Hvorfor får folk ondt i r**** af hvordan andre bruger deres penge?

[quote=Alice;234697]

[/quote]

Sjovt - jeg bliver bare misundelig :smiley: Synes det er et flot møbel og så er prisen da ligegyldig (så længe man har pengene altså)
Glææææder mig til jeg tjener penge for har kig på nogle rigtig fede (men dyre) missemøbler - kun 2 år endnu :wehu::tihi:

[quote=Gry Gressbakken;234723]Se nu bliver jeg jo nysgerring.

Hvad KOSTER dit æg så?

Hvor kan man misforstå den sætning på mange måder Gg[/quote]

Det er nok ægge helt billigt … :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Gry Gressbakken;234723]Se nu bliver jeg jo nysgerring.

Hvad KOSTER dit æg så?

Hvor kan man misforstå den sætning på mange måder Gg[/QUOTE]

Jeg mener den kostede 2000,- Og klart det er mange penge for min svigermor som bare har hendes pension, så jeg forstår hende udmærket .-)

Hø - hø :slight_smile:

Ikke mere?

Jeg havde faktisk forventet mere. Det er jo…flot!

Synes mange af de dyre designer-ting til katte faktisk er dyre og grimme. Men det der ville man da godt lige kunne overkomme at betale for. Man skulle nok spare lidt sammen, men det er jo pænt :ok:

Jeg ville ikke have noget imod at betale mere for et pænt kattemøbel :slight_smile:

[quote=Alice;234697]Der er næsten ikke noget der rager mig mindre …Jeg blander mig ikke i, og bliver ikke forarget over hvad andre bruger penge på - Men min svigermor blev godt nok en kende forarget da hun så vi havde købt dette æg til vores tøzer, og hun synes det var grænseløst ødselt, da hun hørte prisen :slight_smile:

[/quote]

Ohhh, jeg kommenterer faktisk engang imellem min søns ufornuftige brug af sine penge… Han burde spare lidt mere op, synes jeg, for jeg ved, han gerne snart vil købe hus… Tæller det også som at få ondt i r**** ?? Eller kan det komme ind under yngelpleje :?

Jeg er sikker på at min svigermor vil kalde det yngelpleje …Bestemt ikke utidig indblanding :slight_smile:

Det var et meeeget diplomatisk svar :smiley: :smiley:

Det er hændervridende yngelpleje :tihi: i kategorien Det er jo bare fordi jeg vil dig det så godt :wehuu:

Nemlig!!! Det ER jo for hans eget bedste!! :smiley:

Bare de ikke bruger mine penge, så er jeg ligeglad

:stuck_out_tongue:

Det rager mig langsomt hvad folk bruger deres penge på, om det er pinocciokugler eller designer støvler :slight_smile:

Men har de hele hytten fyldt med Gucci osv, så gider jeg ikke høre dem pive over at kontoen hænger sidst på måneden.

Nej, jeg bliver ikke rigtigt forarget (jo lidt), men snarere meget bekymret, når jeg ser, at mit ene barnebarn alene på tlf.regning (mobil) bruger ca. 800 kr. om måneden (som hendes mor betaler). Pigen fylder snart 18 år, har lige været “et svip” med et par veninder til Bulgarien og får sikkert en ny hest (har et par stykker i forvejen) i millionklassen i fødselsdagsgave.

Hun går i gymnasiet, tjener ikke en øre selv, og brokker sig, hvis tjenestefolkene ikke har støvsuget ordentligt på hendes værelse.

Ellers må folk bruge deres penge fuldstændigt, som de vil.

folk ka bruge deres penge lige som de lyster, det rager mig en høstblomst, jeg gider bare ikke hører på folks jammer når de sidst på måneden ikke har penge tilbage, men de har sørme lige købt et d&g ur til 3000 kr.
så blir jeg lettere træt af at hører på dem, men forarget blir jeg ikke.

personligt har vi altid penge, nok mest fordi vi lægger budget for hver mdr og vi har altid råd til at gå ud at købe hvad vi vil indenfor alm indkøb, de helt dyre vare sparer vi op til el køber når der er overskud på kontoen

Der er jeg helt enig !:slight_smile:

jeg er fuldstændigt ligeglad med hvad folk bruger deres penge på bare det ikke er mine penge de bruger.
Og bliver så irriteret når andre blander sig i hvordan jeg bruger mine penge. min kærestes mormor har haft det med at blande sig i hvor mange penge jeg bruger på mine dyr, og hver gang jeg har fået et nyt dyr hjem har det været et problem for hende. for hulen det er mine dyr, mine penge og mit liv kan ikke lade vær med at tænke bland dig uden om K…

jeg oplever også mange få ondt i røven over PP og mig…

ikke så meget herinde for i kender mig ikke rigtig, men private bekendtskaber der ser vi har 2 biler og dyrt foder til 6 katte og alverdens tekniske dimser…

folk skal UTROLIG tit spørge os hvad tingene koster… kan det da ikke være ligemeget??

PP og jeg knokler vores rumpet i trevler for at have det liv vi har… folk der ikke synes det er fedt at dele med os - de kan da smutte…

Personligt elsker jeg når folk kommer og viser mig hvad de har købt for måske kan jeg få inspiration og måske vil jeg have noget der ligner… hvis det er fedt og passer i min stil… intet ligger mig fjernere end at spørge til prisen…

Jeg bliver forarget hvis folk siger nej til at gå i arbejde fordi de “ikke lige synes jobbet passer 110% til dem” sev om de har minus hver måned… eller “kan du låne mig 500 kr.” for 4 md i træk for så har de ikke økonomisk sans og det synes jeg er idiotisk…

men hvordan folk bruger de penge de har - det kan jeg kun glæde mig over… og forventer det samme retur

Jeg ville ønske jeg bedre til ikke at bruge pengene til ting til kattene de overhovedet ikke har brug for.

Hvad andre bruger deres penge til rager mig langsomt - men jeg ville være mægtig glad kunne jeg kontrollere eget katteforbrug bedre.

Jeg bruger ikke mange penge på mig selv.

[quote=Vivi_Fletcher;234715]For NPs penge, vil jeg naturligvis købe en flise - eller måske nogle stykker :tihi:

NP - du indsætter bare, hvad du kan undvære … men det koster naturligvis, at købe sig til forargelse :høhø:[/quote]

En flise - nu er jeg forarget (tænker af en eller anden grund på fliser i en ganske bestemt, københavnsk bydel)!!!

NP

[quote=Niels Peter;234811]En flise - nu er jeg forarget (tænker af en eller anden grund på fliser i en ganske bestemt, københavnsk bydel)!!!
[/quote]

Hvem siger det mest om - dig eller Vivi :tihi::tihi: