Hvorfor mærkning er så vigtig

Jeg har været på arbejde idag og da vi også har borgerservice på biblioteket og idag med udvidet service (kan man vist godt kalde det) kom et ægtepar ind og jeg kunne godt se de var lidt beklemte. Sagen var de jo havde set mine magneter på bilen med Hittekat.dk’
og de ville da lige spørge…OM jeg kunne hjælpe.
Jo hvad drejer det sig om.
Jo mandens bror der bor i Lyngby (ved Århus) havde fået en tilløben kat og de var bange for den også var drægtig. Kvinden viser mig et billede på mobilen jo katten ligner en der snart skal føde. Men de fortæller også den ER øremærket og jeg beder om mærket. Manden ringer til brormand og han fortæller kattens øremærke. Vi finder dens ejer og de får data og kører hjem. Øremærket stemmer med kattens udseende og fortæller også den er sterilliseret og fra et internat (tror det var Tingskoven) Jeg ringede nemlig til mine dyrlæger.
Så jeg tror bare den var en kende FED og det kan der gøres noget ved.
Jeg håber jeg får enden på historien på et tidspunkt af mine lånere.

Jeg håber ejerne vil have katten hjem igen…har prøvet noget lignende med en kat min mand slæbte med hjem fra job (katten havde holdt til ved fabrikken i mindst 14 dage og ville meget gerne dele madpakke med min mand)…da jeg fik fat i ejeren var de ikke interesseret i at få katten igen…den kunne vi bare beholde …og det gjorde vi så

hvor var det godt du kunne hjælpe Brita

Manden der kom på biblioteket fortalte da de kom anden gang (da jeg havde fået oplysningerne) at de faktisk havde tænkt på det. Han sagde noget med, hans bror havde sagt, at fandt de ikke hjemmet ville de beholde hende. Billedet de viste på mobilen forestillede da også en mand henslængt i en sofa med katten liggende på ryggen ovenpå han/ved siden af ham. Jeg kunne ikke helt se det på billedet, men jeg KUNNE se det så hygsomt ud. Så jeg er ikke urolig. Heller ikke fordi de to der kom til mig virkede SÅ fornuftige.

det lyder godt, det er lige før jeg håber hun må blive hvor hun er nu…

Hun er antagelig heller ikke en årsunge udfra hendes øremærke som begyndte med et Z. Så hun er øremærket i 04 så vidt jeg husker og antager man det er gjort da hun har været 5-10 måneder, er hun ca 7 år

Havde glemt det, men kiggede lige efter…mærkningen er oprettet 1.6.05…så JA hun er nok omkring 6-7 år.