Hvordan vil ens killinger udvikle sig

Vi prøver ofte at gætte os til hvordan vore små vil se ud når de er voksne 3 år gamle. Jo tungere jo bedre som killinger plejer vi at sige om vore NFO-killinger.
I dag er mine killinger 3 måneder og har igen været på vægten. Bagefter sammenlignede jeg vægtene med mine noter fra tidligere kuld.

Nu er spørgsmålet så om mine tøser hvis vægt lå mellem 1422g og 1575g vil blive lige så store som mormor Sandra som vejede 1469 da hun var 3 måneder og 5,2 som voksen eller mor Hera som vejede 1700g da hun var 3 måneder og 4 kg som voksen.

Tjaeh, Jako vejede 1,5 kg da han var 12 uger, han vejer 7½ kg som voksen.
Diego vejede 3 kg som 3 måneders, han vejer 9-9½ kg som voksen.

Den tungeste i mit første kuld var Ivy (husker ikke vægten), og hun er ikke blevet specielt stor, 3½-4 kg tror jeg. Brormand McCoy, der var mindre dengang og vejede omkring de 1½ kg som 12 ugers, ligger på 5½ kg.

Drengene er tungere og har jo gener til at blive større en tøserne så dem kan jeg ikke tillade mig at sammenligne mine tøser med. Det vil da gi et helt tosset billede så.

Her har de faktisk fuldt deres vægt fra små til voksne - Lucy og Montana: Lucy størst - stadig størst. Men hun er neutraliseret så svært at sige hvad årsagen er. Tungest i kuldet var Colorado og det er han stadig. Smilla var ene så hende kan vi ikke lave sammenligninger med.

Her er Colorado i dag - den flotte fyr :slight_smile: Det var måske briten i Fie, der slog igennem i ham den betonklods :smiley: Men sød det er han - lige så sød som stor :slight_smile: Og sådan et overskæg skal man jo også ha lidt vægt bag for at bære :smiley:

Hov, jeg kan se der var strøget en sætning, det der skulle stå udover var også at Haley fra mit 2. kuld var noget mindre end Ivy - og er endt på præcis samme voksen størrelse :slight_smile: