Hvorhen på sommerferie?

Hvor var jeres bedste sommerferie ??

Jeg kan f… ikke finde ud af hvor vi skal tage hen på sommerferie. Jeg tager afsted med min datter på 13 år og hendes veninde. Pigerne skal have det sjovt/hyggeligt og jeg skal bare kunne slappe af. Håber at finde et hotel med all inclusive og god pool, men der må gerne være en god sandstrand i nærheden.

Overvejer Cypern…har I været der, så skriv godt/dårligt :slight_smile:

Det skal ikke være Rhodos, Nice, Bulgarien, Spanien, Malta.

Kreta :smiley:

Specielt Plantanias, der er så lækkert :slight_smile:
Lækre hoteller, kilometer lang sandstrand, butikker og det tager ikke mere end en halv time ind til hovedstaden.

Plus at der ligger en lækker botanisk have 50 km væk, med den lækreste restaurant.

Jeg skal derned til maj igen forhåbentlig :slight_smile:

Der er både noget for børn og voksne :slight_smile:

Vi har været på Cypern, det er så dyrt! Vi var i Ayia Napa, som er en ren festby, ikke andet end 4 butikker med lidt tøj, resten er turist butikker med det samme ravelse som alle de græske øer har, og så ellers bare fyldt op med hoteller og diskoteker.
Cypern er en flot ø, men en speciel historie men jeg synes desværre den drukner lidt i turisme.

Kreta er helt fint, men jeg ville vælge at bo tæt på en af de store byer, i gå afstand. Så tror jeg bare det er sjovere. Vi boede lidt ude på landet og skulle tage bus rundt over det hele, det var lidt træls, men alligevel fik vi jo en masse ro.

Jeg ved endnu ikke om der bliver råd/mulighed for at tage udenlands i år.

Vi skal jo holde konfirmation i maj, og det koster jo lidt penge. Derudover har Thomas været arbejdsløs i 3-4 mdr. sidste år, så der kommer til at være et hul i hans feriepenge.

Vi havde snakket om at købe en camp-let og så suse sydpå, men pga konfirmationen bliver der ikke råd til det i år. Men min svigerfar hørte os snakke om det, og blev så inspireret at han vil købe en til ham og svigermor, som vi så kan få lov til at låne.

I år går min svigermor på pension og de tager derfor 2 mdr. sydpå, efter Nickis konfirmation (ja, hun har brokket sig over datoen, da de jo regnede med at køre 1. maj) så måske vi kan nå at låne den de sidste par uger i ungernes sommerferie.

Nu må vi se, jeg vil ikke love ungerne noget eller skrue mine egne forventninger op. Men hvis det bliver aktuelt kunne jeg godt tænke mig at komme til Italien :slight_smile:

Min bedste ferie ever var den gang jeg red i 9 dage i træk på Island. Det var sådan en tur med 53 heste og 17 ryttere til at drive flokken gennem laveørkener, floder, op og ned… Man red fra hytte til hytte, hvor man fik varm mad, måske et bad (hvis der var badefaciliteter), islandske slagere og en seng at sove i. Det var intet mindre fantastisk og jeg ville rigtig gerne afsted igen.

nu er jeg jo helt vild med tjekkiet og især prag, så det er der vores sommerferie går hen igen iår, det blir så 5 år itræk vi tager derned.
vi campere med vores teltvogn og dte nyder vi.
vi betaler for en 10dages tur med alt incl omkring 7000 kr og vi lever virkelig i luksus.

Nice er jo ikke den eneste sydfranske ferie by, og langt fra den bedste.

Mit hjerte banker for Saint Tropez! Det er virkelig en lækker by, og generalt et lækker område, hvor der både er mulighed for strand, hav, shopping, bjerge, kultur, og havd man ellers er interesseret. Det er helt klart her mine bedste ferier er foregået, og vi tager afsted igen i år :slight_smile:

Vi skal til Toscana i Italien i år - vores første ferie sammen (bortset fra 4 dage i Berlin i marts måned for 3 år siden) og vores første rigtige ferie i mange år! Spørg lige om jeg glæder mig :wehu:

Jeg tror, det bliver rigtigt lækkert med en masse god italiensk mad og vin, men det er nok ikke lige en ferie, der er egnet til børn.

Hvad med her:

Der har jeg været 5 gange
Det er PRAGTFULDT
Kun 4 km udenfor chania.

Min bedste ferie er helt klart den sommer hvor jeg var i Grønland. Når jeg ser billeder der fra så kan jeg stadivæk dufte den friske luft og “høre” den utrolige stilhed. Jeg startede i Kangerlussuaq, fløj videre til Sisimiut og til sidst sejlede jeg til Ilulissat. Jeg brugte det meste af turen på at vandre, sejle og så var jeg også ude og flyve helikopter.
Dernæst kommer ferien i Island. Hvor jeg rejste i vikingernes fodspor samtidig med jeg også var ude og vandre og ride.

I år skal jeg ingen steder - pengende er ikke lige til det. Men havde jeg pengede så ville jeg helt klart gerne tilbage til Grønland. Færøerne står også højt på min rejse-ønskeseddel. Men ellers er der også drømmen om Finland, Afrika, Alaska og/eller Canada.
Men sådan en rigtig bade/afslapningsferie (gerne afbuds rejse) på en græsk ø kunne jeg også godt nøjes med.

Hov glemte helt at skrive at jeg har været på Cypern. Skøn skøn ø. Jeg boede ca 30 min gang fra Ayia Napa som helt rigtigt er som Bamse beskriver den. Det eneste jeg brugte Ayia Napa til var at spise der nogle aftner ellers var det bare for mig om at komme ud af byen igen. Jeg brugte meget af tiden på at sejle med de lokale både. Køre og vandre rundt på øen.

Vi var på et supergodt hotel på nordkysten af Kreta med lækker pool, mulighed for at indtage al mad på stedet og en sandstrand 20-25 meter nedenfor hotellets terasse. Det er ret nyt og pænt, rent og lækkert. Man kan tage bus ind til Chania, 10-12 km. De laver lækre buffeter til alle måltider og så er der en strandbar med sandwich og lette måltider, man også kan benytte.
Kan ikke huske rejseselskabet, var det mon tjæreborg ?
Stedet hedder Kiani Beach Resort, så det skulle være til at finde.
VH Lise

Afhænger af, hvad man vil med en ferie :slight_smile:
Hvis man primært skal være på hotel med all inclusive, bør man gå efter det rette hotel. Vil man ud og opleve noget, skal man lægge vægt på, hvor man tager hen.