Hvordan holder I Sankte Hans og hvad skal I spise?

Øvvvvv…det blæser for meget så vi skal ikke ud og sejle, så nu bliver det holdt hos os, med oksemørbrad og tilbehør (arggghh…hvad pokker skal jeg finde på til tilbehør, er helt BLANK!)

Rester fra i går… Hamburgryg med kartofler, ærter og sovs.
Der er bål kl 20.30 men har endnu ikke bestemt og jeg skal se det.

Jeg har ikke fejret Sankt hans i mange år, men det kunne da være vi skulle gå en tur ned i Nyhavn og se på bål. Nu starter jeg med at gå ned i køkkenet og lave boller i karry :slight_smile:

Der er SÅ hyggeligt ved Nyhavn

Vi plejer heller ikke at holde sankt hans medmindre vi inviteres til noget.
I År byder ejerforeningen på et glas vin ved bålet kl. 21 så der futter vi ned forbi :slight_smile:

De sidste 3 år har jeg været alene med børnene den aften, så er vi gået ned i byen og set på havetræktortræk og div ting, hørt tale og set bål lens vi fik pølser til. I år er Claus hjemme og vi er blevet enige om at spise her kl 18.15 , køre til øster Hurup og nyde en is og så videre til Egense og se ålet ved havnen

Overvejer at køre til Ebeltoft for at høre Troels Kløvedals båltale

Her har vi ikke nogle traditioner.

I år skal vi dog ned og se det lokale bål (I vores baghave næsten) Vi er jo næsten lige flyttet til byen og vil gerne “vise flaget”

Til aftensmad har vi lige spist resterne af pastasalaten fra i går dertil fik vi stegte pølser og miniflutes :slight_smile:

I mine unge dage fejrede jeg altid Skt Hans.

Amager Ponyklub lå lige klods op af 5-øren, så vi grillede og lavede bål i klubben - og så spillede Rubber Band altid inde på 5-øren Skt. Hans aften.

Det var tider dengang :ok:

Jeg kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har været til Sankt hans :gruble: Det har ikke været særlig interessant de steder vi har boet.

Men i år tager vi ned i Byparken i Roskilde og ser bål, og får drukket nogle øl og ciders. Vi har nemlig ferie i næste uge og det skal fejres :tihi:

Dernede mødes vi med min moster, som er på visit fra Tyskland :slight_smile: Det skal nok blive hyggeligt.

Om vi fejrer Sankt Hans kommer lidt an på tilfældighederne og overskuddet det pågældende år. Hvis det er, plejer vi tre (min far, min bror og mig) at tage ind og se det store bål i Randers Havn/Gudenåen og høre båltale. Det er et tilløbsstykke for hele byen og man kan ikke undgå at møde nogen man kender.

I år bliver jeg vist bare hjemme: far er taget på ferie, Martin er brugt ovenpå en nat med Le Mans og jeg er på stærkt smertestillende og har ikke helt mod på store menneskemasser og en masse ståen stille, så det bliver til minipizza og hygge med misserne og lidt levende lys.

I år, er det blevet en hjemme dag, jeg har nemlig en mundtlig eksamen i morgen og dagen inden sådan en, er jeg så nervøs at jeg ikke er ret godt selskab, desværre… Vi var ellers inviteret til noget hygge hos en af mine gruppekammerater, som vi overvejede og det kan da være vi smutter om siger hej til dem på kollegiet der har snakket om at tænde et lille bål her ved 20 tiden:)

Plejer ikke at holde sankt hans, men i år skal vi ned på amager strandpark :slight_smile: Vi skal mødes med en meet-up gruppe og regner med at blive ca. 70 herboende udlændinge :smiley:

Jeg er jo sådan en gammel reaktionær, kontrær betonfeminist, så jeg for mange mange år siden boycuttede Sankt Hans.
:rock:
Ikke på vilkår om jeg vil være med til at sende imaginære hekse nogen steder hen, når man tænker på at der rent faktisk er blevet brændt masser af kvinder (og nogen mænd), på bålet.
:venter:
Så vi fejrer ikke sankt Hans, og tager IKKE til bål.
:thumbdown:
Måske er det nok mere fordi jeg ikke vil være med til de der bål, da de brænder for mange dyr levende… For min skyld kunne vi gerne afskaffe den tradition.:surrender1:

Vi har børn der skal i seng før bålene tændes, så ingen fest til os desværre.

Også her - bortset fra at jeg ikke undgår larmen ude fra engen flere kilometer væk, hvis jeg vil have frisk luft i stuen. Der er et eller andet orkester derude, kan jeg høre.

Indtil for nylig var Skt. Hans ofte med til at markere, at skoleferien gik i gang - eller lige var begyndt - og det gav lige en ekstra dimension til begivenheden, som er forsvundet nu, hvor skoleferien er rykket.

Vi har fejret den sådan her…

med nye danske kartofler med masser af persille og iskoldt smør :slight_smile:

Vi endte med at gå ud til det lille bål, som nogle fra kollegiet havde lavet på bålpladsen og sidde en halvtimes tid:)

Jeg har været på katteudstilling, og nu lægger jeg stamtavler ind på pawpeds :høhø:
Havde glemt alt om at det var Sankt Hans i aften, men vi plejer nu heller ikke at lave så meget. Måske gå ud og se lidt på bålet når de brænder af her i beboer foreningen :slight_smile:

[QUOTE=PivC;1087414]Her har vi ikke nogle traditioner.

I år skal vi dog ned og se det lokale bål (I vores baghave næsten) Vi er jo næsten lige flyttet til byen og vil gerne “vise flaget”

Til aftensmad har vi lige spist resterne af pastasalaten fra i går dertil fik vi stegte pølser og miniflutes :)[/QUOTE]

Hmm… det var da okay :slight_smile: