Hvorfor gør hun det?

Altså nu gik altid lige gå godt :kryds: Vi fik Shrek den 31 juli 12 uger gl. Feline og ham leger nogen gange fangeleg, ellers holder Feline sig mest til Perle. Zuma og Shrek er bedste venner, slås, sover osv.
Perle har egentlig virket ligeglad med Shrek. Men nu er det som om hun er ved at være lidt træt af ham. Hun kan finde på når han ligger og leger alene at gå hen og slå ham et par gange oven i hovedet og et enkelt hvæs og så går hun videre. Eller sidder han og spiser kan hun finde på at gå hen og slå eller bide ham, Shrek ligger sig så underdanigt ned, og Perle går videre. Hun kan også sagtens gå forbi ham uden problemer, og hun siger ikke noget til hvis han stjæler af hendes vådfoder mens hun spiser. Perle var faktisk den første til at accepterer Shrek, derfor undre hendes opførelse mig endnu mere :frowning: De kan også godt lege fangelege en gang imellem hvis Zuma er “optaget”.
Hvorfor gør hun det??

Er alle kattene neutraliserede:?
Shrek er ved at være den alder, hvor killingelicensen udløber. Han er ved at blive opdraget.

ja hele banden er neutraliseret.
Jeg håber også på at hun “kun” opdrager på ham. Han er f… også fræk nogle gange :tihi: Ligger Zuma eller Perle f.eks i den øverste køje i klatretårnet, kravler han derop. Er det Zuma der ligger der, smider Shrek ham ud, er det Perle der ligger der, kravler Shrek helt derop så hovedet lige titter op til køje og han kan nå at daske hende, men inden hun kan nå at vågne ordenligt er han over alle bjerne.

Han er bare ved at være voksen, derfor bliver han sat på plads.

Min hunkat gør det samme med de 2 drenge jeg har gående :slight_smile:

Men det undre mig bare at Perle gør det helt umotiveret. Kan forstå hun/de gør det når han er virkelig provokerende overfor dem. Men Perle gør det når han leger/spiser for sig selv og han ikke lige har været i nærheden af hende.

Kattes motiver og handlemåder skal ikke altid forstås - det er ikke altid logik, der plager dem :wink:

Min hunkat kan sagtens synes at drengene liiiiiiiiiige trænger til lidt potedask, hvis jeg holder rigtigt godt øje med kattene så har drengene nok selv være ude om det, ved enten ikke at flytte sig når hun kommer eller vise en passende respekt :slight_smile:

Det går over igen, når han har fundet hans plads i flokken

Nej det er selvfølgelig rigtig nok :tihi: Tager nok bare sorgerne på forskud og gruer for ballade når Shrek bliver stor. :kryds: