Hvordan ser det ud der hvor i bor

Altså området, lugten, lyset, udsigten og hvad i ellers kan finde på at skrive om.

Min fortælling kommer lidt senere, men jeg havde lyst til at starte emnet.

jamen lugtene… hmmm

jo altså - vi bor på øverste etage :slight_smile: i en ny lejlighed - vi er de første der bor her :slight_smile: og det er jo lækkert nok… og vi har et kongerige på toppen og alt lugter nyt for intet i lejlighedene er over 1½ år gammelt…

meeeeeeeeeeeeeen så er der jo resten af komplekset… lad mig se… opgangen lugter af urin, fordi en af de lejere der bor længere nede konstant bruger kælderen som toilet.,… det er SÅ ulækkert og lugten er på de varme dage ulidelig… de spuler dernede ca en gang pr md pga ham, men det hjælper ikke meget… men OK - weekendens oversvømmelse hjalp lidt på lugten for der stod 5 cm vand i kælderen… det kostede godt nok naboen alt indholdet i bunden af deres kælderrum fordi det røg under vand - men lugten blev mindre slem…

men ude på min altan - der dufter som et paradis… jeg har persille, purløg, citronmelisse, mynte, estragon, persille, timian, salvie, oregano, merian, citrontimian og tonsvis af tomater, rabarber, rødbeder, bønner og radiser…

så derude er der de skønneste dufte…

så er der lydene,…

tjo… hvis jeg åbner vinduerne - så er der en blanding af techno musik, skrigende unger der er totalt uden fornemmelse for hvad der er ok og ikke er… :S ekstremt larmende knallerter der er boret ud og som kører mellem boligblokkene med omkring 80 km/t

men hvis jeg lukker vinduerne så er de eneste lyde jeg kan høre mine 2 dejlige misser der snakker…

hvad kan man sige:

ude godt - inde bedst :slight_smile:

Om sommeren er her ganske kønt, masser af grønt :slight_smile:
Ugens 5 dage har jeg glæde af en børnehave lige nede foran altanen, så jeg kan snart alle børnesange og div versioner af nananananaaaaaaaaaaaa -what
Selvom jeg bor på amager kun 10 minutter fra Københavns Rådhusplads så er det yderst sjældent jeg hører trafikken, det er bestemt et plus.
Hmm duftene og udsigten er bestemt ikke noget at råbe hurra for… kan se det meste af Ørestaden inkl shoppingcentret Fields -brækkesig
Inde døre er det ganske udmærket, to badeværelser, stue på 30 m2, stort værelse på 15 m2 samt et lidt mindre værelse på 10 m2. ganske udmærket køkken MEN jeg trænger til luftforandring og er pt i gang med at undersøge mulighederne ude omkring min mor (15 km vest for Holbæk), misserne og jeg vil uden tvivl nyde at komme ud på landet… Så vil der jo også være gode chancer for stoooor løbegård til dem :stuck_out_tongue:

De steder hvor jeg bor er jeg omgivet af grønt og bjerge…eller næsten.

Miss T, du valgte at fortælle om lugten, jeg vil fortælle om synet.

Små vinmarker, ecualyptusmarker, deres særpræg ses i de blå farvetoner, rosenmarker hvor der bliver dyrket roser til parfumeindustrien, mimosaerne som vokser tæt overalt, deres fantastiske duft i januar, februar og marts.

Synet af vores smukke landsby der tårner sig over byen med kirken i centrum.

Floden ved bunden, le Siagne, som med sine mange arme er med til at tilføre middelhavet vand

Ørnene der flyver rundt, et fantastisk syn. Her forleden var der en flok på nok 10-12 stk. Det har jeg aldrig set før

Gekkoerne, firben, flagermus og egern lever sammen med os.

Besøgende i haven er ravne og hærfugle. Sidstnævnte er utrolig smuk. Fantastiske farver.

Ravne eller hvad de nu er har et fantastisk sammenhold. Kommer rovfuglene i nærheden af deres reder kalder de på hjælp og med det samme er det mindst 50 andre fugle til stede. Absolut fantastisk syn.

Jeg er sikker på at det lyder somom jeg er langt ude på landet, men jeg er kun 20 min fra Cannes.

Ved min bolig i Schweitz er det somom at man mister vejret. Udsigten er så fantastisk. Lyset om dagen kan næsten ikke beskrives. Alt er strålende klart. Himlen er rigtig blå. Sneen er helt hvid, og samtidig går køerne og græsser tæt på.

Vi ser ofte ræveunger tæt på og masser af geder der hygger sig på skråningerne

Det er simpelthen alpeliv når det er bedst.

Huset i Dk er i en plantage. Tæt på Tirstrup Lufthavn, men det genere os nu ikke. En lille spadsere tur og vi ser åbne marker.

En kort køretur og vi er i ebeltoft med udsigt over vandet, til frigatten jylland, galsmuseet og så mange andre ting byen kan tilbyde.

Føler jeg mig heldig -høhø 100% Jeg syntes jeg er i paradis uanset hvor jeg er -love

Her hos mig… her er ret så dejligt, her er kun 26 huse, hvor 3 af dem er gårde… jeg skal ikke går ret langt før jeg er ud på åbent land…

Her er stille og roligt, rigtig ude på landet… med en masse kirsbær, blommer plus æbeltræer og så er der brombær buske og et enkelt sted med vildë jordbær, og det er ikke på privat grund…

Ang duften, tja for det meste er det bedst at holde vinduer lukket, da der er en grisefarm lige overfor…

hmm her bor en ung mand, som ikke ved hvad fartbegrænsing betyder… grgrgr og så er jeg ikke så glad for at gå den ene vej med min hund, da der køre biler på en gennemkørselsvej, som vist heller ikke kan huske hvad fartbegrænsing er…

behøver jeg at sige at jeg ikke e så glad for biler…

Men ellers er en storslået natur