Hvorfor blander i fodret?

Skal hilse fra de sorte og sige, at de dér Limfjordsmuslinger til over 30 kr. i natural dåsen, kan du stikke derop hvor du er højest når du plukker jordbær. Jeg har ved gud aldrig fået så foragteligt et blik, som da jeg serverede det for dem -mai

NB! Kender ikke den troldeblanding iøvrigt.[/quote]
Næste gang du køber muslinger, så send dem herover…mine kræ er parate -thumbs
Brita [/quote]

Næh du, DEM køber vi ikke mere -høhø

Jeg fodrer med 3 - 4 forskellige slags RC tørkost, RC fordi mine underlige katte ikke gider andet og tro mig jeg har prøvet mange forskellige mærker. Grunden til at jeg blander er at kattene så er vant til flere forskellige slags foder og derfor ikke reagerer ved foderskift. Jeg har prøvet at opfostre et par kuld på kun én slags tørfoder og én slags vådfoder, det var mine to første kuld og det har hævnet sig lige siden, for de får dårlig mave ved foderskift. Tørkost er så kun ca. 50 % af deres foder.

Jeg fodrer pt. med 4 forskellige slags (indtil den ene er brugt op) tørfoder: Feline Porta Holistic, Arden Grange, Perfect Fit (rest fra en udstilling) og den sidst tilkomne er Hills Oral Care (bliver nok erstattet af Sanabelle Dental).

Derudover får de “morgenmad”, som består af ½ prøvepose af et eller andet rimelig fornuftigt tørfoder, tit RC Exigent (hvorfor det altid er den, der ligger på udstillinger, ved jeg ikke :? ). Så kan jeg dels checke, at alle har sund appetit, før jeg kører og dels får de det serveret så langt væk fra hoveddøren, at jeg slipper for kriser, når jeg går -thumbs

Endnu et plus er, at jeg som de andre med samme holdning slipper fuldstændig for dårlige maver ved foderskift.

Derudover får Sander og Guinness vådfoder af forskellig slags hver dag, både hjemmelavet og købt. Galliano må også gerne, men han er ekstremt kræsen med den slags og spiser helst kun tørret mad -rulleøjne

:smiley: :smiley: :smiley:
Foder… hmmm skal man nu også det -what -what -what
Nej spøg til side.
Tørkost.
Vi fodre med 3 forskellige royal canin,
Et tysk produkt jeg ikke kan stave til hvor der er tre varianter vi har den alle tre.
Samt sanabelle, killing.
Hver tørkost type har sin egen skål, vi blander dem ikke. Jeg tror på at min katte sælg vælge hvad de har brug for el. bedst kan li.

Ud over det så er der vådmad to gange dagligt. Her bruger vi også lux, pussie i tysk udgave… Felix, samt det tyske som jeg stadig ikke kan stave og ikke gider at gå ud og se hvordan det staves. Igen en slags pr. tallerken.
Bare vores foder holdning.
Hilsen Pia -engel

Det gør vi også herhjemme… og vi har primær RC og af og til Hills -thumbs