Hvorfor vækker min kat mig 3 gange i løbet af natten?

Først er jeg nødt til at rose Winston.
Han har da i dén grad formået at få opdraget sin ejer :høhø::høhø::høhø:
Tænk, at han får dig ud af sengen flere gange om natten for at få mad og kæl :thumbup:
Ai … som de andre har sagt: Opdrag ham - det er den eneste udvej, hvis han ikke skal gøre det forever.

[quote=Claus;343629]Min kæreste har luftet ideen med én mere et par gange men indtil videre er det blevet ved ideen (men sådan startede det også med Winston :tihi:).
Til jer der har erfaring med flere katte (og få m2):

  • er det bedst at lade Winston blive voksen før vi præsentere ham for en ny kat?
  • er det bedst at købe en killing
  • kan 2 katte dele én kattebakke (please say yes!! Vores badeværelse er bette)[/quote]

I skal da have en legekammerat til Winston “så hurtigt som muligt” (naturligvis stadig kigge jer for). Helst en killing eller et ungdyr - og jeg er sikker på de vil få fantastisk stor glæde af hinanden.
De kan sagtens bruge en bakke tilsammen :slight_smile:

Som Battlestar skriver, så start med 2 bakker lige for en sikkerheds skyld, men min erfaring er også, at man ret hurtigt kan fjerne den ene igen.
Og ja, anskaf en killing :slight_smile: (snarest muligt).

Jeg har 97 m2, men tilgengæld 4 katte. De deler om to jumbobakker med låg - uden luge, hvoraf den ene står under trappen i stuen. De af vores gæster der ikke selv har katte derhjemme, hævder at de ikke kan lugte den, så det er altså ikke fordi vi er blevet immune overfor kattelugt, at vi ikke bemærker at den står i stuen.

To katte skulle meget gerne kunne deles om en.

Jeg vil også anbefale at I har to katte og har I (eller fruen) allerede besluttet at ende op med to katte på et tidspunkt, syntes jeg at I skal gøre det imens Winston er en stor killing/ungkat.

Jeg startede ud med to katte, hvoraf den ene desværre fik FIP. Aslan levede så som enekat i 7-8 mdr. hvilket han trives fint med. Dog oplevede jeg, hvor meget han nød at der kom en killing i huset. 10 min. efter Kaplan var ankommet drønede de to rundt og legede.

Det lettede også min dårlig samvittighed, når jeg tog på arbejde at de to havde hinanden.

Vi har for 14 dage siden fået to killinger, som de to “gamle” på nu henholdsvis to og tre år har taget pænt imod.

Problemet med at blive vækket genkender jeg fra Kaplan, han stillede sig på mig og gned ansigt og “kurrede” til jeg vågnede. Jeg gjorde intet ved det udover at nusse ham og så holdt det op.

Dog har jeg fire utålmodige katte, så snart jeg sætter mig op i sengen om morgenen, for så ved de at der er madtid.

Katte er som andre dyr i menneskehænder, glad for faste vaner, og som det allerede er nævnt af flere, har du skabt en vane der hedder at du og Winston “lige hygger 2-3 gange om natten” og der er kun dig til at bryde den vane, så du må blive liggende i sengen, nus ham evt. hvis du får for ondt af ham, men lær ham at om natten, så sover I.

Katte omstiller sig hurtig til at følge vores dagsrytme og især vores sovevaner, hvis altså ikke det lykkes dem at opdrage os til deres:tihi:.

Held og lykke med det altsammen.

Jeg har to katte på 70 kvadratmeter. det er intet problem. Regner også med at jeg skal have min 3 kat i denne lejlighed :slight_smile:

Jeg ville også få en legekammerat, de vil elske hinanden og i vil ELSKE at se dem lege, tumle, vaske og nusse hinanden, trust me, det er noget så dejligt at se på!

1 bakke er fint! Mine to har INGEN problemer hvad det angår, overhovedet. De står endda nogen gange i kø. Så ingen ko på isen der.

Men glæd jer til to katte, og lyt til din kæreste :slight_smile: Det er så hyggeligt! 2 killinger dobbelt glæde!

Og bliver nød til lige at fremhæve det her:

(Jeg tænker på den tiden før vi fik kat hvor vi hurtigt kunne blive træt i ansigtet af pylrede forældre til forkælede børn!!! ups )

hehe, der er jeg også! det er simpelthen bare så sjovt!

[quote=conninissen;343634]Husk at katte er “natdyr” !!!-what

Ps så skulle du prøve, at have 4 katte!!!
:høhø:

Cats og Conni[/quote]

De er faktisk daggry og skumringsdyr - men det gør det jo ikke meget bedre:høhø:

Jeg havde en kat til at ligge og brumme på mig fra kl 3.30 til 5 i morges. Men grunden var vist en anden. Hun måtte ikke få mad pga. narkose i dag, så det var vist et længerevarigt fedterøvstillæg :wink:

Men du skal da også være velkommen til at lægge nogle billeder ind af den forkælede Winston :wink: Og glæder mig til at høre, hvad I beslutter jer for. :slight_smile:

Vores katte følger nu fint vores dagsrytme, når vi trækker i soveværelset, så følger tøzerne med, og snart derefter er alle huler/hængekøjer og hovedpuder besat, og så hører vi ikke meget til dem, før vi står op - Til gengæld har vi så 5 katte, som IKKE sover meget i løbet af dagen :slight_smile:

Sådan er mine heldigvis også. Til alt held for mig, der er aldeles B-menneske.

[quote=conninissen;343634]Husk at katte er “natdyr” !!!-what

Ps så skulle du prøve, at have 4 katte!!!
:høhø:

Cats og Conni[/quote]

Eller 31, hvoraf de 10 er killinger i alderen 8-11mdr.

Jeg er mor til Andrea - en skøn britisk korthår på knap 2 år. Hun vækkede mig også meget, da hun var killing - ved at kilde mig i ansigtet med sine knurhår, spinde højlydt og sætte sig ovenpå mig. Det har aftaget efter hun er blevet voksen. Som ny katteejer skal man også lige vænne sig til en kat, der rumsterer om natten. Min søvn er ikke forstyrret af det mere og jeg kan nærmest klø hende bag øret i søvne … hun skal bare lige ha’ kontakt, så går hun igen - jeg ser det som kærlighed, hun spinder og er glad :slight_smile:

Trives katten som alenekat (som min gør), så vil jeg personligt ikke lave om på det… har også erfaret katte, der ikke kan sammen - selv om de var fra samme kuld. Håber Winston lærer at mennesker sover om natten, lykken er en brite :slight_smile: