Hvorfor er pelsen anderledes

Jeg har tre persere. To af dem har samme type pels, mens den tredies pels er meget forskellig fra de andres. Den er tættere og på en eller anden måde meget mere fin. Kan det evt. være fordi den er af exo forældre? Jeg syntes ikke at det fremgår af stamtavlen at det er exo forældre, men min mistanke går i den retning.

nu kender jeg ikke til Perser…
men hos skovkatte kan pelsen godt være varier, i takt med farven, den røde pels har nemmer ved at filter, synes jeg, den blå er mere fin i det

jeg har 3 persere og der er helt klart også forskel i pelskvaliteten… men der er bestemt også forskel i pelskvaliteten hos mine zotter…min dreng fra spanien har pels der kan lufttørre, uden anmærkninger hos dommerne… hans pels er bare helt vidunderlig…jeg har aldrig mærket eller set denne kvalitet herhjemme…

hov jeg har nogle blå huskatte og deres pels er markant anderledes end mine “andrefarvede” husmisser, ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det, men deres søskende har almindelig huskattepels, men de blå har ligesom stadig “babypels” selv om de er 5 og 3 år gamle…

vi snakkede om det forleden på røde katte… at makrelpelse ofte var lidt stridere i det hvor blotched var fin som fehår… det passer meget godt hjemme hos mine for Ramses er blevet blotched ligepludselig :S

der er mange der siger det er temmelig farve/mønster specifikt…

Det er nu omvendt hos os. Alma er blotched og har en meget tung og slasket pels, mens Arthas som er makrel tabby er en stor klump fehår:) Hvis han sidder i mørke foran fjernsynet, har hans krop en helt “aura” af fehår:)