Hvordan kickstarter i en killing der er flyttet

hej

da der blev taget røngtgen her i nat kunne man ikke se om der var en knude på tarmen PGA. luft/gas omkring stedet
så man valgte at give hende en store potion antibokita, hun valgte der efter at begynde at spise selv så nu venter man bare på at hun ikke kaster op igen… Hvis hun ikke kaster op vil hun være rask, men gør hun det skal hun akut opereres

Hensigten har altid været at Moren kun skulle havde dette ene kuld… så jahun bliver neutraliseret

[QUOTE=Vivi_Fletcher;68168]De fleste (Skovlunde gør i hvert fald) færdigbehandler de dyr der er kommet inden vagten slutter, er jeg sikker på.
Jeg husker da i hvert fald en udstilling i RK, hvor Stig skulle være dyrlæge i indtjek og var kommet hjem fra vagt kl 4 om morgenen - til trods for at vagten slutter kl 22.00.[/QUOTE]

Jo, jo den er god nok -. jeg har tilbragt mangen en aften og nat efter lukketid med en akutter. Får helt dårlig samvittighed - men er også taknemmelig på mine dyrs og egne vegne.

Hvordan viser man taknemmeligheden for det udover at betale regningen?

-wehuuHej Lis.
Jeg er blot uenig vedr. isolering.
That’s all.

Mange gode hilsner
Mona

[quote=Mona;68232]-wehuuHej Lis.
Jeg er blot uenig vedr. isolering.
That’s all.

Mange gode hilsner
Mona[/quote]

Jeg isolerer heller ikke.
For det første køber jeg ikke en klinisk syg killing, og for det andet stoler jeg på mine kattes immunforsvar.

[QUOTE=Mega;68236]Jeg isolerer heller ikke.
For det første køber jeg ikke en klinisk syg killing, og for det andet stoler jeg på mine kattes immunforsvar.[/QUOTE]

det er der nok ingen der gør medmindre de køber den for at redde den…

og jeg vil da sige som Lis - der er situationer hvor det er en god ide… men igen -. det afhænger jo af hvordan man gør det, hvorfor og hvor mange katte man i øvrigt har i katteriet :slight_smile:

alle situationer har jo forskelle og i nogle er isolering den rette metode for at holde alle kattene sunde :slight_smile:

med kælekatte er det jo heldigvis meget sjældent nødvendigt …

Jeg krydser fingrer for at bamsen holder maden i sig. Sikke en lettelse hvis det går i sig selv igen.

-kramer

Min dyrlæge anbefaler i høj grad isolering af nye katte i minimum 2 uger og gerne 4.
Der er jo mange måder at isolere på og taler vi om at killingen skal gå alene i et rum i 2-3 uger, synes jeg ikke det er særlig fedt. Men har man fx en teenager, der elsker at være lukket inde alene på sit værelse, kan man da sagtens have en killing isoleret der et par uger.
Isolering er jo ikke sort/hvid :wink:

[QUOTE=Mega;68236]Jeg isolerer heller ikke.
For det første køber jeg ikke en klinisk syg killing, og for det andet stoler jeg på mine kattes immunforsvar.[/QUOTE]

Det er helt frit for mig -man gøre helt hvad man vil - det er eget ansvar. Men at tage en ny killing eller kat ind i sit katteri er en risiko, også selvom den nye ser helt frisk og sund ud. Den kan sagtens være bærer af et eller andet stressen får til at bryde ud med.

Det vil under alle omstændigheder være stressende for den nye -.det er da fint man stoler så meget på sin egen bestand af katte at man tror de ikke er bærer af noget som helst. En ny kat kan få den illusion til at briste.

Dernæst har hvert eneste katteri sin helt egen bakterieflora som de katte der går i det har vænnet sig til. I det nye hjem møder den en anden bakterieflora.

Så vil jeg nu også vove den påstand at det er mere stressende for killingen at blive plantet mit i katteriet end det er f.eks. at være isoleret i soveværelset med en enkelt kat og sin nye ejer. Har killingen noget med i bagagen bliver det i soveværelset og de andre katte bliver ikke smittet. At det er gået godt i lang tid er ingen garanti - og at tro det kun er naboen der rammes af problemer er godt nok en sovepude.

For mig har opdrætten af den her nævnte syge killing handlet korrekt ved at isolere den.

Må jeg i den her sammenhæng anbefale at læse:
Susan Little’s bog om catbreeding og
Niels Pedersen’s Feline Husbandary
eller gå til Racekattens potemøde om Herpes, Calici og basisvaccinationer som har Dyrlæge Stig Feldballe som foredragsholder

[QUOTE=line_refsgaard;68227]
da der blev taget røngtgen her i nat kunne man ikke se om der var en knude på tarmen PGA. luft/gas omkring stedet
så man valgte at give hende en store potion antibokita, hun valgte der efter at begynde at spise selv så nu venter man bare på at hun ikke kaster op igen… Hvis hun ikke kaster op vil hun være rask, men gør hun det skal hun akut opereres[/QUOTE]

Vil det sige, at dyrlægen er i tvivl om killingen har “tarmslyng” eller har en bakteriel infektion :?

Line er der en status på det lille pus :?

Stadig intet nyt ?

ja det er der det var en meget kraftig mave infiktion så hun er rask igen
efter sonte mad og en tarm skyld og en masse medicin
og lige p.t. har hun fået pakket hendes bagben ind og
derudover kan hun ikke tåle at få medicin i gemmen munden

så lige nu er hun på vej til at ligne en mumiene pga af indpakkingen

[QUOTE=line_refsgaard;68888]ja det er der det var en meget kraftig mave infiktion så hun er rask igen
efter sonte mad og en tarm skyld og en masse medicin
og lige p.t. har hun fået pakket hendes bagben ind og
derudover kan hun ikke tåle at få medicin i gemmen munden

så lige nu er hun på vej til at ligne en mumiene pga af indpakkingen[/QUOTE]

Tak for update -thumbs
Er lige lidt nysgerrig: Hvorfor er hun pakket ind :?

Dyrlagen havde meget svært ved at finde den trigtige diagose. Der var en grå skygge på røntgen, som gjorde det svært at vurdere, så min lille pige var igennem MANGE undersøgelse… Jeg er bare så glad for hun har det godt, men hun har haft lidt problermer med noget af medicinen… Men hun er nu som hun var før hun flyttede…

Det har virkelig været en hård weekend

Hun har fået drop og medicin gennem hendes vener i hendes bagben, så de er pakket ind pga det… Hun kunne overhovet ikke tåle af få medicin gennem munden så alt kom ind i hende gennem hendes ben, så der var vist en del sår og jeg kan forstille mig de er ømm. Så pga sårene tror jeg at de vil forebygge at hun slikker i dem…
Sondemad havde hun fået gennem næsen, men ellers fik hun alt gennem bememe

Lyder underligt, at det er gennem bagbenene - de plejer at få lagt i forbenet :?
Men det er nu meget normalt, hvis større infektioner, at de får medicinen direkte i blodet - så er virkningen hurtigere og doseringen er ret præcis.

Må man spørge, hvilken dyrlæge, der har haft hende under behandling :?

Men godt det hele er vendt og hun er ved at være rask igen -thumbs

Det har jeg ikke fået spurgt om… men ved at den et på størrelse med køge sygehus og har et kæmpe flag udenfor…
(det er det vi ved)

Min bedre halvdel tror den ligger i Greve, men da jeg hørte navnet på hende der behandlede hende, synes jeg at jeg har hørt navnet nævnt her og i forbindelse med foredrag… men jeg er ikke helt sikker… Men min første tanke da jeg hørte navnet var at det var godt nok en anerkendt dyrelæge, så nu vidste jeg at min baby nok skulle komme sig (jeg ved godt det ikke er en selvfølge, men sådan havde jeg det)

Hende der har fået min baby er stadig meget stresset over alt det der er sket, så lige nu har vi valgt ikke at spørge for meget ind til hospitalet, men jeg tror jeg gør det om et par dage…

Hvor det glæder mig det går frem ad for din lille killing -love

Og om det er Stig Feldballe eller det er en fra en anden dyreklinik kan i denne forbindelse være totalt underordnet, for hovedsagen er at din mis bliver okay igen -wehuu

Det choker mig lidt at vi her på fora kan gå ind og bare fordi men har haft en dårlig oplevelse så skriver man at der og der har de da ikke forstand på katte :? :? :?

Jeg har mange forskellige dyrlæger… blandt andre Stig Feldballe, Husum og Københavns dyrehospital, og jeg kan så fortælle at de alle kan lave fejl.

men i bund og grund kommer jeg hos den jeg føler har mest forstand på det problem jeg står i lige nu og her -sorry Men jeg bryder mig ikke om at udlægge en dyrlæge blot fordi de lige har pissert mig af en enkelt gang.

[QUOTE=Karen P;68991]
men i bund og grund kommer jeg hos den jeg føler har mest forstand på det problem jeg står i lige nu og her -sorry Men jeg bryder mig ikke om at udlægge en dyrlæge blot fordi de lige har pissert mig af en enkelt gang.[/QUOTE]

Æhm … er der da nogen der udlægger en dyrlæge her :?
Eftersom vi ikke aner, hvilken dyrlæge der er tale om, er det jo lidt svært at sige de ikke har forstand på katte.
Jeg har tilladt mig at spørge lidt ind til forskellige ting, fordi jeg dermed selv kan lære lidt af det, der er sket - det er vel okay :?