Hvordan gør man (fodring)

Jeg har været vandt til altid at have maden stående fremme.
Men tænker det bliver problematisk når der nu kommer en killing og en voksen.

De spiser jo ikke samme foder.

Så her er mit spørgsmål.

Hvad ville i gøre?

Lade det stå fremme, eller have fast fodring tider?
Tænkte på om 2 gange dagligt er nok, eller om man skal 3 gange?.

(ved godt der næsten er et topic magen til. Men det er ikke helt det samme der svares på)

Hvordan gør i andre med killinger / voksne katte?

Efter min mening skal en killing altid have adgang til foder.

Her i huset plejer der ikke at gå lang tid, før killingen spiser de voksnes -
også.
Jeg forsøger at blande.

Men jeg ligger ikke inde med de vise sten. :øhmm:

Det kan oplyses, at jeg aldrig har haft en mager killing løbende rundt her i huset. :tihi:

Lad endelig foderet stå fremme, til fri afbenyttelse, en killing har behov for at spise mange gange i døgnet ( har voksne iøvrigt osse )

Når jeg har killinger gående, blander jeg bare foderet - Killingen tar’ ingen skade af at få lidt voksen foder …Og den voksne har såmæn heller ikke skade af at spise lidt killingefoder i en periode.

Jeg råder jo altid til at give vådmad et par gange i døgnet …En killing har ofte for travlt med at lege og lave skarnsstreger, og glemmer at drikke vand nok …Og det er noget skidt, især hvis/når man fodrer udlukkende med tørfoder.

Okay, så det gør ikke noget en voksen kat får killing foder eller en killing får voksen foder?

For så vil jeg da bare blande med det samme:P

Jeg har nu heller aldrig haft en mager killing.

Dog er det 2 hunkatte. så tror vel egentlig ikke det gør noget hun får killing foder?..

Okay super ^^

har som sagt aldrig haft 2 af hver sin alder gående :slight_smile:

Vådfoder, ville i bruge alm. Voksen vådfoder. eller killinge der? (mener vist at man kan få noget kittekat vådfoder til killing. eller sådan noget)

[quote=bazan;391878]Okay super ^^

har som sagt aldrig haft 2 af hver sin alder gående :slight_smile:

Vådfoder, ville i bruge alm. Voksen vådfoder. eller killinge der? (mener vist at man kan få noget kittekat vådfoder til killing. eller sådan noget)[/quote]

Bland du bare deres foder, det sker der ingenting ved :slight_smile:

Af vådfoder vil jeg anbefale Feline Porta - Kan købes hos Zooplus

Hvis du helst vil købe deres vådmad i alm. butikker, så kan jeg anbefale LUX fra Aldi ( det er både billig og godt ) De fleste supermarked har osse Whiskas produktet som hedder ‘Hmm’ det er osse okay ( befriende fri for sukker ) Sheeba som osse kan købes i supermarked, er osse okay. Dyrehandler har vådmad fra både Hill’s / Royal Canin og Iams. Det kan du osse trygt fodre med.

Væn dem osse gerne til lidt råt kød ( oksefars ) rå fisk og kylling - Det vil de ha’ godt af …Især spidsen af en kyllingevinge er fantastisk tandbørste til vores mislinger :slight_smile:

Du behøver ikke gå så højt op i, om vådfoderet er til killing eller voksen.

Mine søde små killinger og hunkat får killingefoder fra whiskas, og det ryger bare rigtig hurtigt ned.

Mine 5 katte får det samme foder, og alle er ret slanke,- så de har altid tørkost, og vand stående De
De får vådfoder een gang om dagen,- på det tidspunkt jeg laver aftensmad, da der ellers ville være fare for, at vi blev R I G T IG sure på hinanden, - - - især efter Finske KeKe er kommet i huset, - - større tyv, skal man lede længe efter,-engel og da han er ualmindelig glad for alt, hvad jeg skal have, at spise,- må han simpelthen lokkes ned fra bordet -surrender

Cats og Conni

Okay mange tak :slight_smile:

[quote=conninissen;391898]Mine 5 katte får det samme foder, og alle er ret slanke,- så de har altid tørkost, og vand stående De
De får vådfoder een gang om dagen,- på det tidspunkt jeg laver aftensmad, da der ellers ville være fare for, at vi blev R I G T IG sure på hinanden, - - - især efter Finske KeKe er kommet i huset, - - større tyv, skal man lede længe efter,-engel og da han er ualmindelig glad for alt, hvad jeg skal have, at spise,- må han simpelthen lokkes ned fra bordet -surrender

Cats og Conni[/quote]

Ja, det er utroligt, så hurtigt man kan blive opdraget af de katte :smiley: Han er jo nok ligeglad med, om han får det på bordet eller på gulvet - bare han får noget :tihi::tihi: