Hvorfor blander i fodret?

Jeg kan forstå at der er en del af jer der fodre med en blanding af forskellige produkter - men hvorfor. Selv fodre jeg med indoor og neutered begge fra hills da jeg syntes det så dækker mine kattes behov. Men min dyrlæge kan ikke se fidusen i at jeg vil blande med et helt andet mærke som foreksempel Nutro og/eller Arden grande. Grunden til at jeg gerne vil blande er for at dække alle kattes behov samtidig med at der bliver noget forskelligt de kan vælge imellem. Men er der over hovedt nogle ide i at blande?

-pote -pote -pote -pote

Jeg blander også forskellige mærker og køber bl.a. troldeblanding fra Loppetjansen. Det er en blanding af 5 forskellige slags.
Derudover køber jeg Royal Canin af forskellige slags, så det ikke bliver ensformigt - og mine katte elsker det.
Men om det er nødvendigt, ved jeg ikke, men kattene nyder de forskellige slags.

Jeg blander også, men det er sikkert ikke nødvendigt. :?

Har det bedst med at gøre det, hvis det ene foder måske ikke indeholder så meget at en vigtig ting, så gør det andet måske, så det er nok bare en fiks ide sikkert.

Pt blander vi, Hills kylling, Hills lam, RC Hair og Skin og RC Sensitive - dette gives på “kattenes værelse”.
RC Sensible 33 og Hills W/D gives i stuen og Hills T/D gives på køkkenbordet til de sorte katte, sammen med det andet.
Vådmad er Hills Dåser og poser samt Iams poser, det får de 1 eller 2 gange daglig på “kattenes værelse”.

Er De forvirret, ja det er min mand også, han kan ikke rigtigt finde ud af det -xxrotflmao -xxrotflmao

For mit vedkommende er det bl.a. fordi vores katte aldrig har dårlige maver fordi de er “hærdet” med foderskift og forskellige foderblandinger. Jeg kan spare en del penge ved at købe gode tilbud på forskelligt kvalitetsfoder, når tilbuddene lige er der. Jeg har en stor foderspand og så kommer jeg bare lidt i af det nye i blandingen til at begynde med og når de så har fået af det et stykke tid, blander jeg endnu mere af det nye i foderspanden.

Ind imellem skal alt det i spanden bruges for at det ikke bliver for gammelt, og så har jeg bare måske 3 forsk. slags stående i poser indtil det i spanden er brugt. Og så starter jeg forfra med at blande.

Vi bruger nok godt 10 kg tørkost om måneden, så det betyder intet at have 30 kg på lager ind imellem. Det er selvfølgelig dyrt at købe foder ind i perioder, men så går der jo bare det længere tid, inden vi igen skal købe ind.

Jeg kan nemt følge med - sådan er det næsten også her - bare i en anden udgave -xxrotflmao

Hold da op Denise det kan man da kalde at blande, i må ha en stor bil. Jeg tror nok også jeg vil fortsæatte med at blande (eller jeg skal finde ud af hvad jeg mere vil blnade med). Det var bare den reaktion jeg fik fra dyrlægen der fik mig til at tænke - tænke -xxrotflmao

He he, jeg køber kun 5 kilo ad gangen af hver slags, men jeg køber mig fattig nogle gange. Især når jeg køber vådmad også -what
Ja, vi har en Citroen C4 Picasso Grande med 7 sæder der kan lægges ned -hahaha

Udover at vi også tilbyder vores katte et righoldig udvalg af forskellige slags foder, dog i hver sin skål, så må jeg altså spørge:

Den der “troldeblanding”, hvorfor købe den? Den er jo et sindsyg dyr i indkøb, og dernæst, jeg kunne ALDRIG drømme om at købe foder der ikke var i en lukket original indpakning, jeg ville skisme ikke gamble med mine kattes sundhed og risikere at der var kommet bakterier i. Er det sådan at Loppetjansen har fødevaredirektoratets godkendelse til at pakke foder om? Eller skal man ikke have det? Hvis ikke, så undrer det mig.

Er det noget jeg alene tænker over og er jeg bare p… emsig?

Frank har lavet nogle utrolig gode foderbakker til mig, hvor der er adskillelse i så der kan være 5 forskellige slags foder i. -thumbs

Dem har jeg i 4 rum . -thumbs

Vi bruger Hills RC og Iams
og så har vi fra Ann dorit Felis Porta 2 varianter af tørfoder -forelsket

Nej jeg ville aldrig købe det andet, jeg skal vide nøjagtig hvad det er jeg har med at gøre. -bleg

Jeg kunne aldrig finde på at købe den blandning… først så ved jeg ikke hvad der er i… og mon så ikke det er om pakket fordi, holdbarheds datoen er udløbet…

Her er der også flere forskellige slags… flere varianter af hill’s, RC og iarms… De står i hver deres skål, nogen herned i stuen andre oppe på 1.sal, hvor de alle kan komme op, der er fred og ro der oppe…
så er der flere slags og varianter af vådfoder… feline porta og Iarms nogen gange almor nature…

Her står skåle spredt rundt med rund hånd…ialt 10 steder.
Af to grunde har jeg så mange skåle…nemlig p.gr. af hygiejnen (jo færre om hver skål desto mindre bakterieindflydelse) OG desunde p.gr. af det psykiske aspekt.
Hvem kender ikke historier om en kat nærmest har været skræmt bort fra foderstedet af anden kat.
Her kan man vælge OM man vil spise i saunaen, i køkkenallrummet, i drivhuset eller 7 andre steder.
Vi skifter jævnligt tørkost…dog de samme 7-8 varianter
RC sensetive, Hille kitten og adult, T/D, oral, RC oral, hair & skin, growth og hvad jeg falder over. Er så heldig jeg udelukkende har misser med stærke maver, så det store hensyn behøver jeg ikke tage.
Udover tørkost får de vådfoder fra Hill og RC, de får kyller og rå oksekød, kyllingkød stegt, kyllingekråser en gang imellem, muslinger og fisk både færdiggjort OG rå.
At se Cedille spise en hel mørksej-fillet er et syn for guder…hun nærmest sitre af velvære.
Vores lokale fiskedame har fået historien…det giver rabat -høhø

Mine katte er nu ca. 4 år gamle og har fået “troldeblandingen” siden de var små og de har indtil dato aldrig
fejlet noget, men er sunde og raske med en flot pels. Men det er jo op til enhver selv at bestemme, hvad man
vil fodre med. Sålænge bare kattene trives som de skal.

Så tyder det i hvertfald på, at foderet er godt til dine katte Inge -thumbs Vil du hilse Tina fra mig og sige at jeg ofte tænker på hende.

Er der ikke andre end mig, der savner Tina og burmeserne?

Tak, May-Britt, jeg skal nok hilse hende fra dig og sige du savner hende!

Skal hilse fra de sorte og sige, at de dér Limfjordsmuslinger til over 30 kr. i natural dåsen, kan du stikke derop hvor du er højest når du plukker jordbær. Jeg har ved gud aldrig fået så foragteligt et blik, som da jeg serverede det for dem -mai

NB! Kender ikke den troldeblanding iøvrigt.

vi blander for at være sikre på at de får alt det de skal bruge

vores får RC kitten (de er jo ikke så gamle) RC maine coon, hairball, oral care, sensitive + feline porta (eller som PP kom til at kalde det efter lidt for meget startrek en aften - female vorta - sjov joke for startrek fans) i 2 forskellige varianter

vådfoder er female vorta (feline porta) i 6 forskellige varianter … mest for at de ikke skal blive trætte af det… og en gang i mellem - så giver vi dem en eller anden ukurant variant - kitekat eller dyrlægens eller et eller andet virkeligt ildelugtende - dels for at holde deres maver parat til foderskift og dels for at de ikke skal blive for vant til feline portaen…

det virker super indtil videre :slight_smile: de æder begge 2 en hel dåse vådmad pr dag + en masse tørkost… - damn vi renser meget kattebakke her :slight_smile:

Skal hilse fra de sorte og sige, at de dér Limfjordsmuslinger til over 30 kr. i natural dåsen, kan du stikke derop hvor du er højest når du plukker jordbær. Jeg har ved gud aldrig fået så foragteligt et blik, som da jeg serverede det for dem -mai

NB! Kender ikke den troldeblanding iøvrigt.[/quote]
Næste gang du køber muslinger, så send dem herover…mine kræ er parate -thumbs
Brita

Jeg blander kun fra over gang fra eet foder til et andet.

Skal hilse fra de sorte og sige, at de dér Limfjordsmuslinger til over 30 kr. i natural dåsen, kan du stikke derop hvor du er højest når du plukker jordbær. Jeg har ved gud aldrig fået så foragteligt et blik, som da jeg serverede det for dem -mai

NB! Kender ikke den troldeblanding iøvrigt.
Det er en bladning af forskellige slags foder… nu ved jeg det, da jeg kender hende der statet med det…
Der er f.eks RC i og andre foder typer, det er forskelligt for gang til gang…
[/quote]

Tak for jeres svar. Det er altid rart at høre hvad andre gør specielt hvis det er med stor succes. Jeg vil straks bestille noget Arden grange som jeg kan blande med. Også har jeg lige fået øjnene om får oral som nogle af jer skriver om, det kunne også være en rigtig god ide at blande med det.

-pote -pote -pote -pote