Hvordan opbevarer I jeres tørfoder?

Ja, som overskriften siger; hvordan opbevarer I jeres tørfoder?

Mit står bare i poserne her ved siden af katteskålene. Men nu er jeg heller ikke nået til at købe mere end 2 kilo af gangen, jeg har ikke helt vænnet mig til at ha’ katte der rent faktisk SPISER af det andet end som en godbid i ny og næ - og så er 5 og 10 kilo altså ALT for meget :slight_smile:

Når posen er åben kommer det i en foderspand fra Oliver’s. Men har også 2-3 kg’s kasser stående fremme til når der skal blandes til hvert måltid. :slight_smile:

Jeg har mit stående i en foderspand fra Royal Canin som jeg har fået da jeg arbejde ved en dyrelæge :slight_smile:
Det holder sig fint deri :slight_smile:

Jeg opbevarer det i originalposen, som er placeret i en fodertønde.

Jeg har sådan en stof-tønde ting med lynlås, jeg har købt hos Zooplus, den er sort og er faktisk pæn nok til at have stående fremme også. De kan fås til 10 kg og 20 kg - jeg har den til 10 kg.

Den lille koster 59 kr og den store 85 kr.

Dåser og tørkostposer står i sådan en trætingest, der vist egentlig er til vasketøj. Vores tørfoder kommer i plastsække med “lynlås” for oven, så de er til at lukke tæt igen. Og så er jeg aldrig i tvivl om, hvad det egentlig er jeg har stående - godt når man har en foderallergiker.
Trædimsen ses her. Elendigt billede, men jeg har ikke så mange fotos af den kasse. :slight_smile: Hynden ovenpå er i øvrigt et absolut yndlingssted, når man skal nusses. Af en eller anden grund… :gruble:

Vi opbevarer vores foder i deres poser som er sat ned i sådan en spand som denne her:

Foderet er gemt af vejen så de små pillefingre ikke kan få fat i det og så er spanden pæn at se på :ok:

fodertønde fra Sanabell, hvor der kan være ca. 13 kg i - det passer mere end perfekt til deres 10 kg poser.
Vi har jo en del katte, så 10 kg bliver hurtig ædt - så har jeg en pose FelinePorta stående bare i sækken, plastik…den står i et rimeli køligt skab. Hankatten har sin egen 10 kg sæk og spiser den med velbehag her dag, selv om den står åben og ikke lukket på anden måde

Heidi

Da jeg pt. bruger 5 forskellige slags tørfoder (er ved at undersøge hvilke vi skal fortsætte med) har jeg 5 lufttætte opbevarings bøtter i plastic, som jeg tager fra daglig. Resten står i en stor kasse i original emballagen i kælderen hvor der er køligt.
Mvh
Yvonne

Vi har fodertønder til noget af det, dog står det stadig i posen og i tønden. Det andet foder står bare i org. poserne. Alt vores foder opbevares i vores spisekammer, hvor det er lidt køligt.

Jeg opbevarer vores tørfoder i plastkasser i kælderen

Har mit tørfoder til at stå i orginale poser ude i mit skur, hvor de er tæt lukket sammen.

[QUOTE=MoMo;665254]Vi opbevarer vores foder i deres poser som er sat ned i sådan en spand som denne her:

Foderet er gemt af vejen så de små pillefingre ikke kan få fat i det og så er spanden pæn at se på :ok:[/QUOTE]

:lol: så har i ikke siam :slight_smile: Sådan en har jeg til skraldespand, og er nød til at binde låget fast, for ellers går både Rose og Tino deri :lol:

Jeg opbevarer foder i en tønde fra Ilams, der kan lukkes forsvarligt også for siam :wink:

[QUOTE=Helene;665213]Jeg har sådan en stof-tønde ting med lynlås, jeg har købt hos Zooplus, den er sort og er faktisk pæn nok til at have stående fremme også. De kan fås til 10 kg og 20 kg - jeg har den til 10 kg.

Den lille koster 59 kr og den store 85 kr.

[/QUOTE]

Men den er vel langt fra lufttæt? Eller hvad? :confused:

Hvor hitter man sådan nogle fodertønder? Hills/royal canin/whatever, fuldstændigt ligemeget… ?

Netto har nogle i denne uge.
De er ikke læmpestore, men passer vist fint til en enkelt kats forbrug.

Kan godt finde fx. en 15kgs fra Olivers og Nutra Nuggets på nettet…som skulle lukke tæt…men så skal jeg betale 65 kr er fragt.

Har været oppe i dyrehandlerne og spørge…og de har sådan nogle smaaaaarte (not) nogle, til +200kr - som altså ikke engang lukker tæt. Hmm…

[QUOTE=PiaR;665345]Netto har nogle i denne uge.
De er ikke læmpestore, men passer vist fint til en enkelt kats forbrug.[/QUOTE]

Tak Pia, men jeg tænker mere på opbevaring af 5 eller 10kgs sække, når de er åbnet…

Hm, jeg er bange for jeg kommer til at smide noget foder ud snart…som i rigtig meget foder.

Til hverdagsfoderet bruger jeg store sylteglas med patentlåg. Kattesikre og rimelig pæne. Store mængder foder pakkes enten grundigt sammen i originalposen og får en omgang pakketape, indtil der skal tages fra den igen, eller hældes på fodertønde.