Hvordan holder du temperaturen?

Gispe puste stønne svede pruste

-waytohot :ventilator: :ferie01: :sveder:

Hvad gør i derude i de små hjem for at overleve den her hedebølge?

Jeg selv har været nede og købe en kasse is - ikke godt for min diabetes, men det køler dejligt så længe det vare.

Derudover har jeg en blæser stående tændt hele tiden og alle vinduer åben på en gang - alligevel er jeg ved at dø.

Om natten sover jeg med et dynebetræk og har en vandforstøver ved siden af sengen så jeg lige kan give mig lidt vand når jeg virkelig koger over.

jeg har konstant koldt vand eller koldt saft i køleskabet, og naturligvis så lidt tøj som muligt…

Alligevel er jeg i skrivende stund ved at smelte ned af stolen…adr!

HJÆLP!!!

Jeg holder mig så vidt muligt indendørs eller i skyggen, alle døre og vinduer ud mod haven er åbne - også om natten, og så er der koldt vand og cola i køleskabet.

Vi har en ventilator kørende og så bor vi kun 5 km. fra stranden, så er dernede og svømme ½ time 2-3 gange pr. dag. :slight_smile:

Ad! det gider jeg slet ikke høre om skule

Jeg drikker te (ja, varm te!) Det hjælper rent faktiskt :smiley: Noget med at kroppen bedre regulerer varmen når man drikker varme drikke end kolde drikke :? (kender ikke “videnskaben” bag påstanden, ved bare at det virker)
Jeg drikker ikke alt for kolde drikke, lader dem stå lidt før jeg drikker dem. Spiser heller ikke is når det er varmt…kald mig bare mærkelig :ups:

Tænker på, at det var det her jeg drømte om for bare en måned siden… og nyder det så endnu mere! :slight_smile:

Ellers er det noget med ikke ret meget tøj… masser af væske, og mindst to kølige brusebade dagligt…

[quote=Itzy Bitzy;212707]Jeg drikker te (ja, varm te!) Det hjælper rent faktiskt :smiley: Noget med at kroppen bedre regulerer varmen når man drikker varme drikke end kolde drikke :? (kender ikke “videnskaben” bag påstanden, ved bare at det virker)
Jeg drikker ikke alt for kolde drikke, lader dem stå lidt før jeg drikker dem. Spiser heller ikke is når det er varmt…kald mig bare mærkelig :ups:[/quote]

He He synes ikke du er mærkelig… jeg drikker osse varme drikke…
jeg tror det har noget at gøre med, at når man putter noget koldt i en varm krop, så skal den regulerer temperturen og så bliver man mere varm…

når man så indtager varmt, så sker der ikke nogen tempertur forændrig i kroppen…

og jo hurtige man drikker jo hurtige skal det ud af kroppen igen… hmm :?

Jeg elsker sol og varme, så jeg gør ikke noget specielt andet end at holde mig i solen :slight_smile:

Dog har jeg en blæser kørende på jobbet - for varme når man skal sidde og arbejde er knap så fedt.

Helt enig med Itzy Bitzy - varm te!
Og så er det også meget bedre at bevæge sig i varmen frem for at sidde stille, ligesom et lunkent brusebad er bedre end et koldt.

Jeg sover også for åben havedør, men det gør jeg nu hele sommeren, blot det ikke regner.

Tja jeg ærgrer mig over det kommer til at tage nogle uger endnu før vores anden løbegård er bygget - Nikolaj skal have ferie først. For en time siden var der ifølge termometret 45 grader i udestue og stue - underligt nok er det der kattene helst vil være :?:S. Personligt synes jeg at det er ALT for varmt i vores lille hus - pt. kunne jeg godt ønske mig at have fritløbende katte så jeg kunne åbne op og få luuuuuuft.

I dag har jeg futtet rundt herhjemme og så har jeg haft en opvaskebalje med koldt vand til at stå og så dyppet tæerne med jævne mellemrum og haft et vådt håndklæde om håndleddene - det køler dejligt synes jeg.

