Hvordan tackler du varmen?

Jeg er allerede ved at koge over med den varme der er i danmark for øjeblikket.

Vinterdynen blev pakket ned og erstattet med et vattæppe, og når det bliver for varmt ligger der et dynebetræk.

Der er gennemtræk i huset konstant, og en blæser står på fuld knald 24-7 i soveværelset…hvor misserne derfor elsker at ligge.

Jeg har lige kastet en ordenlig håndfuld poser i fryseren, så imorgen er der igen isterninger, og der er købt saft så jeg husker at drikke.

Sommertøjet er pakket ud…så er der blot overlevelsen tilbage Gg

Jeg går i koma :høhø:
Ej det er min første sommer i min lejlighed, og her er drøønt varmt… Derfor er de fleste vinduer åbne og Altan døren står åben hele dagen… Drengene ligger indenfor, eller ude under altan kassen hvor der er skygge…

Jeg får hovedepine, og kronisk dårlig mave hver sommer… hovedepine klares med masser af væske, men den dårlig mave er der intet at gøre ved (Så jeg behøver ikke tænke over hvad jeg spiser om sommeren :høhø:)

Udover det, jamn så nyder jeg det, og nyder det endnu mere, hvis jeg tager ud til mine forældre da de bor på landet med stor have :slight_smile:

Jeg klarer ikke varmen. Jeg er simpelthen ved at dø.

Jeg er tyk, har sart lys hud, og er en anelse rødhåret. Sommeren er bare ikke for mig.:thumbdown:

Kom jul, kom sne, kom gaver :julepolka

aarh julen kan jeg godt vente lidt med Gg Man bliver sgu så fattig :stuck_out_tongue:

Jeg tackler den slet ikke.

Jeg bor i hus, og her er dejligt køligt når vinduet er åbent. Om aftnen er her tisse koldt så jeg sover med sokker på :smiley:

Jeg HADER lejligheder, fordi man altid bliver stegt i dem… Men hus… Ahhhh :smiley:

jeg elsker den… varmen sommeren…

jeg er mørkhåret, har ikke sart hud og jeg elsker at solbade…

lejligheden er kølig for missernes skyld - med gennemtræk kan jeg selv regulerere den fra alt mellem 18 og 25 grader - så pt er den omkring 20

jeg sidder ude på min altan og læser i solen - der blæser en lille brise så der er SÅ lækkert… jeg kan ikke få det varmt nok… ikke i DK i hvert fald,.

Mmmmm…mere varme :smiley: Både min bette kat og jeg nyder at ligge på tæppet i haven og nyde solen :slight_smile: Ellers ligger hun på ryggen og flyder ud i skyggen af hækken ved siden af mig :slight_smile: Total hygge :slight_smile:

:ventilator:

Jeg er heller ikke fan af alt for varme somre - men indtil nu har jeg ingen problemer - det er dejligt både ude og inde.

Her er stadig varme på rørerne til radiatorerne - og frem til i går var her bare KOLDT :fryser:

Så jeg sover stadig med 2 dyner om natten, og om dagen går jeg rundt med en hyggedragt af flis og 2 par uldsokker. (kun inden døre - jeg går ikke på gaden i dén slags tøj :besvimer::besvimer::besvimer:)

Nej !!! Det er IKKE ironi - men den skinbarlige sandhed :høhø:

Og så gør jeg modsat mange af jer kan jeg se :

Jeg lukker vinduerne, dér hvor solen står og banker på - ned med rullegardinerne - for man lukker jo varmen ind, når vinduerne er åbne.

:ventilator:

Fortsat god sommer til alle…

Varmen :?
Hvor :?

Det er da dejlig lunt, men varmt er det da ikke endnu :slight_smile:

Sætter mig ud på græsplænen med en øl i hånden, eller tager en tur forbi en af søerne og bliver kølet ned - det er skønt! :smiley:

Jeg er IKKE til varme og sommer - jo sommer er jeg med på, bare der ikke er over 22 grader…!

Jeg holder mig inden døre, har åbne vinduer og dør til terrassen om natten (for at få kulde ind) og klapper så alt i, når jeg står op.
Vi sover i kælderen, som heldigvis er dejlig kølig :slight_smile:

Kattene - ja det er jo orientalere… så de elsker selv sagt varmen - om natten kravler de under vores dyner og putter sig…! :slight_smile:

/Mette

Jeg elsker sommeren og nyder hver eneste dag. Tænk at vi nu kan gå udenfor uden jakker og varme trøjer, det er super lækkert :smiley:

Min hud er ikke særlig sart og jeg har aldrig prøvet at blive skoldet så jeg elsker bare hver dag hvor solen gider at skinne ned på mig :wehu:

-waytohot-waytohot

Jeg nyder det bare… Åbner vinduerne når det bliver for galt… Men der skal meget til… Jeg er lyshåret (Men det er feak :stuck_out_tongue: ) Mit kommunefarvede hår og mørke hud, gør at jeg kan opholde mig i solen altid og hele tiden… Men husk solcreme allesammen, også selvom i NORMALT aldrig bliver skoldet! (Lige et lille formanende ord, til en hel masse damer, som er meget ældre end mig :smiley: )

Jeg tåler ikke solen ret godt, for jeg fået meget let migræne. Men jeg synes nu ikke det er specielt varmt endnu. Når det bliver FOR varmt, tænder jeg bare min aircondition. Den kan snildt holde temperaturen nede i nærheden af de 20 grader i hele huset :smiley:

Jeg stor-nyder varmen.

Vores hus er godt isoleret, så her er faktisk dejligt svalt.

Udenfor brager solen ned, men det er ok for mig.
Mit hår er lyst :blondine: men heldigvis har jeg en hud, der tåler solen godt, så kan den bare komme an … solen altså :dans:

Vores katte er mere rolige end normalt (det tillader jeg mig altså at nyde, så længe det varer :høhø:) og ligger henslængt forskellige steder, både indenfor og udenfor.
Deres favorit-steder udenfor er på græsset i skyggen, eller under nogle buske.

Jeg holder mig indendørs, vi har et godt isoleret hus, der har en god temperatur. Ellers sætter jeg mig i skyggen på terassen med noget vand eller et glas køligt hvidvin.

De sidste par dage har terassedøren stået åben hele dagen, det er nu dejligt, når den kan det. Misserne nyder det også og ligger gerne under en busk ude i haven dagen lang.

Ja, jeg synes altså kun det er forår endnu og forstår slet ikke al den snak om sommer :øhmm:

Jeg er bestemt ikke tilhænger af charterrejser sydpå - synes det er dødkedeligt at slikke sol andre steder end i min egen have, men lidt mere varme kan jeg altså godt bruge. Det er ikke mere end 14 dage siden, jeg lukkede for varmen :wink: - Jeg synes indtil videre, det har været - og er - et ualmindeligt koldt år :frowning:

Men jeg bor også i et hus, hvor der altid kan findes kølige rum. - Kan dog sagtens huske, hvordan det var at bo i lejlighed midt i en storby. Luften står bare stille!!! Men jeg kan kun råde jer til at komme ud - det bliver det ikke værre af :slight_smile: En skov f.eks er noget af det mest behagelige en alt for hed sommerdag :ok:

[quote=Abaddon;385218]Jeg klarer ikke varmen. Jeg er simpelthen ved at dø.

Jeg er tyk, har sart lys hud, og er en anelse rødhåret. Sommeren er bare ikke for mig.:thumbdown:
[/quote]

Kan sagtens følge dig :slight_smile: Jeg har selv vejet 20 kg. mere end jeg gør nu og min opfattelse af varme/kulde ændrede sig vildt meget som jeg tabte mig.

Samtidig led jeg som barn meget af soleksem (husker bl.a. et mareridt af en ferie i Joguslavien, hvor jeg var syg af soleksem :græde:), men så begyndte jeg at bruge solarie, og siden har jeg ingen problemer haft overhovedet. Så vidt jeg husker er det noget med UVA og UVB- stråler :øhmm: I solarier er kun den ene slags og hvis man er overfølsom overfor den anden kan solariet bruges til at lægge et “skjold” imod den rigtige sol.
(Ja ja - jeg ved godt at solarier er “dødsensfarlige”, men lidt gavn kan de altså også gøre :ok:)

ja den der polstring på 50 kg. for meget er et helvede når det er sommer, og så lokker is og alt muligt jo meget mere end normalt. nej øv. sommer er ikke sjovt når man er tyk :frowning:

Jeg synes nu ikke, at varmen er nået et niveau, hvor jeg behøver at tage
stilling til, hvordan jeg vil takle den :cool:

I dag glæder jeg mig bare over, at vi for første gang i år skal sidde ude og
spise på terassen. Vi griller hele året, men der er nu noget særligt ved
også at spise maden ude.

Og jeg får frokostgæster både lørdag og søndag - så er det altså super-
dejligt, at det endelig er lidt sommeragtigt :slight_smile:

Jeg glæder mig over, at det er fint dyrskue-vejr :thumbup:

Ikke for varmt og ikke for koldt, det er bare perfekt.

:wehu::wehu::wehu::wehu: