Hvormange kcal skal en kat have?

så lige der på de godbidder jeg gav kattene stod “kun 2kcal per stk” Det er jo frygteligt fint hvis man vidste hvor mange kcal en kat måtte få om dagen. Ved i det bliver da helt nysgerrig :høhø:

Det er jo individuelt, kommer an på om katten er neutraliseret, fertil, race, alder osv., men gennemsnitligt 200:) Det vigtige er så hvor kalorierne kommer fra, helst protein og fedt. Korn osv. kan de jo kun svært optage og mon ikke mange af de der godbidder består af meget andet end kød:høhø:

Marina

[QUOTE=Marina;1112580]Det er jo individuelt, kommer an på om katten er neutraliseret, fertil, race, alder osv., men gennemsnitligt 200:) Det vigtige er så hvor kalorierne kommer fra, helst protein og fedt. Korn osv. kan de jo kun svært optage og mon ikke mange af de der godbidder består af meget andet end kød:høhø:

Marina[/QUOTE]

hvis jeg lige må indskyde…‘helst animalsk protein’ - og egentlig kun animalsk protein, da katte er absolutte rovdyr så er det animalsk protein de har brug for

de siger op til 20 om dagen= 40 kcal er da PÆNT meget ud af 200 ialt til guf så :S
Mine får KUN kød og intet andet så det er intet problem her. Kun på udstil får de lov at hygge med tørfoder som weekend slik og ja så har jeg pt de godbidder jeg har fået på udstil de får max 2 af her dag.