Nu vil jeg igen drømme om at der i morgen står en fin løbegård i haven sådan at jeg kan åbne resten af dørene i udestuen…mon mit ønske går i opfyldelse? :bebe::bebe::bebe:

vi har 2 blæsere kørende, samt et solsejl foran stuevinduet, samtiddig står alle vinduer på klem, jeg suser rundt i shorts og bar overkrop og jeg sveder bare helt vildt, har været under den iskolde bruser et par gange idag.
kattene ser ud til at klare den rigtig fint, de har fundet de lølige steder i huset

Uh kan se jeg er heldig med min bolig. Heroppe på 4. etage er her dejlig køligt når man vil ha det. Skal bare åbne vinduerne. (ok jeg har også en blæser) :slight_smile:

Tak for tippet med te, Itzy Bitzy :thumbup: det giver jo fint mening! Vil straks lave mig en kop. :slight_smile:

Mit tip skal være - tag til stranden! Der blæser det jo. :wehuu:

Jeg :plask: lige om lidt -høhø og tager en is til dessert
Mine dyr ligger unden nøddebuskene og rundt om på den “kolde” jord.
Vi har verdens mest svale have med kæmpehøje træer, så skal man solbade skal man faktisk flytte tig jævnligt fordi der er mere skygge end sol.
De to af vore 3 løbegårde vender mod nordøst så der er skygge fra halv ti formiddag…og ellers har vi et ret svalt hus, men meget tykke mure og et stort udhæng.

Jeg gør det at jeg har en sprayflakse med kogt vand eller camillete stående i køleskabbet, også srayer jeg mig tit med det i hele ansigtet og hår og de steder pulsen er, det er med til at køle en ned. Ind i mellem tager jeg en tur med håndledende, pulssiden, ind under koldt rindende vand, det køler også, også drikker jeg vand og spiser koldt mad. I dag har jeg spist tomatsuppe, hjemmelavet i går. Jeg tog det i aften direkte fra køleskabbet.

Det er da daaarjligt - jeg har ellers brokket mig de andre år.
Men både min lejlighed og mit kontor på arbejdet er dejlig sval (der kommer ikke direkte sol ind), så der er ikke rigtig problemer nogle af de steder. Og jeg overlever de 2x 17 km. cykeltur til arbejde ved hjælp af en vandflaske. Man får jo også lidt frisk luft, så det er OK.
Det mest irriterende er, at kæresten ligger under dynen HELE natten uden undtagelse, så han bliver så svedig, yak! Jeg skifter sådan lidt. Burde nok bare finde et tæppe, men varmen varer jo så kort tid…
Vi har i øvrigt åbne vinduer i al den tid, vi er hjemme, men ja, i dagtimerne medfører det faktisk mere varm luft i lejlighed, end hvis vi lod være :wink:

Efter det er blevet SÅ varmt, har jeg mest opholdt mig indendørs om dagen og sætter mig udenfor om aftenen -waytohot
I dag har jeg været på stranden i Bisserup og lure mig om ikke jeg finder tid i morgen, til en lille dukkert :ok:
Jeg drikker masser af vand og spiser frugt …

… med aircondition :slight_smile:

sutter isterninger:thumbup:

Jeg går i koldt bad. :fryser: Dejligt…

Sidder meget indendøre med fødderne i koldt vand.
Kommer koldt vand på håndledene - virker godt.
Drikker og drikker og spiser frugt.

• en stor blæser i nakken…

Ingen varme drikke til mig.
Så “transpirerer” jeg endnu mere.

Jeg kender godt den med varme drikke - nej tak for mit vedkommende :sveder:

Jeg troede, at jeg skulle besvime på mit arbejde i dag.
Det var intet mindre end hæsligt.

Jeg har lige sovet 2 timer og er helt ør og dvask.
Så jeg tror, at jeg vil gå i bad igen…:slight_smile:

Sidder på terassen, her er lækkert. Ved ikke om du kan huske det fra sidste sommer Gry? :tihi: