kan man risikere, at killingerne hverken vil spise eller drikke pga. smerter i munden.

Jeg ville undgå, at mine katte gik oven tv’et, og de holdt sig på afstand, da jeg gned tv’et med citrusolie.

Stadig er det nu min oplevelse at når ledningerne ikke bevæger sig, så mister killingerne interessen. De kommer ikke på ideen af fange slanger, når ‘slangerne’ ikke er ‘levende’. :slight_smile:

Så - ind til væggen med dem, og se om det ikke allerede har hjulpet, så først. :slight_smile:

Enig med Sheer - ledninger, der hænger og dasker er fristende - det er de ikke, hvis de er sat fast til væggen.

Jeg synes nu også det ligner huskattekillinger :slight_smile:
Har du billeder af forældrekattene?

[quote=Mega;527638]At du kunne nænne det - ved du, hvor længe det gør ondt bagefter :uha:
Med kamfer- eller citrusolie er de advaret, inden de bider, og det er vel også mest fair.
Desuden kan man risikere, at killingerne hverken vil spise eller drikke pga. smerter i munden.

Jeg ville undgå, at mine katte gik oven tv’et, og de holdt sig på afstand, da jeg gned tv’et med citrusolie.[/quote]Enig det lyder voldsomt. Men en killing der er død af elektrisk stød, må man formode er værre:?

Hvis killingerne alligevel fortsætter med at bide i ledningerne trods smagen kan du risikere at de ikke bare vænner sig til lugten, men også kommer til at forbinde lugten med de sjove ledninger som man skal bide i. Så ledningerne vil blive svære at gemme væk, og killingerne vil hente dem frem herefter, uanset hvor du gemmer dem. (Når du opdager at lugt-taktikken ikke virker)

her er der lidt flere billeder

tak for de gode råd . men computer ledinger er ikke lige sådan at gemme væk men jeg må se den i action og så lære den det ikke er okay

glæder mig nu til de 4 er væk og jeg så kan få lidt mere ro på. og så igen kommer da til at savne alt det larm de laver nu hvor de vælter rundt på gulvet kl 3 om natten osv.

Torben

Ja jeg synes det er en behagelig lugt, det gør Mini bestemt ikke :tihi:

Tak for det, Torben - de ser skønne ud.
Men din hunkat er helt sikkert ikke siameser :slight_smile: