Hvornår falder de på plads

vi har som sagt Le-ander i vores katteflok, men for ca.2 år siden var han på udstilling hvor dommeren mærkede efter bollerne men de var ikke på plads,nu bliver han snart 4 år i denne måned,og jeg har lige mærket efter i dag,stadigvæk intet at mærke.Er det normalt der går så lang tid?? vi syntes det er mærkeligt.

Jeg tror det er genetisk… Nanoqs er heller ikke faldet ned endnu…

Eller er det miljø?

Tips og Nemos er der heller ikke har jeg lige opdaget! :_)))))))

Til gengæld har Tara og Maggie nogle gevaldige NOSSER!

haha

Sjovt, sådan en har jeg også, de var dog lige nede en tur og pludselig en morgen han vågnede var de væk igen.
Underligt:?
Marina

Det er i høj grad et arveligt fænomen - faktisk årsagen til, at man skal have dyrlægestempel på, at de er på plads, før man kan få stamtavler på afkommet :slight_smile:

Efter hvad jeg har hørt, kommer de nok ikke ned, hvis de ikke er nede, når katten er omkring 1 år.

Er tesktiklerne ikke på plads når katten er ½ år er chancen for den manglende kommer meget lille.
Der er nogen hvor den slet ikke er der - altså heller ikke i bughulen (dyrlægen leder langt og længe, snittet bliver større og større, hvis den efterlades er der større chance for kræft i den) - sådan en kat har ofte kun 1 nyre.
Det menes at være polygentisk - så ingen avl på voksne einsteiner, og omtanke hvor man ved det findes i linierne:-)

Jeg har nu fornemmelsen af at “slemlingen” laver lidt sjov med os igen-høhø
Gætter på han snakker om det samme som mig, at dyrlægen har været der og fjernet det forsvunde vedhæng:)
Men ellers har jeg oplevet en enkelt gang at den ene testikel først kom ved 8 mdr.

Marina

Oh … jamen hvilken humor

Nunuu havde samme problem men er også solgt med lukket stamtavle, samt krav om neutralisering.

Da han blev neutraliseret var begge sten dog kommet ned.

Le-Ander blev neutraliseret inden han fik Gerner -upssa
Jeg ville ikke risikerer noget -LOL
Noget tyder så på katten oven i det også udviser TÅSSIG-tendenser, men det er ABSOLUT miljøskabt. -wehuu
Brita

Men hvorfor har Tara så store “nosser” haha! Det er arveligt - fra Habibi!

[quote=kamikaze;73696]Le-Ander blev neutraliseret inden han fik Gerner -upssa
Jeg ville ikke risikerer noget -LOL
Noget tyder så på katten oven i det også udviser TÅSSIG-tendenser, men det er ABSOLUT miljøskabt. -wehuu
Brita[/quote] Nåee så han kunne være kastret og ikke avskat

Brita sælger de skøreste katte…!

Nanoq er KØLEkat står der i hans kontrakt hahahahha

-LOL-LOL Hvilken herlig tråd -LOL-LOL
Med alle de ekstra “poter” der altid er på tasteturet, kan jeg skisme godt forså at Brita laver sjove kontrakter -tihi

Men Lene… KØLEkat er det ikke bare en som selv henter mad i køleskabet -upssa

[quote=Birgitte;74251]-LOL-LOL Hvilken herlig tråd -LOL-LOL
Med alle de ekstra “poter” der altid er på tasteturet, kan jeg skisme godt forså at Brita laver sjove kontrakter -tihi

Men Lene… KØLEkat er det ikke bare en som selv henter mad i køleskabet -upssa[/quote]

Da vi fik Le-ander havde han fået vaccinationer og ORMEKUD-tihi-tihi

Her på arbejdet havde vi en underskrevet kontrakt hvori der stod: pistal - skulle have været pristal, den kan jeg stadig hygge mig over:-))

Haha pistal! Jeg har altid hadet matematik haha

Orme-kud! Ja den havde jeg helt glemt. Det må være en hun-orm så:-)))))