Hvorfor gør han det?

Min skønne fertile hanmisser Rasputin, på 9 mdr har en lidt pudsig adfærd overfor mig, og kun mig. Når jeg ligger i sengen, kommer han og vil nusse, og det gør han på en meget speciel måde. Han går rundt om mit hoved meget langsom - nærmest i slowmotion - mens han spinder på en ganske særlig måde. Det er en meget kraftig men lavfrekvent spinden, der kan mærkes gennem madrassen.

Og så bider han mig i hænderne eller mine arme, på hans tur rundt. Eller mit ansigt, hvis ikke han kan få fat i mine hænder. Han bider ikke til, men det kan bestemt mærkes. Ind imellem smider han sig ned ovenpå mig. Helst med rumpen ned oveni mit ansigt - hvilket jeg forhindre når jeg kan - eller i hvert fald oven på min arm eller hånd. Så ligger han et kort øjeblik, inden han rejser sig og fortsætter med at gå rundt om mit hoved.

Jeg tager det som en ganske særlig kærlighedserklæring kun til mig. Han gør det aldrig overfor min datter, som han ellers virker mindst lige så glad for. Det er kun mig der får den helt specielle behandling, og det er kun mig han bider på den måde.

Men hvorfor gør han det egentlig?
Er det en form for “Jeg ejer dig” opførsel, eller er det et udtryk for hengivenhed, eller hvad?

Der lytter jeg lige med, for min kastrat Leopold gør nøjagtig det samme.
Knus Elin

Det lyder sådan, min hankastrat Ollie, gør det samme.
Men alle kattene er generelt mere kælen overfor mig end for resten af familien, men det er osse mig som fodrer dem, så måske derfor ??

Eller også er det en form for frustration kombineret med kærlighed til dig.
Svært at sige, når man ikke har set det.

Men generelt vil jeg sige, at man skal passe på med fertile hankatte. Deres adfærd kan være temmelig uforudsigelig, når de først bliver kønsmodne.
Visse af dem bliver direkte aggressive pga frustrationer.

[quote=Leopolds mor;341257]Der lytter jeg lige med, for min kastrat Leopold gør nøjagtig det samme.
Knus Elin[/quote]

:tihi: Der må være noget med de plettet for mine gør det samme :tihi:

Og min Fie kat - men hun er jo også vokset op som bengal:-)

(Hun var eneste killing, så opdrætter tog en bengalpige fra et bengalkuld og lagde over, og de to lavede narrestreger sammen til Fie blev 16 uger og flyttede herhjem:-) Det har sat sit tydelige præg - Frække I ved:-)
Skal jeg mon tilmelde hende som bengal ved TICA? :høhø:)

[quote=Vivi_Fletcher;341259]Eller også er det en form for frustration kombineret med kærlighed til dig.
Svært at sige, når man ikke har set det.

Men generelt vil jeg sige, at man skal passe på med fertile hankatte. Deres adfærd kan være temmelig uforudsigelig, når de først bliver kønsmodne.
Visse af dem bliver direkte aggressive pga frustrationer.[/quote]

Tror nu næppe det er tilfældet med Rasputin. Han har et helt utrolig dejligt sind, og hviler i den grad i sig selv. Han er den mest lalleglade, venlige og tålmodige kat tænkes kan. Frustreret kan man så absolut ikke kalde ham :tihi:

Nej jeg har mere indtrykket af at det er rendyrket nydelse. Han savler også mens han gør det, og virker i det hele taget meget nydende under seancen. Hans bid eller nap, virker heller ikke som et udtryk for frustration. Mere som en udtryk for en form for hengivenhed, eller måske ejerskab? Måske i samme boldgade som når han bider hunkatten i nakken under parringen?

Hormoner kan også vækkes på tværs af individer/racer.
De gange jeg har prøvet en fertil hunmis er gået i løb fordi en mandsperson er kommer her, er mange gange.
Kan huske da Rasmus havde besøg af hans slaver…pludselig gik La-Toya i løb og det første hun gjoirde var at voldtage Michaels ankler. Sifia ænsede hun ikke et blik…det var tydeligt det var en mand det tændte hende. Iaftes dansede Mandalay rundt med Pouls træsko (hun puttede hovedet helt ind i dem og skubbede rundt med dem enddog op over dørtrinnet) :uha: Havde det været mine havde hun ikke gjort det.

[quote=solveig;341437]
Nej jeg har mere indtrykket af at det er rendyrket nydelse. Han savler også mens han gør det, og virker i det hele taget meget nydende under seancen. Hans bid eller nap, virker heller ikke som et udtryk for frustration. Mere som en udtryk for en form for hengivenhed, eller måske ejerskab? Måske i samme boldgade som når han bider hunkatten i nakken under parringen?[/quote]

Det kan det også sagtens være :slight_smile:
Jeg har et par katte, der har tendens til at nappe, når det er allermest dejligt - Queenie er særlig slem og det var Fie (hendes mor) også som killing.

[quote=kamikaze;341445]Hormoner kan også vækkes på tværs af individer/racer.
De gange jeg har prøvet en fertil hunmis er gået i løb fordi en mandsperson er kommer her, er mange gange.
Kan huske da Rasmus havde besøg af hans slaver…pludselig gik La-Toya i løb og det første hun gjoirde var at voldtage Michaels ankler. Sifia ænsede hun ikke et blik…det var tydeligt det var en mand det tændte hende. Iaftes dansede Mandalay rundt med Pouls træsko (hun puttede hovedet helt ind i dem og skubbede rundt med dem enddog op over dørtrinnet) :uha: Havde det været mine havde hun ikke gjort det.[/quote]

Sådan har min Isis det med den ældste af mine sønner. Hun falder helt i svime over ham, og ved slet ikke hvad hun skal gøre af sig selv. Hun kaster sig ned foran fødderne på ham, og gør alt hvad hun kan for at gøre ham begribelig at hun er klar :ups:

[quote=Vivi_Fletcher;341447]Det kan det også sagtens være :slight_smile:
Jeg har et par katte, der har tendens til at nappe, når det er allermest dejligt - Queenie er særlig slem og det var Fie (hendes mor) også som killing.[/quote]

Hvor ville det altså være rart, hvis man kunne læse deres tanker og følelser en gang imellem :slight_smile:

Det at han afsætter duftmærker, kombineret med hans biden tyder på to ting: Dominans eller ja hvordan skal jeg lige udtrykke det… “spirrende hormoner”.:tihi:

Personligt tror jeg mest på det sidste.

[quote=Mai;341661]Det at han afsætter duftmærker, kombineret med hans biden tyder på to ting: Dominans eller ja hvordan skal jeg lige udtrykke det… “spirrende hormoner”.:tihi:

Personligt tror jeg mest på det sidste.[/quote]

De er ikke bare spirrende men i fuldt flor, de der hormoner :høhø: Han har allerede gjort Isis med killinger, Hun skal føde omkring d. 20. marts. Han parrede hende første gang, allerede da han var 6 mdr, men det blev hun dog ikke drægtig af. Så han er en fremmelig herre :tihi:

Men det kan godt tænkes han anser mig for at være hans hun på en eller anden måde. Hvor ville jeg gerne kunne læse hans tanker altså… :smiley: