Hvordan griber vi den an

Ja som nogen ved så er vi i gang med et større bygge projekt og det ender med at vi skal havde nyt gulv i vores 3 værelser , gang og stue ( ingen fod trin )

Min mand og jeg har snakket hvordan griber vi den an når de kommer hjem fra kattepension de har jo ikke været vant til sådan glat gulv , de har været vant til gulv tæppe . Vi har købt et laminat gulv ikke et billigt et, men godt kvalitet, men stadig det er jo glat.

Skal jeg klippe Morgans hår mellem poter, for han er birma med meget hår mellem træde puder så han kan væne sig til det eller hvordan ville i takle den ? Hvad med de brune skal vi bare som min mand siger grine af de måske skøjter rundt.

Vi er bange for at give dem en skræmme oplevelse at komme hjem .

De skal nok vænne sig til det nye gulv hurtigt. Specielt de brune. I kan godt studse sneskoene på Morgan, hvis han også ynder at galopere rundt.
Min erfaring er at de ikke tager sig så meget af det ændrede underlag. :slight_smile:

Jeg ville ikke gøre noget.
Et hårdt underlag at gå på frem for gulvtæppe tror jeg ikke kan give de mest voldsomme mén mental :wink:
Vores eeelsker at vi skiftede gulvtæppe ud med glat gulv for nu kan de nemlig tage tilløb og kurre hen ad gulvet - det er takket være sneskoene.
Men når de pludselig får deres “hvem kommer først ud af rummet?” Ide så står de lige og løber på samme sted før de får fart på haha.

Min Koh-i flyttede som 4-årig fra et hjem med gulvtæpper til mit hjem, hvor der er glatte trægulve. Hun tog det i stiv pote, og det virkede ikke, som om hun gled specielt meget. Min Ra har også pels mellem poterne men han glider heller ikke, så jeg ville slet ikke gøre noget, hvis det var mig :slight_smile:

Man kan sagtens lave et kontrolleret glid på parketgulv, selvom at man ikke har snesko på! :høhø: Startproblemer på glat gulv kalder jeg potespin… :tihi:

:pote: Fanni

Selv om der er klippet lidt i sneskoene hos Morgan, kan han uden tvivl sagtens lave potespin alligevel! :tihi:
Og det er jeg overbevist om at de små brune også kan. :wink:

Det bedste ved glatte gulve er at man kan glide hen af dem, især hvis der er et tæppe på! :ok:

Haha ja pote spin! - især Fellini kan ofte overrumbles af “Hvorfor kommer jeg ingen steder?!” :panik:

Men man ser altså liiidt elegant ud når man kommer med fuld fart, kurrer på fødderne på gulvet, dernæst sætter sig på rumpen på det lille lammeskindsgulvtæppe for så at få nok fart på til at kunne hoppe op i vindueskarmen. :fin:
ALT det uden at gå ét skridt :cool:

Efter jeg har læst hvad i skriver så ville jeg tage det med ro og se hvordan de ager… men vi har da snakket meget om om de ville hade og komme hjem

Det tror jeg absolut ikke de vil.
Det eneste de måske kommer til at savne er at man kan ligge ned og komme fremad ved at hive sig frem i armene :cool: Men det lever de jo nok fint uden!

Synes desuden det er ret sødt, at I overhovedet kommer til at tænke på den slags :smiley: Jeg har aldrig selv skænket det en tanke, da vi gjorde det.

Jeg er nok lidt en piv piv med mine katte og folk har tit sagt til mig det er nogen sjove ting jeg tænker på … Jeg sagde til min mand jeg kan ikke lade være med at tænke på den tegnefilm med Bambi på glatis og sådan ville jeg jo helst ikke se de skøjter rundt og nu er Morgan jo heller ikke helt ny mere …

Da vi for mange år siden rev gulvtæppet af i vores daværende stue, satte vi os ned og skreg af grin af både hund og kat :smiley: Det tog et par ture frem og tilbage over gulvet og så var det, dét.
De skrider ud med bagenden og skvatter når der er fræs, men der sker ikke noget ved det. De vænner sig hurtigt til det nye underlag :slight_smile:

Morgan og kakaobønnerne skal nok klare sig fint. De finder hurtigt benene på det nye gulv.

[QUOTE=ThildeL;1151880]Haha ja pote spin! - især Fellini kan ofte overrumbles af “Hvorfor kommer jeg ingen steder?!” :panik:

Men man ser altså liiidt elegant ud når man kommer med fuld fart, kurrer på fødderne på gulvet, dernæst sætter sig på rumpen på det lille lammeskindsgulvtæppe for så at få nok fart på til at kunne hoppe op i vindueskarmen. :fin:
ALT det uden at gå ét skridt :cool:[/QUOTE]

Vil, må, SKAL se video! Pleeeeeease :slight_smile:

mvh. tina

[QUOTE=taina;1151970]Vil, må, SKAL se video! Pleeeeeease :slight_smile:

mvh. tina[/QUOTE]

Uh det går jo så hurtigt, at det nok er et umuligt projekt at få en video af desværre :frowning:
Men skal da prøve at se om jeg kan fremtvinge det hehe

[QUOTE=ThildeL;1151991]Uh det går jo så hurtigt, at det nok er et umuligt projekt at få en video af desværre :frowning:
Men skal da prøve at se om jeg kan fremtvinge det hehe[/QUOTE]

Nåjah… så langt havde jeg jo ikke lige tænkt… :slight_smile: Stor forståelse herfra, hvis det er for bøvlet - du beskrev det jo også meget godt :slight_smile:

mvh. tina