Hvorfor kan man da ikke bare få en graviditets test til sin kat?

:høhø: Så ville det hele være meget nemmere. Ved en førstegangs drægtig, kan man jo se det på dievorterne efter 3 uger ca. Men nu er min anden gangs… Hvordan ser man så tegnene? Det er nu 3 uger siden min birma startede hendes løbetid. Hun er lige begyndt at gå og kalde efter mig, og klistre op af mig, som hun gjorde sidst da hun var drægtig. Men det kan jo også være en ny begyndende løbetid der er på vej. Det ville være nemmere, hvis hun bare kunne tisse på en test:D

Du har helt ret… Mon ikke det kommer hvis man (rigtig mange) laver en efterspøgsel :slight_smile:
For det vil da være meget nemmere…

Vi kan da i hvert fald prøve :smiley: Mens de så laver dem, kan vi træne vores katte til at tisse på en pind på kommando :smiley:

Haha ja :slight_smile: God arbejdslyst, alle mine er heldigvis neutraliseret :slight_smile:

Åh nej,er der ingen dutter,der strutter anden gang:uha::dokdok:

Går jo også og venter på tegn fra en andengansfødende:yikes:

Tine

Tålmodighed er en dyd :slight_smile: Du skal tids nok finde ud af om hun er drægtig, så bare rolig

Man må da kunne dyppe sådan en “graviditetsprøvepind” ned i urinen fra en urinprøve taget fra det der special ikke-sugende plasticgrus fra dyrlægen til formålet:lys-ide:

Det ville være nemt med min Bastian. Jeg behøver kun at stille en tom balje på gulvet, så kommer han omgående og tisser i den. Nåh nej - der er vist nok noget med at det kun er hunkatte der bliver drægtige. Desuden er han kastrat, så det er nok ikke så aktuelt igen :ups:

[QUOTE=skoglund;552757]Åh nej,er der ingen dutter,der strutter anden gang:uha::dokdok:

Går jo også og venter på tegn fra en andengansfødende:yikes:

Tine[/QUOTE]

Jeg tror nu nok de skal forandre sig. Men min kats dievorter er stadig lidt store efter hendes sidste kuld. Det er så også kun ½ år siden hun havde det. Vi har planlagt et nyt hurtigt kuld, da hun er i fin form. Og vi vil have hankatten kastreret. Så jeg kan ikke rigtig se forandringer endnu. Tror maven forandrer sig før dievorterne ved min kat.

Ja, generelt kan man også se ændringer hos dievorterne selvom det er kattens 2+ kuld :slight_smile:

Men held og lykke med det til jer begge. Krydser fingre for ønsket resultat :slight_smile:

det burde vel egentligt ikke være så hulens svært at lave en prøve… hmm…
irriterende det ikke lavet - om ikke andet så f.eks. via blodprøve hos dyrlægen eller lignende… det kunne da være brandsmart :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;552820]det burde vel egentligt ikke være så hulens svært at lave en prøve… hmm…
irriterende det ikke lavet - om ikke andet så f.eks. via blodprøve hos dyrlægen eller lignende… det kunne da være brandsmart :)[/QUOTE]

Man kan altså godt få lavet en blodprøve hos dyrlægen og lave en graviditetstest. urinprøve kan man derimod ikke bruge da katte ikke udskiller hormon i urinen når de er drægtige ligesom mennesker.

Mht til røde dutter hos flergangsfødende, så får mine katte nu altid røde dutter uanset om det er 1 eller 3 gang de er drægtige.

Du kan jo få hende ultralydsscannet, hvis det er meget vigtigt at vide det :slight_smile: Men Camilla har ret, ingen urinprøve da katte ikke udskiller hormonet hCg (= ingen morgenkvalme!)
VH
Susanne

Mine får da røde dutter efter ca 3 uger selvom de har fået killinger før.:slight_smile:
Hilsen Lisbeth

en dygtig dyrlæge (eller opdrætter) kan sagtens palpere hunkatten - bedste tidspunkt er 3 til 4 uger henne …

[QUOTE=Chicabee;552842]Man kan altså godt få lavet en blodprøve hos dyrlægen og lave en graviditetstest. urinprøve kan man derimod ikke bruge da katte ikke udskiller hormon i urinen når de er drægtige ligesom mennesker.

Mht til røde dutter hos flergangsfødende, så får mine katte nu altid røde dutter uanset om det er 1 eller 3 gang de er drægtige.[/QUOTE]

Så skal jeg da lige have en lille tjek på hende. Jeg så dem nemli da hun kom i løb. For at se om de var blevet “normale” efter hun havde killinger sidst. Og der synes jeg de så store ud. Så jeg troede ikke man ville kunne se det på hende. Men jeg tjekker hende lige idag.

Min dyrlæge mærkede på Lillo ( før hun stak af)
Og han sagde det føltes som små perle kugler, og sagde der ville komme 1-2 maks. Og der kom 2 stk ud af hende.
Lad mig se. Hun havde vidst lige som første gangs fødende fået røde dutter.

En hunkat i løbetid kan have lidt øget blodtilstrømning til babserne, så de både ser størrere og rødere ud.

Der findes skam graviditetstests til katte, men for det første er den meget dyr og for det andet kan den først anvendes, når katten er ret langt henne i drægtigheden. (Målingen er på stoffet Relaxin).
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=da&langpair=en|da&u=http://www.tscpets.com/13973.html%3Fproductid%3D13973%26channelid%3DBCOME&rurl=translate.google.dk&usg=ALkJrhi4eLHguDTt23PmFfb71Dy_XIJZiA

Tror desværre ikke der er killinger denne gang… Der er ingen røde dutter, og hun er begyndt at gnide sig op af alt idag… Så der er hvis en ny løbetid på vej. Tror sgu vores hankat ved, at når hun bliver drægtig, så ryger hans klokkeværk :smiley: