Hvorfor tager andre det som en selvfølge at

Ikke altid, men det sker dælme ofte.

Jamen jeg forstår så ikke, hvorfor du så svarer med ét ord - næppe.

Der er faktisk rigtig mange herinde, der gerne vil stå på hovedet for at hjælpe, og for at kunne det på bedst mulig måde, så er det en rigtig god hjælp for andre, at få indsnævret hvad man søger et svar på.

I forhold til hvalpe spørgsmålet, så kan jeg sagtens forstå de tillægsspørgsmål, for selvom dette er et katteforum, så er der mange der kender til hvalpe/hunde og KAN man hjælpe, og så er det ikke så skide nemt, når man “bare” søger en hvalp.
Der mangler lige lidt forarbejde, for en hund er ikke bare en hund. De har meget forskellige egenskaber og krav til hvordan de skal holdes, passes, opdrages og plejes.

[QUOTE=Annette O;748762]Jamen jeg forstår så ikke, hvorfor du så svarer med ét ord - næppe.

Der er faktisk rigtig mange herinde, der gerne vil stå på hovedet for at hjælpe, og for at kunne det på bedst mulig måde, så er det en rigtig god hjælp for andre, at få indsnævret hvad man søger et svar på.

I forhold til hvalpe spørgsmålet, så kan jeg sagtens forstå de tillægsspørgsmål, for selvom dette er et katteforum, så er der mange der kender til hvalpe/hunde og KAN man hjælpe, og så er det ikke så skide nemt, når man “bare” søger en hvalp.
Der mangler lige lidt forarbejde, for en hund er ikke bare en hund. De har meget forskellige egenskaber og krav til hvordan de skal holdes, passes, opdrages og plejes.[/QUOTE]

Nu taler jeg generelt og ikke specifikt.

Det gør jeg også.

Der ER rigtig mange herinde, der vil stå ppå hovedet for at hjælpe.

[QUOTE=Annette O;748766]Det gør jeg også.

Der ER rigtig mange herinde, der vil stå ppå hovedet for at hjælpe.[/QUOTE]

Og der ER rigtig mange herinde, der har behov for at finde andres fejl i deres øjne og ikke holder sig til emnet.

[QUOTE=Annette O;748766]Det gør jeg også.

Der ER rigtig mange herinde, der vil stå ppå hovedet for at hjælpe.[/QUOTE]

Det er så bare ikke godt nok, når man ikke giver de svar, der forventes :tihi:

Med hensyn til hunden, så forstår jeg godtnok ikke, hvilket svar trådstarter havde forventet - man må da for pokker kunne give lidt oplysninger om, hvilken type hund, man ønsker. :ok:

Der er jo forskel på, om man ønsker en Grand Danois eller en Chihuahua - men det er måske ligemeget - bare det er en hund??? :uha:

Så i stedet for at blive tøsefornærmet, så var det måske en idé at komme med noge konkrete oplysninger angående hvilken hund man har i tankerne?

Personligt kender jeg slet ikke den problematik, men jeg kan sagtens se, hvad der tales om.

MEN… jeg forsøger også altid at forklare meget konkret, hvad problemet er, så der netop ikke er nogen tvivl… Det kræver bl.a. at alle forhold medtages i indlæget, både væsentlige og mindre væsentlige, og i det indlæg du snakker om, ser jeg INTET negativt udover et forsøg på at få en ledetråd… Der er jo som mange siger forskel på Gand Danois og Yorkshire terrier…
Jeg mener faktisk heller ikke man bør søge hvalp uden bare at have en anelse… så søger man opdræt, så man kan lære racerne at kende først.

(mit svar i den omtalte tråd er iøvrigt postet EFTER jeg læste denne)

Tjaa alt afhænger af øjet der ser, og hvis det øje VIL se negativitet og fejl, så hjælper det ikke, ikke om så de hjælpsomme hopper på tungen herfra til Jerusalem

Og tilbage igen :høhø:
Nogle vælger altid at se det negative og springer let og elegant hen over det positive :tihi:

[QUOTE=Eva;748777]Og tilbage igen :høhø:
Nogle vælger altid at se det negative og springer let og elegant hen over det positive :tihi:[/QUOTE]

Tja, jeg forstår så bare ikke, hvorfor man ikke bare kan holde sig til emnet, i stedet for man rakker spørgeren ned.

Der er forskel på om der søges en grand danois eller en chiwawa. - Jeg forstår godt er spørges til hvad du søger. - Men ja, det er jo bare mig…

Og måske hvis du skrev sådan ca. hvad du påtænker anskaffe, at nogle skrev om hvalpe andre steder end Fyn, hvis de vidste det var godt sted fra. Det skader vel ikke at køre efter en god hvalp. :slight_smile:

Men OK, hvis det kun må være på Fyn, så må man måske “nøjes”…

Sorry mit indlæg nok lyder mindre pænt, men jeg forstår ikke man kan blive irriteret over at der bliver spurgt til, hvad hund du søger…

Mener du, at spørgeren bliver rakket ned fordi der spørges ind til, hvilken hund, der kan være tale om?

Skal folk sidde og poste links i massevis, for at man så kan sidde og vælge om det er noget?

Det er sq da en underlig indstilling at have til folks hjælpsomhed.:thumbdown:

Hvis spørgsmålet er meget lidt uddybet, bliver svarene til gætværk - så de der oplever disse problematikker, skal som bare fra start uddybe og få så mange nuancer med i det der spørges om…derved undgår man “unødvendige” svar ( og irritation fra alle parter )

Med den smule jeg ved, har jeg ikke noget større behov for at skulle belære andre, men med al respekt, sådan helt generelt -
så kan et indlæg også være så upræcist, at man som læser må bede om en uddybning for at forstå, hvad der menes.
Og på et åbent debatforum kan jeg ikke se, hvordan det skulle kunne krænke nogen…

[QUOTE=FinnFrode;748795]Med den smule jeg ved, har jeg ikke noget større behov for at skulle belære andre, men med al respekt, sådan helt generelt -
så kan et indlæg også være så upræcist, at man som læser må bede om en uddybning for at forstå, hvad der menes.
Og på et åbent debatforum kan jeg ikke se, hvordan det skulle kunne krænke nogen…[/QUOTE]

Helt enig Finn :smiley:

Og så skal vi jo også lige huske på at vi selv er den eneste der 100% ved hvad det er vi mener med det vi skriver eller for den sags skyld siger.

Det er bestemt ikke min oplevelse, og jeg har såmænd været herinde siden forummet startede.

Spot on.

[QUOTE=Eva;748777]Og tilbage igen :høhø:
Nogle vælger altid at se det negative og springer let og elegant hen over det positive :tihi:[/QUOTE]

Ja desværre.

Jamen hvis nu emnet er "hvad er mad? Hvad ville du så svare?

Jeg ser SÅ mange herinde, der forholder sig til emnet, men prøver at få lidt uddybende kriterier, for at kunne være MEST MULIG behjælpelig, men by all means, hvis det er at rakke ned på spørgeren, så kan jeg godt se, at det er et meget negativt forum…

[QUOTE=Eva;748786]Mener du, at spørgeren bliver rakket ned fordi der spørges ind til, hvilken hund, der kan være tale om?

Skal folk sidde og poste links i massevis, for at man så kan sidde og vælge om det er noget?

Det er sq da en underlig indstilling at have til folks hjælpsomhed.:thumbdown:[/QUOTE]

Jeg taler stadig generelt.

Vil du ikke være sød og forklare, hvad du mener når du skriver generelt?

Jeg forstår ikke?

Som jeg skrev tidligere, så mener jeg også generel stor hjælpsomhed - meget endda, så jeg kan slet ikke følge dig i din “generel” tankegang??

Jeg taler ikke om en specifik tråd eller diskussion, jeg taler om mit generelle billede herinde fra.

Ja det kan jeg forstå, men hvad er det du mener er generelt?
Jeg kan ikke helt forstå det?

Rakker folk hinanden ned?
Stiller man spørgsmål til et andet spørgsmål?
Er folk negative herinde?

Jeg er slet ikke med på HVAD det er du mener er generelt?