Hvordan foregår specialshows?

Læste lige DSO’s medlemsblad, at der den 7. november (Hillerød udstillingen) vil være et specialshow for kat.4 :slight_smile: Har sådan lyst til at tilmelde Artos, men hvordan foregår et specialshow? Er det ligesom en “konkurrence ved siden af konkurrencen”? :?
Nu har vi kun været på en hobbyudstilling før, så vi er meget “grønne” i udstillingsverdenen. Hvor mange mennesker/katte kommer der ca. på Hillerød udstillingen?

I det kommende nummer af KatteMagasinet vil der være en veskrivelse af det specialshow for Russian Blue, som blev afholdt i Middelfart… slut på servicemeddelse :wink:

Er det ligesom en “konkurrence ved siden af konkurrencen”? :?

Ja, det er det…
Ofte er det sådan at alle katte tilhørende specialshowets race, også er automatiske deltagere i dette… samtidig med at de naturligvis deltager i det almindelige show…

Nu har vi kun været på en hobbyudstilling før, så vi er meget “grønne” i udstillingsverdenen. Hvor mange mennesker/katte kommer der ca. på Hillerød udstillingen?

At du kan spørge sådan Maj-britt, viser præcist, hvor grønne du og kæresten er :stuck_out_tongue: Nej, jeg driller!!!
Men faktum er, at man aldrig kan spå om, hvor mange tilskuere der dukker op på en given udstilling…
To af de mest velbesøgte, som jeg har deltaget i, lå så vidt forskellige steder som Karup (ude på den jyske hede) og Rødovre (10 store spytklatter fra Københavns centrum - sådan da)…

[quote=Ann K;242958]At du kan spørge sådan Maj-britt, viser præcist, hvor grønne du og kæresten er :stuck_out_tongue: Nej, jeg driller!!!
Men faktum er, at man aldrig kan spå om, hvor mange tilskuere der dukker op på en given udstilling…
To af de mest velbesøgte, som jeg har deltaget i, lå så vidt forskellige steder som Karup (ude på den jyske hede) og Rødovre (10 store spytklatter fra Københavns centrum - sådan da)…[/quote]

OOOPS! afsløret! -LOL ok, dårlig formulering :ups: Mente noget i retning med…kommer der kun deltagere fra DK eller er det en af de helt store :stuck_out_tongue: Var på frederiksberg udstillingen, som tilskuer, og dén syntes jeg var STOR og meget uoverskuelig :ups:

Ja, der kommer nok lige så mange som på Frederiksberg :slight_smile: Det er en international udstilling, og der plejer at være omkring 5-600 katte der deltager :slight_smile:

:uha: …tror bare, at vi tager på TICAs udstilling sidst i november så…:tihi:

Okay… så er der basis for at drille endnu mere :smiley:
Arj - ska’ nok være sød -engel

Hillerød er en international udstilling, så der kommer forhåbentlig og naturligvis også udstillere fra udlandet - jeg vil tro at du især vil komme til at møde en del svenskere på den, da udstillingen ligger i overkommelig rejseafstand for dem :slight_smile:
De internationale udstillinger har mellem 400 og 550 deltagende katte, så jo - de er STORE!
Men faktisk ikke mere uoverskuelige end det hobbyshow, som I jo allerede har deltaget i… Princippet er nøjagtig det samme :slight_smile:
Altså find jeres dommer og hold øje med, hvornår jeres kat skal op… hør efter når/hvis der kaldes til Nominering og vær klar… Hvis I deltager i specialshowet, så spørg evt jeres burnaboer om hjælp. Det er mit indtryk, at siam/ori-folkene er søde til at hjælpe hinanden - især, når de kan se at der er tale om lettere “fortabte” førstegangsudstillere :ok:
Går det helt galt, så kom hen til mig i standen… jeg plejer ikke at have så særligt travlt mellem 9 og 10 så der kan jeg sikkert godt afse tid til at hjælpe jer med hvilken dommer(e) I skal til og måske også sådan ca hvornår :slight_smile:

Hvis i kan klare en TICA udstilling, så kan i også klare en FIFE :wink:

Det er samme princip som hobbyudstillingen, bare lidt større :slight_smile:

[quote=Ann K;242976]Okay… så er der basis for at drille endnu mere :smiley:
Arj - ska’ nok være sød -engel

Hillerød er en international udstilling, så der kommer forhåbentlig og naturligvis også udstillere fra udlandet - jeg vil tro at du især vil komme til at møde en del svenskere på den, da udstillingen ligger i overkommelig rejseafstand for dem :slight_smile:
De internationale udstillinger har mellem 400 og 550 deltagende katte, så jo - de er STORE!
Men faktisk ikke mere uoverskuelige end det hobbyshow, som I jo allerede har deltaget i… Princippet er nøjagtig det samme :slight_smile:
Altså find jeres dommer og hold øje med, hvornår jeres kat skal op… hør efter når/hvis der kaldes til Nominering og vær klar… Hvis I deltager i specialshowet, så spørg evt jeres burnaboer om hjælp. Det er mit indtryk, at siam/ori-folkene er søde til at hjælpe hinanden - især, når de kan se at der er tale om lettere “fortabte” førstegangsudstillere :ok:
Går det helt galt, så kom hen til mig i standen… jeg plejer ikke at have så særligt travlt mellem 9 og 10 så der kan jeg sikkert godt afse tid til at hjælpe jer med hvilken dommer(e) I skal til og måske også sådan ca hvornår :)[/quote]

hmm…tror jeg går i tænkeboks…der er jo et stykke tid endnu…skal også sy nogle nye burgardiner :slight_smile:

Ja, se… Tica synes jeg jo så stadig er langt mere forvirrende :smiley:
Eller… måske ikke forvirrende men nok snarere totalt uforståelig… Sikkert fordi jeg jo er vant til at udstille i FIFe-regi…
Men… der er færre deltagende katte på en TICAudstilling… Til gengæld skal din kat til dommer fire eller fem gange på en dag - for slet ikke at tale om, at den konkurerer mod langt flere katte end på en FIFeudstilling!
Jeg kan godt lide Ticashowformen… men forstå den - det kommer til at tage tid! :høhø:

Nyt bursæt… hva’?.. Pas nu på at du ikke går hen og bliver bursætfreak som en del af os andre!!! :klapper:

:fløjte: Fik måske bare lidt for mange kommentarer i stil med “Gud! den har røde øjne!” :thumbdown: Så lille-manden skal da have et nyt sæt…i lidt lysere farver :høhø: :tihi:

Det er lyset i hallen, som gør den slags ved de blå øjne…

Men ellers er vi helt enige… en kat kan da ikke vise sig i samme bursæt to gange i træk!!! :klapper:

(Jeg har efterhånden solgt de fleste af mine bursæt… de er altid nøje tilpasset den enkelte kat og kan derfor ikke rigtig bruges af de andre, jeg senere har ville udstille. Men jeg har da vist nok tre eller fire sæt liggende klar. Det kunne jo tænkes at Leo den Sure ville kunne finde ud af at opføre sig ordentligt igen :kryds: )

[quote=Ann K;242992]Det er lyset i hallen, som gør den slags ved de blå øjne…

Men ellers er vi helt enige… en kat kan da ikke vise sig i samme bursæt to gange i træk!!! :klapper:[/quote]

Nej helt erligt! Et nyt sæt pr. udstilling + dem med temaer, alt andet er uacceptabelt :klapper: Tænker lidt på at lave det blåt…evt. med lidt hvidt…måske i samme farve som hans sele, den klæ’r ham så godt :slight_smile: (var der nogen der sagde forkælet?) :fløjte: